Forumsvar skapade

Sida 107 av 153
  • tobhed

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 08:10 som svar på: Får man "speeda" här?
    kinetic;408128 wrote:
    Ok…om man ändå ger sig ut på dessa platser, vilket straff kan man vänta sig om man blir ertappad? Det finns ju badplaster i närheten som man kan ”launcha” från, man borde rimligtvis få surfa vid badplatserna, iaf ”off-season”…

Du får segla med fenskyddet på i 2 år…

Det är väl dessutom inte badarna som är problemet utan det är fåglarna de vill skydda och de håller säkert på med en massa saker året runt. Så off season kanske i så fall är november – februari?

• tobhed

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 07:26 som svar på: Får man "speeda" här?

Där får du inte surfa…
    Har en karta någonstans var man får surfa, men kan inte hitta den just nu. Vet dock att alla bra platser för speed är förbjudna att segla på nere på näset.

• tobhed

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 21:54 som svar på: tabou manta 59
    Kapten K;408008 wrote:
    Skall bara skaffa en gps och en race 5,7 oxå.

Du har fått ett PM av mig

• tobhed

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 10:39 som svar på: Bra fart i klagshamn igår

Tackar, fångade en otroligt vindby precis vid stranden så det var absolut platt. Slog 6 PB på de 500 metrarna jag hann segla innnan jag gjorde en snygg lufttur efter att ha seglar in i en stor ö bestående av enbart tång, men som tur var slog jag mig inte denna gång… 😉

Grattis själva, det var jäkligt kul igår. Nu är jag grymt taggad och vill ha MER vind

• tobhed

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 21:27 som svar på: Bredare i häcken
    Knatte;407506 wrote:
    Tobbe, håll inte på och läska mig med sådana citat om Isonic 87 😉 🙂

Sorry, men här har du min session 🙂
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=21578&uid=1010

• tobhed

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 17:40 som svar på: Bredare i häcken
    MickeÖ;407405 wrote:
    Hej kan det inte ochså vara så att eftersom både 76an och 86an har cutouts vilket inte 87an har så blir den våta ytan mindre och på så sätt så påverkar det inte tophastigheten? Men dom glider enklare genom (vindhålen) och du får en högre lägsta fart?
    Jag har följande känsla när jag seglar 87an att först så planar den upp och ligger väldigt behagligt och stabilt och desto mer farten ökar så lyfter fenan brädan (Seglas på Fenan) nosen lyfter mer och en viss instabilitet käns.
    När det inträffar så lägger jag lite mera tryck på främre handen för mer tryck på mastfoten brädan planar ut och det är då som den riktiga axett kommer.
    Så det käns som om det är 3 olika planings faser som brädan genom går.
    Vad säger ni grabbar har ni samma upplevelse?
    Mvh
    MickeÖ SWE-707
    Starboard/Onwater teamrider – http://www.windsurf.se

Du kanske har rätt Micke när det gäller cutouts, misstänker att de hade problem att få brädorna att riktigt släppa nu när de hade blivit lite bredare så med cutouts så löste det sig säkert. Ska i alla fall bli intressant att testa dem när vi får dem, eller hur Micke? 😉

När det gäller is87 så är den ju ruskigt lätt att segla, det tänker i alla fall jag varenda gång jag seglar den. Inga bekymmer, man står bra och den accelererar konstant – var ute en kort runda och lyckades t.ex få 35,4 knop på displayen med 87 och Code Red 6,7 och det är faktiskt nytt PB för mig. Så det är väl ett understatement att säga att jag är nöjd med isonic 87 🙂

• tobhed

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 11:17 som svar på: Bredare i häcken

Tror också att när svaren i denna tråd börjar ramla in så får jag fler svar på min fråga, ska bli väldigt intressant…

http://www.star-board.com/forum/showthread.php?t=2541

• tobhed

Medlem
    19 augusti, 2007 vid 13:03 som svar på: vilken isonic?
    emilvikingstrand;406818 wrote:
    så det är alltså ingen som tycker 122:an?

Med den vikten samt med input från Micke så är mitt svar också att du sk ta 111an

• tobhed

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 15:31 som svar på: Ny latta till RS5?
    surfan;406663 wrote:
    Du kan ringa mej ja har nog en sådan mvh surfan 0707-299309

Det är ditt gamla RS5 det handlar om Daniel, cirkeln sluts…

• tobhed

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 15:30 som svar på: vilken isonic?
    emilvikingstrand;406670 wrote:
    tjena, jag vill vara snabb i 6-8m/s med 8.5m. ska man då köpa isonic 111 eller 122?

Du verkar i alla fall ha valt rätt märke 🙂 vad väger du och snackar vi kustsegling, dvs hyggligt jämn vind?

• tobhed

Medlem
    17 augusti, 2007 vid 11:06 som svar på: Reservdelar till Gaastra boom sökes !

Du får väl kolla med surferspradise, de är imoprtörerna numera – vet dock ej om de har deras bommar

• tobhed

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 21:12 som svar på: My First GPS-session!!
    Hänkö;406175 wrote:
    Hehe…! Ja….om du sköter skilsmässan med min kära fru som inte förstår tjusningen men surfingen…..farten….känslan……umgänget……äventyret…..tävlandet…….slitet och för oss i Västervik……kriget med vinden (som inte finns) och dess byar! Härligt att känna att man fortfarande har potential med junket!! Men snacka om att jag är inkörd på grejerna! Får nog ”ärva” Larsch GPS billigt när han säkerligen uppdaterar sig till ”den där nya standarden” så kan jag köpa hans junk-Garmin hehe..

PS: var inte vi ganska jämna då det begav sig med Marwin-köret? Så med moderna grejer…så kanske jag kan ge dig en match Mr TeamRider:DS

ALoha, du kan säkert ge mig en match – jag stod inte på en bräda mellan 1991 – 2005 och numera har man hus, fru, bilar, barn, gräsmatta, ogräs, storköp på ICA, staketbygge, städning, putsning av fönster, jobb etc att tänka på så det är väl synd att säga att man seglar lika ofta som förr 🙂

• tobhed

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 20:48 som svar på: My First GPS-session!!
    Hänkö;405806 wrote:
    Oh me soo happy..!

Efter att fått låna Larsch-111:s GPS gav jag mig ut i Västerviksvattnet med mina junkiga men charmiga grejer och lyckades med 31.4knop som bäst..!

Det är väl hyfsat med 90-års A.R.T SlalomPro 5.2 med riven mastficka, en saknad camber o wavemast? Lägg till en Fanatic JAG från -95. En vågfena på 24cm. Ja e nöjd….o jag har blivit Speedbiten.!!

Men inget som säger att jag är snabbare på moderna grejer men kul va det allt!!!
    Sen har jag inte lärt mig att analysera resultaten Larsch mejlade men men..

Speed On….

Helt spontant kommer nu lite beröm Hänkö… 😉
    Bra som fanken, dags att köpa en GPS och sedan dessutom spara pengar så att du kan köpa mina saker i slutet av året – bra va?

• tobhed

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 19:09 som svar på: Tt

Min idol Erik Larsson får man väl också gratulera, kollla brädan han stod på…

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=21330&uid=713

• tobhed

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 19:06 som svar på: Tt
    surfan;406104 wrote:
    Ja det var det nog ja låg 5m effter och skrek så han inte fuskade med skotningen!!!!

🙂 Fan vad nice Lars!

Sida 107 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications