Forumsvar skapade

Sida 109 av 153
  • tobhed

Medlem
    25 juli, 2007 vid 21:48 som svar på: riggningsproblem, s-formade latter

Nu kan ju inte jag tushingham speciellt bra (typ inte alls), men min gissningar är att du förmodligen ska prova att rigga seglet med en annan mast – eventuellt så är X3an inte optimal till ditt segel.
    Kolla med killen/tjejen du köpte seglet vilken mast de hade och om de då hade samma problem som du har?

• tobhed

Medlem
    24 juli, 2007 vid 21:20 som svar på: Är detta en spik?

Vet inte om du brukar registrera rundor på gps-speedsurfing, om inte och detta är någon av dina första sessions så bör/ska du skicka din orensade loggfil till RTK (som är på semester och har utsett Pugge? till reserv RTK). Om det nu är så att du har fått 35 knop så antar jag att det är ett PB och då ska filen till RTK i alla fall – så skicka den orensade loggfilen till RTK så lär du snart få veta…

• tobhed

Medlem
    24 juli, 2007 vid 15:01 som svar på: 2008 Godis
    Ola H.;399788 wrote:
    Jovisst är det kul att testa nya brädor, speciellt en helt ny modell som iS76:an. Dock undrar man om inte brädtillverkarna kude gå över till samma uppdateringsprincip som t ex kameratillverkarna har. Svårt med prestandatävlingsprylar som slalomgrejjor, kanske?

Neil Pryde RS:Racing är väl lite åt de hållet – uppdateras bara när det kommer något nytt, inga årsmodeller längre

• tobhed

Medlem
    24 juli, 2007 vid 12:13 som svar på: 2008 Godis
    MacTS;399668 wrote:
    Idag är Faster iväg och hämtar Naish -08 SP 80 och 110 och imorgon hämtar jag SP 95 och 128. Så då kan dessa snart skymtas på stränderna här hemma!

Det där med nästa års modeller börjar kännas konstigt – igår såg jag två Starboard 2008 brädor på vattnet i Klagshamn (Futura & Kombat). Känns som om vi snart ligger 1 år före…

• tobhed

Medlem
    23 juli, 2007 vid 18:21 som svar på: Storm på Måndag

Ja, grattis. Verkar som om ni har hittat bra vatten i Habo om man säger så…

• tobhed

Medlem
    22 juli, 2007 vid 20:48 som svar på: Storm på Måndag

Nacken, det känner man ju igen… Hade inga problem den första månaden efter fallet på Haga men sen började jag få problem med känsel i mina armar. Har fortfarande inte lyckats segla sen Klagshamns tävlingen.
    Mitt tips är att gå till en kiropraktor eller liknanade samt även eventuellt röntga ryggraden för att kolla upp, jag är t.ex fortfarande stel som en pinne i nacken.
    Nacken är ingen man skojar med (eller hur Knatte?)

• tobhed

Medlem
    22 juli, 2007 vid 19:14 som svar på: Speed ställe Hanöbukten på ostligt?????

Måste det just vara Hanöbukten? Varför inte dra till Klagshamn eller TT på de vindarna – 2 bra ställe för ostligt vind.

• tobhed

Medlem
    22 juli, 2007 vid 19:11 som svar på: Storm på Måndag

Micke, vad hände?

• tobhed

Medlem
    19 juli, 2007 vid 06:46 som svar på: Snabba tider!!!!!

vackert boys!

• tobhed

Medlem
    13 juli, 2007 vid 19:51 som svar på: Var börja?

Ja, du ska inte gå mindre än 30 – brädan är för bred/stor för att fungera optimalt då.

• tobhed

Medlem
    9 juli, 2007 vid 11:13 som svar på: 40,2 På Haga!!!!!!!!!!
    Knatte;395654 wrote:
    Tobbe, vi kanske kan sympati-tycka-synd-oss-själva ihop :cool2: :tongue:

Ja, detta är ju för jävligt rent ut sagt. En av de mest deppiga dagarna än så länge…

EDIT: för att stilla min ångest har jag nyss köpt 2 techtonics fenor, de verkade ju gå bra igår…

• tobhed

Medlem
    8 juli, 2007 vid 19:04 som svar på: 40,2 På Haga!!!!!!!!!!

Stort grattis till alla som seglade bra idag, själv går man ju här och tycker mest synd om sig själv…

• tobhed

Medlem
    6 juli, 2007 vid 11:13 som svar på: Snabb stjärnbräda —-Isonic 87

He-he, snyggt jobbat Micke.
    Vad det din första tur på is50an?

• tobhed

Medlem
    5 juli, 2007 vid 19:04 som svar på: 2008

Jag svarar på mitt egna inlägg genom att visa Starboards nya bräda som heter Futura, ser ju faktiskt snabb ut och har den inte t.om lite svaga cut-outs?

• tobhed

Medlem
    5 juli, 2007 vid 18:50 som svar på: Nedhalsvev
    fredrik.ygge;394850 wrote:
    http://www.vindsurfing.se/default.php?cPath=29_54

Enklast möjliga men funkar helt ok. (Har bara vev till ett segel och har inte jämfört med någon annan.)

Har den till mina race-segel och den funkar helt OK

Sida 109 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications