tobhed
Forumsvar skapade
-
har nu fått problem med armen (nerv i kläm) som tydligen har att göra med mitt kastfall på HagaPark tidigare i år, så jag ligger fortfarande lågt. Värker ännu i nacken samt att detta med armen nu också har satt igång, inget vidare…
-
Stämmer, Erik kör med 24 tampar har jag för mig och vi har ”retat” honom en del för detta. Men som du säger, han går som en raket trots detta… Trivs man bra och tycker att det känns bra när man kör så tror jag att detta är det viktigaste, vad som hade hänt om Erik hade bytt till 30 istället för 24 och tränat in sig på dessa kan vi ju bara spekulera i.
-
Jester;391233 wrote:Tänk dock på att där inte finns några regler att följa i detta ämne. Bara för att det funkar med långa tampar för vissa, så fungerar det kanske inte alls för andra. Oftast är det så (iaf på den nivå jag och många med mig befinner sig på) att den längd som är skönast oxå är snabbast. Själv kör jag med 24″ utom till 9.0 där jag kör 26″ (vilket mest beror på att dom justerbara tampar jag har på den bommen bara glider ut till maxlängd hela tiden…)
Men det kan öäven vara vettigt att laborera med längden på linorna, såklart.
…och i filmen ”Faster” så framkom det också att vissa kör med långa och andra med korta tampar så det finns absolut inget som säger att det ska gå fortare med långa tampar just för dig. Säger som Jesper, känns det bra som kommer det också att gå fortare
-
Oregistrerad;389585 wrote:Håller med ovanstående talare! Bara de kunde införa en gästtaxa för oss som kanske kommer ner en eller två ggr per år. Så att man kan känna sig välkommen och inte känna sig eller uppfattas som snyltare. Ställ en burk så kommer jag att betala en femtilapp när jag kommer!
Bra idé, jag kan ta der med Janne nästa gång jag seglar. Kul att ni gillar Klagshamn… 😉
-
Wave är ju inte precis min bag, men här är i alla fall en liten film på det ni efterlyser
http://motion.soulonline.nl/index.php?page=nieuwsdetails&CID=1514
-
Jester;388657 wrote:Som utlovat kommer här länken: http://www.kinnas.com/files/distributionGPSAR.zip
Tack kompis
-
hade varit toppen jesper…
-
Dessutom blir det en hel del lotto med laser då det är lite godtyckligt när och hur de mäter. Skillnaden från förra året är ju dessutom att det numera är klubbarna själva som mäter och inte folket från Wallen (= nya personer som hela tiden ska lära sig att skjuta med lasern)
-
LarsD;388145 wrote:Någon med erfarenhet från Select SL7 & SO7 respektive G-sport SR-6b i storlek 30 – 31 cm. Har en SR-6b i stl 34 cm och tycker den är Ok, men litar inte riktigt på den mtp spin-out.
Varför litar du inte på den Lars, jag kör den i både storlek 32 & 28 och jag kan knappt komma på att jag har fått Spinout en enda gång (vilket jag däremot får med Select fenorna…). SR-6b har ju dessutom ett grymt lyft som känns riktigt bra – vad kör du för storlek på bräda/segel till din 34a?
-
1. Daniel Borgelind
2. Markus Emanuelsson
3. Erik Larsson4 heat kördes och det blev e x t r e m t jämnt i toppen, det skillde t.ex 0,25 poäng mellan Erik och Markus till slut. Högsta hastigheten uppmättes i heat 4 med 61 km/h.
Solen sken mest hela dagen och lyckades man pricka en vindby så var det bra tryck i sakerna – synd att det var så byigt, blev lite lotto över det hela. -
Körde ett heat, men vinden räckte inte till – satsar på bättre vindar imorgon
-
faster;387482 wrote:hur är det med sjögräset?
Jag har varit på Gran Canaria den senaste veckan så jag kan inte med säkerhet säga hur det är, men ryktet säger att det finns en del sjögräs – dock tror jag att det kan gå bra utan tångfena då det ska vara ostlig vind.
-
Knatte;387446 wrote:Man han har ju skadat nacken en gång innan, för länge sedan (om jag mins rätt) + att han har ont igen. Då hade jag varit försiktigt som tusan.
Min nacke har ju hållit mig på land i snart två år nu 😡Helt rätt Knatte, skadade nacken i början av 90-talet vilket till slut fick mig att sluta surfa helt och hållet. Klart är ju att min nacke inte tål hur många smällar som helst och därför brukar jag välja förhållanden med lite omsorg i alla fall. På Haga var det tävling och inte så mycket att be för, om jag kommer tillbaka till Haga nästa år för att tävla är dock inte lika säkert nu när jag vet hur det kan bli där…