Forumsvar skapade

Sida 112 av 153
  • tobhed

Medlem
    31 maj, 2007 vid 14:10 som svar på: Ryktet går…

Klart jag ska, hoppas på nytt kastfall så att nacken fixar sig…

• tobhed

Medlem
    31 maj, 2007 vid 09:22 som svar på: Ryktet går…

Bara att instämma i vad övriga har sagt – snyggt kört helt enkelt.
    Själv har man ju få ta det lugnt sedan kastfallet på Öland – ett stort blåmärke som täckte halva ryggen (masten?) samt forsatta problem att vrida huvudet fullt åt vänster är mina bästa minnen från Haga…

• tobhed

Medlem
    22 maj, 2007 vid 18:25 som svar på: Fentips?

Instämmer, dessutom är den en bra fena…
    Dock var jag lite osäker om du ev. skulle ha en storlek större på fenan då du har en ganska stor bräda. Själv har jag ingen bräda över 100 liter så jag är inte rätt man att svara på detta, men det finns andra som kan…

• tobhed

Medlem
    22 maj, 2007 vid 18:14 som svar på: Fentips?

Bra fena, mycket lyft i den – sikta på 32 cm

• tobhed

Medlem
    22 maj, 2007 vid 10:57 som svar på: Local Spirit G3 Bommar
    Jester;384805 wrote:
    och har kört Logitech Pro Carbon sedan .

Fasen, den var ju riktigt rolig Jesper – misstänker att du sitter på jobbet just nu, eller…. 🙂

• tobhed

Medlem
    21 maj, 2007 vid 20:46 som svar på: Till minne av Per Andersson "Folkrace"

Saxat från vindsurfingförbundets webbsida:

”I enlighet med Per Anderssons familjs ska SVF nu instiffa en fond till vår vän Pers minne. Fondens medel kommer att gå till att främja ungdomsverksamhet. Specifik PG nummer kommer att skapas i dagarna. Det finns redan nu möjlighet att donera pengar igenom att skicka dessa till vår normala PG 444344-6. Vänligen indikera då ”Till Per Anderssons fond”.”

• tobhed

Medlem
    21 maj, 2007 vid 13:34 som svar på: iS50?

Fasen vad coolt, slår Mr HOT på fingrarna när det gäller nyheter om just HOT, inte illa…

Jo det stämmer Krister har en sonic85 samt en isonic50, han körde t.ex is50 i vågorna på Haga och lyckades då segla fortare med den brädan än vad han gjorde med sin sonic…

• tobhed

Medlem
    21 maj, 2007 vid 12:36 som svar på: iS50?
    Ola H.;384558 wrote:
    Ni som har iS50 eller andra extreme speedbrädor, är det värt att köpa en sådan även om man mest kör choppig insjö i vindar sällan över 12m/s eller skulle en mer normal slalombräda på knappa 80 liter och bredd 54-55cm vara ett bättre komplement till min iS101. Det är i princip bara ren fart som är intressant, men det gäller ju att kunna ta sig runt lite för att hitta bra vind och bra vinklar också.

Förvisson är ju speedbrädor betydligt lättare att segla idag än vad de var för några år sedan, men jag tror att du kommer att ha nytta av en större brädan och då ung, runt den storleken som du beskriver. iSonic 87 har visat sig vara en väldigt snabb och enkel bräda att segla – kanske värt att kolla upp. Kan tyckas att iS101 och iS87 ligger nära varandra i range, men som du vet så är det mycket som skiljer dessa båda brädor år om man granskar dem en smula vilket gör att de upplevs som 2 helt olika brädor med olika karaktär och inriktningar. Inför 2008 kommer det annars en del saker, men jag antar att du har koll på detta redan… (PM:a om du vill diskutera)

Annars undrar jag lite om de nya HOT seglena med cambers – what’s the story? 😉

• tobhed

Medlem
    21 maj, 2007 vid 10:55 som svar på: Ny Rapport Från Haga Park, öland
    Basse;384513 wrote:
    Bilder någon???

Från annan tråd:
    http://www.s-78.com/tavling/bilder.htm

• tobhed

Medlem
    21 maj, 2007 vid 10:51 som svar på: Speed i Haga…

av olika anledningar så tycker jag att det är bra att det är så tyst därifrån, men…

det är väl bara att inse att jag inte är av rätta virket i alla sammanhang, trots massor av glass och öl under vintern så väger jag fortfarande inte tillräckligt.
    Vi hade bra med vind och förhållandena för att segla fort hade säkert varit bra, men att segla fort i banan krävde absolut sin man. Brytande stora vågor mitt i banan gjorde det svårt som tusan att lyckas med några riktigt bra tider och jag tror att alla som var med gjorde minst ett spektakulärt kastfall som säkert uppskattades av alla utom för seglaren själv. Johan Gelander vann kastfallstävlingen överlägset då han lyckades grensla brädan i 30 knops fart… (han seglade inte mer den dagen). Inga riktiga topptider noterades under själva tävligen men jag vet att t.ex Per Cullin gjorde bra tider efter tävlingen i fredags.

• tobhed

Medlem
    21 maj, 2007 vid 07:52 som svar på: Till minne av Per Andersson "Folkrace"

Enligt prognosen så ska det bli varmt (25 grader), hyggligt väder med sol och sydostlig vind. Detta är ALLA faktorer som behövs för att den berömda brisen i Klagshamn ska slå till så att ni kan nog räkna med med en hel del vind… 🙂

Tyvärr kan jag dock inte vara med alls denna dag så ni får allihopa köra för mig också.

• tobhed

Medlem
    20 maj, 2007 vid 19:54 som svar på: F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj
    Oscar;384354 wrote:
    När kommer resultaten?

Med risk för felstaving samt att jag kan ha blandat ihop resultat så tror jag i alla fall att de 5 första var…

1. Marcus Emanuelsson F2/North
    2. Per Cullin Fanatic/Neil Pryde
    3. Marcus Richardsson F2/North
    4. Erik Larsson F2-Fanatic/Gaastra
    5. Daniel Borgelind Fanatic/Neil Pryde

• tobhed

Medlem
    15 maj, 2007 vid 07:14 som svar på: Snabbt USM igår
    Jester;383281 wrote:
    en del körde väl just 6.7 – 6.8, eller?

Visst var det så, men många körde mindre segelstorlek. Misstänker dessutom att många av er hade kört större än 6,7 i dessa vindar dessutom.

• tobhed

Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:46 som svar på: Snabbt USM igår

Vad jag inte riktigt förstår är att det blåste mellan 15-25 knop och att många körde förhållandevis små segel i den vinden (jag har kollat igenom alla de första 30 i listan) och många kör med segel mellan 5,5 – 6,1? Kolla t.ex Martins session (ja, nu skadade ju han sig förvisso). http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=17260&uid=77

Stämmer det inte ganska bra om jag påstår att många av er andra hade kört 6,7 och större i det vindregistret?

• tobhed

Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:34 som svar på: Bringdal till Naish

Var kollar man vindprognoser bäst när det gäller Haga – DMI?

Sida 112 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications