Forumsvar skapade

Sida 119 av 153
  • tobhed

Medlem
    27 mars, 2007 vid 10:54 som svar på: Mera fensnack

Absolu ingen expert och du frågar på ett speedforum så det kanske blir lite speedvinkling på svaret… fenan passar nog bra till det större seglet men du kanske skulle kolla på en mindre (typ 32) till det mindre seglet

• tobhed

Medlem
    27 mars, 2007 vid 07:41 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

Jag är meeeeeeeeeeed!

Mården ska se om jag hittar en bild till dig, mo-ha-ha-ha

• tobhed

Medlem
    27 mars, 2007 vid 07:36 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

Ja, det kanske var fel bild jag laddade upp på min vän Klang, hade lite bråttom – här är en annan

Jag tror mastfoten är OK, misstänker kombination segel (med nedhal, inget uthal) samt hängselelinor både längre bak och även eventuellt längre – jag kör t.ex med 28 cm

• tobhed

Medlem
    26 mars, 2007 vid 16:56 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

Hängseletamparna ser kanske ut att sitta lite väl långt fram, du kan jämföra med vad jag har mina sen. Annars är det väl bara att bita ihop och dra till/ner skiten helt enkelt…

• tobhed

Medlem
    26 mars, 2007 vid 16:54 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

Misstänker att du syftar på denna bild b.la

• tobhed

Medlem
    26 mars, 2007 vid 14:33 som svar på: GO Vs. Fantatic shark

Bara så att alla vet – GO är en bräda från Starboard och Shark är en bräda från Fanatic.
    I mitt tycke är detta 2 likvärdiga brädor och då är det väl mest tycke och smak som kommer att avgöra – vilken känner du mest för och vilken kan du få bästa dealen på, misstänker t.ex att du behöver rigg till din bräda också? Finns det paketpriser på båda?

• tobhed

Medlem
    26 mars, 2007 vid 11:19 som svar på: Mera fensnack

Problemet med Tuttle idag är ju att ingen följer ”tuttle standarden” som togs fram, brädtillverkarna får ju då betala en avgift til Larry Tuttle (?) men genom att göra boxen större/mindre så verkar de ha hittat en lucka för att slippa betala.
    Risken är ju att det blir likadant oavsett vilken standard men väljer – dvs du kommer alltid att behöva modifiera. Frågar du mig tycker jag att detta är otroligt dumt, hela poängen med tuttle mm. försvinner ju när man måste hålla på att fylla ut med boxen så att fenan ska passa.

• tobhed

Medlem
    25 mars, 2007 vid 13:26 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

Jag är med nästa gång det drar ihop sig, vi kan väl sätta ihop en gäng så att vi kan köra tillsammans nästa gång – vi kan väl höras via konfen?

• tobhed

Medlem
    24 mars, 2007 vid 16:16 som svar på: Klagshamn i helgen + boende?

Bra vind, hyggligt med folk – ska försöka lägga upp bilderna någonstans sen, här är några…

• tobhed

Medlem
    23 mars, 2007 vid 09:35 som svar på: Klagshamn i helgen + boende?

Ostbrisen brukar börja i April/Maj skiftet.
    Inbetalningskorten för att bli medlem har ännu inte skickats ut så vad jag vet så kan ingen ha ”hunnit”/haft möjligheten att bli medlem i Klagshamn än.
    Stenarna är inte utmärkta än, för att vara säker kör på det djupa vattnet.

• tobhed

Medlem
    22 mars, 2007 vid 13:06 som svar på: Klagshamn i helgen + boende?

Du behöver inte vara orolig för det nu.

• tobhed

Medlem
    22 mars, 2007 vid 12:40 som svar på: Vindsurfingskolor/kurser för flickvän???

Surfa in på http://www.onwater.se/ och klicka på länken lägnst ner till vänster på sidan – nybörjarkurs

• tobhed

Medlem
    22 mars, 2007 vid 12:37 som svar på: Stadium XXL
    Rooster;371637 wrote:
    Dags att gräva upp den gamla tävlingen VLT-brädan igen?:wink:

När jag började tävla typ 1983 så fanns det något som hette folkrace, man tog vad man hade och seglade på helt enkelt

• tobhed

Medlem
    22 mars, 2007 vid 12:17 som svar på: Flyga med sin precious…

tänker du hyra en riktig speedraket på stället eller är det SX:an som du ska slå svenskt rekord med?

• tobhed

Medlem
    22 mars, 2007 vid 12:15 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne
    joth;371586 wrote:
    Hehe, liten pessimist tror jag. Du o klang har i alla fall snabbåkningsbrädor. Jag kommer tuffande efter när ni redan tagit alla era PB´s och vinden tagit slut.

Tips är: Använd hjälm och kanske en skyddsväst…

Du kan få låna en snabb Starboard bräda om du är snäll…

Sida 119 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications