Forumsvar skapade

Sida 120 av 153
  • tobhed

Medlem
    21 mars, 2007 vid 21:28 som svar på: Mera fensnack

Så mycket fensnack nu så man blir snurrig, har vi haft uppe den länk tidigare? Man kan i alla nu beställa TM45-fenor (fast de kostar som fanken)
    http://www.intellimass.com/TM45/TM45%20Graphs.htm

…och tydligen så ska man snart även kunna beställa KA Lockwood speed fins
    http://www.kasail.com/windsurfing/forum/viewtopic.php?t=2996

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2007 vid 19:44 som svar på: Klagshamn i helgen + boende?
    Emil_H;371518 wrote:
    Tack för svaren!

Kan det vara så? För tidigt alltså. Verkar ju kunna bli upp mot 11 grader och soligt. Något superlocal som kan yttra sig?

jag är superlocal…:tongue:

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2007 vid 19:40 som svar på: Stadium XXL

Anders, min vän – så här säger gubbarna på Wallens (och härmed gör jag reklam för ”fel” märke, men allt som är bra för sporten….):

Stadium öppnar Sveriges största sportbutik i Sisjön nu på fredag. De skriver i alla annonser att de börjar om i och med denna butik som representerar ett nytt koncept med helt nya produktgrupper. Bl a satsar de hårt på windsurfing och kitesurfing och kommer ha en hel avdelning med surf.

Att Stadium menar allvar ses inte minst på personalen i butiken som alla är utövare och proffs på de produkter de säljer. Peter och Bob som ansvarar för surfavdelningen har tidigare jobbat i tre år med att ansvara för vårt surfcenter med kurser och uthyrning i Askimsbadet, Göteborg. De kan grejorna de säljer bättre än de flesta.

Missa inte att fynda bland helt otroliga erbjudanden redan på fredag. Massor av fjolårsprodukter till 50%!!!

Välkommen till Stadium XXL i Sisjön. En ny start för surfsverige!!!”

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2007 vid 19:38 som svar på: Klagshamn i helgen + boende?
    Emil_H;371475 wrote:
    Tror ni locals om helgens prognos?

Vet någon om det finns något bra & billigt vandrahem i närheten av klubben? Vore jäkligt nice om någon visste.

mvh

/E

ostligt och varmt(?) borde ju innebära bra drag i Klagshamn. Jag är kanske helt fel på det, men jag tror kanske att det kan vara lite för tidigt på året så att landmassorna inte har blivit tillräckligt uppvärmda än för att dra igång den berömda ostbrisen i Klagshamn?

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2007 vid 19:36 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne
    joth;371494 wrote:
    Hmmm, nu e det ingen secret längre. Vi får helt enkelt dra dit o kolla. Jag tror som klint säger att 50m ut o ch 15 m/s ostlig så har vi chans på många PB.

men om väst också fungerar så är det ju ännu bättre, men frågan om inte habo kan vara väl så bra då. Tänker på hur det är längre ner mot kanalen vid nordväst som är rakt på. blir lite chop.

Så du tänkte vara ensam om att sätta nya PB på denna fina spot Tobhed, fy på dej. :mad2: :tongue:

Ser nu istället fram emot att dra dit med dig & Klang senare i år, det kan bli en höjdare (och slutar säkert med att jag kör rakt in i en sten…)

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2007 vid 11:38 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

Ni har precis avslöjat mitt secret spot som skulle vara mitt vapen för i år, segalde där för många år sedan och kommer fortfarande ihåg ljudet av att köra fort genom ett stiltje vatten – var kanon då och är säkert nu också.

det finns inget förbud mot att surfa där då?

• tobhed

Medlem
    20 mars, 2007 vid 22:37 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

fasen nu blev jag ju sugen på det där stället igen, vid nordlig vind så kan det omöjligt finnas något bättre ställe

• tobhed

Medlem
    20 mars, 2007 vid 20:20 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

Jag har spanat in dem innan (och säkert Klang också) och precis som du säger så är de nog en aning för korta, men respekt för att du provade – du får väl ta din Missile nästa gång…

• tobhed

Medlem
    19 mars, 2007 vid 18:41 som svar på: dagens bild
    tbsurf;371098 wrote:
    Har du kört över 80km/h?!!??

😀

Flera gånger, har dock aldrig brytt mig om att registrera rundan… :cool2:

• tobhed

Medlem
    19 mars, 2007 vid 09:30 som svar på: Någon som minskar friktionen i nedhalet?
    fredrik.ygge;370988 wrote:
    Gör ni det?

Jag sköljer alltid allt neopren, men att även skölja seglen är ett steg mer än jag orkar. Brukar känna mig duktig som orkar torka av seglen med handduk efter seglingen för att minska mängden salt jag tar hem.

aldrig… brukar endast vara lite mer seriös kring dessa saker vid vinterförvaring mm

• tobhed

Medlem
    17 mars, 2007 vid 23:11 som svar på: Habo idag lite bilder
    Axxelerator;370796 wrote:
    Invigde min 5.5 Stealth, som ju ska tåla hur mycket vind som helst.

Mer nedhal… 😉

• tobhed

Medlem
    17 mars, 2007 vid 21:55 som svar på: Habo idag lite bilder
    Axxelerator;370773 wrote:
    Vilken toppendag…soligt, BLÅSIGT, varmt (ok…lite överdrift kanske, men det var i alla fall inte så kallt tyckte jag). Här kommer en bild på hur jag själv upplevde underbara Habo idag.

Vilken storlek körde du med? Schyssta moves med raceprylar (för det är väl ett stealth?)

• tobhed

Medlem
    15 mars, 2007 vid 20:50 som svar på: Någon som minskar friktionen i nedhalet?
    Jester;370282 wrote:
    Köpte dom sista Liberty-längarna på rea hos SP. Dom har ju börjat sälja Streamlined istället.

Så vilken förlängare ska man köpa om man vill ha kullager, har Streamlined det på sina redline? (inte vad jag kunde se i alla fall)

• tobhed

Medlem
    15 mars, 2007 vid 19:23 som svar på: Hjälp (mastförlängare med spärhandtag)
    Rasmus_W;370284 wrote:
    I fallet Art kan det ju bero på att de knappast var först med snabbkopplingsbom.

Jag sa inte att ART var först, jag sa tog patent…

• tobhed

Medlem
    15 mars, 2007 vid 11:28 som svar på: Någon som minskar friktionen i nedhalet?
    Jester;370211 wrote:
    Finns det inte risk att tampen inte fäster ordentligt i cleaten om man håller på men oljor/silikon? Eller kraften som läggs på tampen är kanske tillräcklig för att cleaten skall bita ordentligt?

Sitter kullager på mina Liberty-längare (Streamlined-beslag), och det tyckte jag hjälpte en del vid riggning. Har för mig jag hört talas om folk som fixat kullager även på seglet. Då blir det nog riktigt enkelt att dra ner. Ytterligare en bonus med streamlined-beslaget är ju att man drar nedhalet vid sidan av cleaten, vilket underlättar samt sparar tamp. Dock lite knöligare att få in tampen i cleaten.

Vem säljer Liberty förlängare, kunde inte hitta dem hos SP längre?

Sida 120 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications