tobhed
Forumsvar skapade
-
Jester;366798 wrote:Hmmm… Mål 2007…
* Ha kul!
* Träffa alla goa speednissar på tävlingarna! (har inte bestämt om jag kommer delta i tävlingarna dock, men kommer försöka befinna mig där iaf)
* 38 knop 2sec hade varit kul.
* 35 knop average hade oxå varit kul.Och btw… Så länge inte Bringdal registrerar sig på GPS-speedsurfing.com så har han inget o komma med… 😀
Den fattade jag inte Jesper – varför ska du ev. inte vara med på tävlingarna? Trött på att stå och hänga i vattnet i 30 minuter för att sedan kunna köra 30 sekunder kanske?
-
joth;366771 wrote:Intressant…
Jag har som mål att utvecklas som fartåkare men med lite annan inrikting. Är nyfiken på vad nocamsegel och ej speedinrikrtade saker kan komma upp i för fart (Läs: jag har inte råd med mer än så… :smirk: )
Realistiskt: Jag tog 30 knop med wave prylar förra året och hoppas kunna ta 32 knop i år med freeraceprylar. Sedan till 2008 skall jag ha klarat 35 knop med ny snabbare mindre bräda. Då kan jag kanske se fram emot speedtävlingar med inriktning på top 20 i Sverige.
GPS har i alla fall triggat tävlingsmäniskan i mig och kung av Habo Ljung vill man ju vara. Tror att Axxelerator eller Robban Klang blir det men den som speedar mest får se… Kung av Klagshamn är ju Tobhed så den titeln är ju redan tagen…
Sedan är det väl inte lika spännande vad en Svensk lyckas speeda i utomlands som i Sveriges vatten… 40+ knop i Sverige är helt klart fetast…
Man kanske skulle bli medlem i LBWS också…
-
dr Masse;366417 wrote:För mig ser det snarare ut som om bilderna är tagna inför gipp, men man ser inte bojen? De släpper ut inför gipp, månne?
Det där med att svänga har jag aldrig förstått, det kanske förklarar en del….
Allvarligt talat så har du delvis helt rätt, men kollar man t.ex på denna bilden så ser det dåligt ut med stängandet på alldeles för många seglare…
-
Ska dit med familjen, dvs en fru som tror vi ska på solsemester samt två söner varav den äldsta är 3 år så det är inte direkt windsurfing vi kommer att ägna oss åt mestadels av tiden om man säger så…
Planen var därför att sticka iväg en dag och segla och då samtidigt passa på att fixa ett bra resultat på sin GPS. Därför tänkte jag hyra och på Dunkens webbsida så pratar de stolt om Thommen brädor och North Warp segel så det är väl bäst att skicka mail till dem och fråga hur det verkligen ligger till så man inte får stryk av deras farsa…Ang. Björn Dunkerbeck och hans NP-bommar trots North som sponsor så hade North enorma kvalitetsproblem med sina racebommar förra året och därav att Dunken körde med NP bommar (X9 så klart). I år kan vi nog räkna med att Björn kommer att köra North-bommar då det verkar som problemen med kvaliten har löst sig.
-
faster;366413 wrote:ALLA seglar med öppen dörr! Har dom inte lärt sig att skota hem?
Du vet fransmän…. tänkte faktiskt på samma sak, de ser överriggade ut hela bunten?
-
Mården;366082 wrote:funderar på ny/bättre beganad slalom bräda runt 80-90l till våren, är inne på f2 sxs eller exocet tb58 för tillfället.
ska väl ha den på sthlm coppiga vatten med 6,0a o 7,0a och få den att gå så fort jag kan med mina 72kg + lära mig få nån fart på gipparna nångång:)
vad säger den samlade expertisen vilken passar mig bäst,har exoceten några problem med riggar upp mot o över 7,0 (rek4,7-6,6) medan f2 rek 5,0-7,5 fast dom har samma mått 230*58 eller beror det på vem som satt rek?
finns det några andra för/nackdelarvill ni forsöka sälja era fjolårsbrädor eller av andra märken är jag öppen för förslag:)
Yepp, Mården klart du ska min SX S men vi var ju inte riktigt överens om prisbilden… 😉
Själv väger jag 74 kg så det verkar som vi har samma ”mått” i alla fall och jag tycker att brädan passar min vikt väldigt bra så du kommer säkert inte heller att ha några problem med den. Brädan är verkligen i ”mint condition” precis som de båda fenorna som följer med så det är bara att slå till. Dessutom har den ju ett väldigt bra facit om man kollar på resultaten från förra året, i stort sett alla som seglade den på speedchallenge gjorde bra tiden så den har onekligen bevisat att den är snabb i varierande förhållanden./t
-
Jester;365901 wrote:Så måste det ju vara! Coolt, iaf. Tur att Robby Naish inte kör för NP. Tänk dig det där i rosa… Fast iofs så ser det ut som Severne skulle kunna passa honom nu för tiden. Ser rosa ut på dom bilder jag sett… Tobhed: Kunde inte motstå… f’låt! 😀
Du är bara avundsjuk…:cool2:
-
Oregistrerade;365843 wrote:RS4 Proto?
Skulle tro att det är ett RS4, skärningen är i alla fall identisk. Sen skvallrar ju färgerna om att det antingen är ett limited edition eller proto.
-
faster;365527 wrote:Har inte Thor några bommar åt dig du som är teamrider?????????
Jo, han har ju HPL och Prolimit, ville bara testa av med alla experter vad som gäller – man vill ju hänga med….
Kan säga att jag är lite missnöjd med beslaget på vindsurfing.se, tycker att det glider en del på masten (trots alla möjliga olika varianter).
-
BUDDA;365453 wrote:Då jag själv är i behov av en ny bom måste jag fråga var för ej en windsurfing.se bom.
Ingen speciell anledning egentligen, vore dock kul att prova annan och jag undrade därför över andras erfarenheter av andra bommar.
Vindsurfing.se är en bra bom till det priset – inget snack om saken…
-
Tittar man på resultatet från SM i TT, där det var lika förhållanden för alla, så är det följande brädmärken som gäller:
1. F2
2. Exocet
3. Tabou
4. Fanatic
5. Fanatic
6. Exocet
7. Starboard
… (vet inte riktigt vad resten seglade på förra året…)EDIT: Uppdaterat enligt Fredriks notering nedan (tack för infon Ygge)
-
Fina brädor, men jag tror inte att någon svenska har privitimporterat någon av dessa brädor än. Finns några enskta exemplar i Holland t.ex – gubbarna som har varit där nere under ESM kanske har klämt ett sett dessa brädor live?
-
Filmen är faktiskt från en tävling – The Cougar Bourbon Lancelin Ocean Classic 2007
…och man kan läsa mer om den via länken nedan (samt se bilder). Vet inte om jag behöver säga det men Starboard/Severne vann 🙂http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=72&M=News&PID=501&NewsID=1721
Vill man läsa mer /se fler bilder finns det mer här (från Asian tour)
http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=72&M=News&PID=500&NewsID=1803
-
DanneMan;364953 wrote:Hankloose;364918 wrote:Ser du inte att det är JAAAG jue! Karpathos å 5.8 och fanatic speed!!!
”Seglen är i nyskick och är endast seglade i sverige” ???? å var tog du bilden ??? hehe!
På bilden syns 5,8 och den säljer han ju inte…. 😉
Hanky har ju rätt – köp hans segel OCH min bräda så blir ni snabba