tobhed
Forumsvar skapade
-
Du köpte väl North i höstats? Även om detta inte är mellan 5.0 – 5.5 så är ju 5.8 väldigt nära – faster säljer sitt North till ett bra pris, hör med honom:
http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=10999 -
joth;361076 wrote:Hade man inte lite testprylar under tävlingarna förra året?
Speedchallange är ju en tävling som F2 håller i. I sverige innebär det Wallensport är arrangörer och förra året fanns det därför F2 och North att testa – bra grejor. Tills i år verkar dessutom Wallen ha tagit över argenturen för BIC….
Klart vi ska segla ihop Jonas, hoppas på fler sessioner i Habo detta året
-
Klang;360938 wrote:Hehehe… tobbe, vet att vi inte lyckats göra penga transaktion för 6.7:an ännu, men när säljer du 5.8:an :-P.
Tänkte nu när du värmt upp seglet i Torkelstorp så kanske till och med jag kan lyckas höja mina PBs…
/Robert
Ahh, välkommen hem från Thailand Roberto:)
Jaså du är intresserad av mitt RS6, det kan bli ditt – vi kan väl pratas vid i veckan? -
surfan;361099 wrote:Hej ja har förmodligen ett rs6 7.2 till salu i mars om du vill!!
fast det är ju knappast mellan 5.0 – 5.5?
-
surfan;360900 wrote:Några blir det!!
Nya storlekar eller ska du ersätta någon av de gamla?
-
Bjarke;360893 wrote:Nån som har anbefalinger (eller DON’T-tips) ang. slalombrädor i denna storleken? Jag är ingen lättviktare (95kg utan alla grejor) och måste kunne flyta/dra rigg sen jag ofta seglar där det är vindskugga vid launchen. Måste nog upp i rundt 115 liter eller nåt.
Har ju inte seglat alla, men många brädor idag är ju väldigt bra och i de flesta fallen så är det tycke och smak som fäller avgörandet. Just 115 liter är ju dessutom en storlek som används ofta inom slalom 42 så det är säkerligen beprövade produkter.
Dock är inte volymen allt utan du borde kanske även kolla på bredden på brädorna då detta kan skilja sig en hel del på modeller över 100 liter.Behöver jag annars nämna att Antoines favvo-bräda är en iSonic 115 – går som ett skott….
-
Det är inga problem att köra ända in, och det är väl ca 600-700 meter som man kan köra. Det går även att forstätt in i viken, men där är det väldigt grunt (kitearna brukar hålla till där)
Det är en byggd stenpir som består av stenbumlingar som kommunen har kört dit, man ska nog hålla sig minst 10 meter från land ung.
Precis som Jonas säger så är det friare ju längre ut man kommer, men jag har som sagt seglat ”snabbt” även vi de röda markeringarna – det är väldigt karg och inte speciellt mycket träd någonstans vid kusten i Klagshamn.Vidare har Jonas också rätt att ostligt är bra (då har dock piren inget med det hela att göra), det blir helt enkelt inga vågor vid ost. Klagshamn är dessutom känd för den ostliga , kraftiga, brisen som kommer på våren. Kan blåsa en jäkla massa trots att det är vindstilla på övriga ställen. Tror att det var närmare 100 seglare där en helg i April/maj 2006, grymt… Mitt PB för Klagshamn är satt när det blåste ostligt så det funkar helt klart
-
Här kan ni se mer (+andra märken)
http://pub38.bravenet.com/photocenter/album.php?usernum=3203506610&album=36902 -
varianter på Nord eller Syd…
Har visat denna bild innan, har seglar 35 knop på där det röda strecken är några gånger. Vi bra vind etc så borde man kunna få till bättre farter ute vid piren (den är helt platt och tar ingen vind). Vad vi upplever som problem är att vinden vid nordlig riktining har blivit betydligt ojämnare sedan bron byggdes. Tror dock att storm/riktigt blåsig dag från nordväst hade varit kanon. Dock har det varit ont om bra vind från den riktningen den senaste året…
Det går också utmärkt att segla ”innanför” piren vid sydliga vindar
-
Inga! Kör Severne Code Red istället – mycket bättre :cool2:
-
Jesper har väl också lyckats, precis som Daniel, segla snabbt med stort segel.
I en annan tråd (Göta Kanal) så kan du se att Dan Ellis seglade 38 knop med 8,2 och en Falcon 105.
-
Nu har jag varir där och kollat – det kan gå, men det är väldigt smalt och bara stenbumlingar runt omkring. Ett misstag innebär mao med stor säkerhet att man snabbt driver in i stenarna – kommer dock kanske att prova trots allt
Tror fortfarande på piren i Klagshamn som vi har pratat om innan, behöver bara ha bra/rätt förhållande för att prova. -
Jag har bott där 🙂
Inget surfförbud och säkert nåt jag kommer att testa, har dock för mig att det måste blåsa r e j ä l t för att det ska gå – vinden blir väldigt ojämn med konstiga vrid etc -
Kolla slutet på denna tråd