tobhed
Forumsvar skapade
-
done!
….och jag råkade dessutom ge de andra riktigt kassa betyg 😀
-
tbsurf;356988 wrote:såg att Mats Ferner varit ute så jag ”yes’ade” den me
det är inte sant med 3st på top10
kan inte överleva många sekunder nu
har ju blåst bra på sp idag texVarför kommer inte tiderna från SP in på top10? Det finns ju både 40 och 41 knop gjorda?
-
Hittade detta, ska tydligen torka dräkten betydligt snabbare.
-
En faktor är ju också vilken typ av bräda man jämför. Jag är t.ex ganska övertygad om att JP’s wave brädor etc håller bra, men min JP slalom II som jag hade 2006 var den ömtåligaste slalömbrädan jag har haft (och jag har haft i princip alla märken). Så jag tror att det kan vara svår att bara säga att ”märke x är väldigt hållbart”
-
Japp, ska bli intressant att se, hade varit kul och se er på topp-10 listan på GPS forumet. Själv väntar man på att frugan ska leverera en nyfödd närsomhelst så jag stannar på land tills det är över. Har i alla fall börjat blåsa rejält i Skåne nu…
-
Armarna och bena?
-
faster;356823 wrote:Tycker det är nördigt med hjälm men det är upp till var och en. Känslan försvinner, har testat.
En anledning till att jag slutade surfa för många år sedan var för att jag seglade på en platspåse i vattnet med omedelbar tvärstopp som resultat. Slog sönder mast, lattor och segel med mitt huvud och fick röntga ryggrad och nacke efter att ha tappat känseln i vänster arm. Tog mig över ett år att bli normal igen, kunde inte köra bil eller gå på bio eller liknande under hela den tiden. När jag sedan gav mig ut på vattnet igen så var det inte samma sak, rädslan för att trilla på liknande sätt gjorde att det egentligen aldrig blev samma sak igen och till sist så slutade jag surfa helt…
När jag gjorde comeback efter 15 år så finns det fortfarande stunder på vattnet som inte känns helt optimala då rädslan kommer krypande, jag har dock inte (av någon konstig anledning) inte haft någon hjälm i år, men nu är den inköpt och ligger och väntar på mig uppe hos Onwater. Snygg eller inte, men att vara mindre skraj kanske kan få en att segla ytterligare lite fortare? -
Det verkar som om Daniel ska utomlands i Februari – var ska du?
-
Grattis, hoppas man får se dig på vattnet igen snart bara. Du har ju köpt på dig både bräda (eller?) samt nu segel, tror du att du kan komma ut på vattnet nu i vår/sommar igen och kommer det då att vara för ”fullt”?
-
Ser ut som om sköldpaddan är snabbare än vad du är Robert, ser bra ut inför 2007…
-
..tydligen bestämde du dig för att vara snäll trots allt, för jag kan i alla fall inte se någon bild?
-
God Jul på er allihopa, ser fram emot 2007! :santa: