Forumsvar skapade

Sida 128 av 153
  • tobhed

Medlem
    23 december, 2006 vid 22:06 som svar på: Datorinköp, laptop, vilken?

Vet du nåt om grafikkort eller det är nåt du tänkte köpa senare?

• tobhed

Medlem
    23 december, 2006 vid 20:17 som svar på: New Point7 AC1 RaceSlalom

Är det därför toppförlängare verkar ha gjort come back? Blir mer twist med mjukare känsla?

• tobhed

Medlem
    21 december, 2006 vid 21:39 som svar på: Loft Blade 2007

Så här ser det ut

• tobhed

Medlem
    21 december, 2006 vid 15:05 som svar på: kan det vara ett NP RS7?
    Jester;355449 wrote:
    Frågan är väl om någon över huvud taget kommer betala dessa fantasisummor? Lär väl enbart bli team-riders som kommer köra på prylarna. Dessutom är den begränsade tillverkningen ytterligare en indikation på att det är så Pryde vill ha det. Joe Average verkar bli hänvisad till RS:SL istället.

Tror dock att dom mindre loften, typ Challenger, Gun, Point7 mfl ser en möjlighet att få ut lite segel till allmänheten..

beställer man sitt material nu så får man 10-20% rabatt så det är bara de som väntar och hoppas på att shopparna ska ha beställt segel mm som lagervara som betalar fullt pris.
    Blir ju förvisso väldigt dyrt trots allt och jag känner att jag skulle kunna skriva mycket om detta – om jag t.ex beställer nu, när får jag mina grejor? Lite rabatt är ju en klen tröst om jag får sakerna tidigast i Maj/Juni – ett leveransdatum hade varit kanon, känner annars att man riskerar en hel del…

• tobhed

Medlem
    20 december, 2006 vid 08:56 som svar på: New Point7 AC1 RaceSlalom

Skönt med en säljsnubbe som skickar samma information till alla surfforum på nätet, men bra priser och shyssta segel…

• tobhed

Medlem
    18 december, 2006 vid 21:06 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

Har priserna på segel mm nu och det var givetvis dyrt men inte så chockerande (man börjar bli avtrubbad)
    6,7 kvadrat för 8400:-
    X9 mast 460 för 8000:-

Dock undrar man ju vad som har hänt med bommarna – den billigaste X9 bommen kostar 8100:- och den dyraste 10.500:- – fiii faan…

• tobhed

Medlem
    18 december, 2006 vid 20:54 som svar på: Naish Speed Party

Jag är sugen, men det kluriga är om jag har fått mina grejor då – har brädor men endast 1 segel…

• tobhed

Medlem
    18 december, 2006 vid 13:54 som svar på: Vietnamn – någon på plats?

Hör efter på Starboards forum, Starboard gör en massa tester där och har bra koll på vilka ställen som är bra

• tobhed

Medlem
    18 december, 2006 vid 11:30 som svar på: Köpråd

Jo, jag vet att jag är partiskt på många sätt i denna tråd… Alla brädor du anger är givetvis bra – alla kommer dock att pusha för ”sitt” märke på ett eller annat sätt.

Jag tror att storleken du tittar på är helt rätt med tanke på din vikt (jag väger samma och körde f2 sx s hela säsongen som enda bräda) – det kommer att fungera utmärkt med ca 7.0 kvadrat och nedåt. Det enda jag kanske tänker på är nog att Sonicen upplevs som mindre än de övriga och har förmodligen inte samma breda register som övriga brädor. Jag har inte testat alla brädor du nämner, men gå på något beprövat och som du vet kommer att fungerar.

EDIT: Ygge hann före och vi verkar dela uppfattning om Sonicen

• tobhed

Medlem
    12 december, 2006 vid 19:13 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

Jobbade inte Robert Stroj för ART innan och hade de inte en liknade camber på gång på den tiden, det likar i alla fall väldigt mycket den lösningen.

Appropå snygga segel så tycker jag att ni ska kolla in nya Severne Code Red, det är grejer det…

• tobhed

Medlem
    11 december, 2006 vid 21:45 som svar på: SSM speedtävling/cup 2007 GPS

Ser bra ut GetWet.
    Behövs de fler platser i Skåne så skulle jag vilja slå ett slag för Klagshamn – på våren (typ sen Maj) så blir det tokbra bris och plattvatten vid ostlig vind, säkert några på forumet som kan verifiera detta. Min högst privata åsikt är att det finns många, väldigt bra speedare i Skåne, men väldigt få av dessa använder GPS (eller ens känner till att det finns). Därför tror jag att en drive här nere med en kombination av Habo & Klagshamn har potential att attrahera flera, aktiva GPS surfare.

EDIT: Jag skulle t.ex kunna slå ett slag för detta på Klagshamns årsmöte, kommer säkert att bli ett positivt bemötande…

• tobhed

Medlem
    11 december, 2006 vid 09:18 som svar på: Mauisails TR-3
  • tobhed

Medlem
    11 december, 2006 vid 08:08 som svar på: Shit vad det kommer blåsa idag, SV 😛
    Klang;353910 wrote:
    Får se om jag kan gömma mig på jobb och avvekla mig själv under dagen…

TT är väl kanon på SV, eller minns jag fel? Ser fram emot och läsa om era nya rekord ikväll!

Personligen får det bli choppy-Habo, som är förhållandevis bra på SV.

Kör hår där ute!

/Klang

Själv börjar jag få ont om ”hår”, det är kanske därför jag kommer att sitta här på mitt kontor resten av dagen…:tongue:

• tobhed

Medlem
    10 december, 2006 vid 18:38 som svar på: TT imorgon fre?
    getwet;353553 wrote:
    Krister…….för helv…det står på On water att din favorit dicipline är: Wave

Har vi missat något här eller, fick du betong i sandlådan när du växte upp, eller rent av en blå brandbil kanske när vi andra fick röda…? Vi andra kräver nu ett svar.

Är man med i speedteamet kan man fasen inte säga wave som favoritdisciplin 😀
    Annars kul att se att Getwet är inne och kollar på riktiga brädor på nätet, gött!

• tobhed

Medlem
    10 december, 2006 vid 18:32 som svar på: kan det vara ett NP RS7?
    getwet;353731 wrote:
    Om jag tolkar det rätt så ska det bara tillverkas 250st i månaden….det lär bli svårt att få tag på dom.
    6 månaders garanti är nog vad tillverkaren kör på. Misstänker att den svenska återförsäljaren får ta de ytterligare 6 månaderna. Mig veterligen kommer man väl inte undan den obligatoriska 12månaders garanti mot konsument enligt den svenska konsumentköplagen? Kanske någon annan vet mer om det.

Det lär bli huggsexa, 250 stycken i månaden är ju inte så många – man kan ju undra när vi i sverige kommer att få vår tilldelning? Enligt uppgift så ska det vara en ny tillverkare av masterna – de hade även en del mastproblem under 2006.

Sida 128 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications