tobhed
Forumsvar skapade
-
Så det är grönt som är målet när man tittar på sin fil i gpsar…
-
då ser ser ut att vara en bassäng eller liknande så kan man ju tänka sig att det var ganska platt, men det var typ bara 620 meter lång, eller hur?
-
-
Hittade detta:
The marina is a great place to watch the wind surfers – the conditions here are so good that worls speed times are often checked here. When the tide is in the sea by the beach area is also popular with surfers and paragliders. Word of warning just recently 1st April 2006) we witnessed a rescue mission as surfers had got into difficulties during high tide and strong winds. Surfers were struggling to to stay upright on the boards, looked scary to me, at one stage the RNLI came to the rescue – so be careful to check conditions.
-
Solman;352347 wrote:Om man ska ge sig själv en julklapp…
Vilken är den bästa surf-Gps:en??????
Har en garmin extrex men jag tycker att den är lite stor och känns inte riktigt tät, vågar inte lita på att den håller tätt vid en riktig vurpa.
Dessutom tycker jag att batterierna räcker jäkligt kort om det är kallt ute ibland inte mer än 5 min med nya batterier.
En riktig skit gps om ni frågar mig.
De borde finnas nåt som funkar bättre och är lite smidigare.Garmin Foretrex 101, Garmin Foretrex 201 eller Garmin Gecko 201
Dessa är dessutom godkända om du vill rapportera tider till http://www.gps-speedsurfing.com. Tänk dock på att du behöver köpa en aquapack för trots att det står att de är vattentäta så ska du inte lita på det… http://www.aqua-life.se/ -
schysst garage, önskar att mitt hade sett ut så också…
-
Gissar på att killen till höger är Micah (ser ut som en JP bräda) och det är ju möjligt att han har midjesele?
Bilden är tagen nyligen och finns publicerad på http://www.windsurfjournal.com/frontblocks/news/news.asp -
Ingen bra bild, men dock den första 🙂
Antoine testar nya RS7 tillsammans med okänd kollega.
Ser det inte otroligt bukigt ut vid masten? Lägg märke till att Antoines segel är rött (röd monofilm?) -
tobhed
Medlem29 november, 2006 vid 12:14 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Någon som vet vad t.ex CLS Ulf tar för att bygga en bräda?
-
Nu börjar det komma information:
Still under development, the next generation is close to completion, and many of our pro team are returning to Maui to assist
with the last stages of testing. The sail features an exciting new component that will revolutionise racing sail, and ultimately
flatwater, design and preliminary feedback is extremely encouraging.At this stage we need to keep the details under wraps – we have to as this new innovation is so unique we are having it
patented in order to prevent it’s use elsewhere. A more detailed announcement, which will also contain the introduction
timetable and an outline of the distribution program will be made available later this month.Sizing will be slightly different to the RS:6. For 2007, the 11.6 & 12.5 will be dropped, and a new size, 11.8 introduced to
replace both of them. At the other end of the range, the 4.6 & 5.0 will remain in the collection, however they will be the last
designs to be finalised and will be introduced after the main launch. The one other key change in terms of sizing is that the 9.0
will, for 2007, be a Slalom oriented sail while the 9.8, 10.7 & 11.8 will remain as Formula style designs. -
kinetic wrote:Tobhed: Masten är helt ny! Vad värderar du en sådan mast till ungefär om det ”bara” är en vanlig X9?
/David
Tror att en ny, icke ULTRA, i butik går på 5000-6000 kr (men jag är inte säker).
-
kinetic wrote:Tackar! Tanken är att ha denna mast till mitt Gun Mega XS 5.7
Det är inte säkert att det är en ULTRA mast trots att den är från 2006, är den matt svart så är det inte en ULTRA mast utan en ”vanlig” X9. Har det däremot vita, små, oregelbunda linjer (kan inte komma på hur jag ska beskriva det) över hela masten så är det en ULTRA.
ULTRA masterna kom väldigt sent och i begränsad upplaga till Norden så är den från första halvan av 2006 så är det nog inte en ÚLTRA såvida det inte är en teamrider eller liknande som har haft den.
En ULTRAmast är givetvis hållbarare än en vanlig X9, men med det sagt så skulle jag också vilja säga att de problem NP haft med sina X9 master knappast gäller så korta längder som 430. Det är snarare Formula-längderna som hade problem under 2004 & 2005. Dessutom gäller detta dessutom en wave mast och de har ju extra lager av laminat så det borde inte vara några problem.