Forumsvar skapade

Sida 131 av 153
  • tobhed

Medlem
    14 november, 2006 vid 21:06 som svar på: Onödigt eller vad?
    Jester wrote:
    Du lär ju behöva en mast så du kan köra med större än 5.8?

Om du menar ett större segel än mitt 5,8 RS6 så kommer det att bli en helt ny rigg till nästa år, behöver bara vinna på lotto eller triss först…

• tobhed

Medlem
    14 november, 2006 vid 12:39 som svar på: Vad kör ni 2007?
    getwet wrote:
    Jag är en hårdvinsfena….

Du menar att du ät bred hela vägen ned?

• tobhed

Medlem
    13 november, 2006 vid 21:06 som svar på: Nytt årsbästa från SP

…eller denna. Brädan är 2.05 lång – det är sjukt…

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=12612&uid=255

• tobhed

Medlem
    13 november, 2006 vid 21:04 som svar på: Vad kör ni 2007?
    Speedjanne wrote:
    Snälla Hankloose kan inte du lägga upp din lista också….inkl vågprylarna

Surfan.. varför i H-E kallas din 24 deboichetfena för”upwind”?

Hmm, där sa du något… någonstans ute i garaget har jag en Fanatic Freewave 78, Neil Pryde Combat 4,4 5,0 samt 5,7 – i princip helt orört. Aj-aj-aj…

• tobhed

Medlem
    12 november, 2006 vid 17:21 som svar på: Vad kör ni 2007?

Fy fan vad med grejor ni har, måste vara joobigt att aldrig veta om man har den perfekta kombinationen av saker…

”ska jag ha den brädan tillsammans med det seglet och fenan eller ska jag ha….” 🙂

• tobhed

Medlem
    6 november, 2006 vid 23:02 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Bild 1 & 2 mer upprätt, längre hängseletampar, säkerligen de båda som gick snabbt…

• tobhed

Medlem
    6 november, 2006 vid 13:25 som svar på: Bilder från skåne

Går ni i vid hamnen i Mölle?

• tobhed

Medlem
    6 november, 2006 vid 13:04 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Current Records:

Outright World Record 500m Men: Finian Maynard, BVI at 48.70 knots
    Outright World Record 500m Women: Karin Jaggi, SUI at 41.25 knots

Outright World Record Nautical Mile Men: Finian Maynard, BVI, at 39.97 knots
    Outright World Record Nautical Mile Women: Valerie Ghibaudo, FRA, at 33.69 knots

Kite World Record 500m Men: Olaf Marting, NAM, at 41.79 knots
    Kite World Record Nautical Mile Men: Dirk Hanel, GER, at 35.44 knots

Open Water Record 500m Men: Bjorn Dunkerbeck at 44.35 knots
    Open Water Record 500m Women: Babette Coquelle at 40.05 knots

Production Board Record 500m Men: Dave White at 44.03 knots
    Production Board Record 500m Women: n/a

• tobhed

Medlem
    5 november, 2006 vid 10:00 som svar på: Tävling: Varför säljer faster alla sina grejor?!?!
    Jester wrote:
    Om någon nu missat det, så finns orsaken till Fasters utförsäljning på owc.nu:

…att även Robert Stavnås(faster) har skrivit på för Fahlen Surfcenter.

så det blir Naish för hela slanten nu då?

• tobhed

Medlem
    5 november, 2006 vid 09:59 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Ja det där är rätt intressant. Jag har i år tänkt en del på detta att (enligt mitt tycke) många av oss kör för stort segel och fena. Själv har jag ju pga av masthaveri i början av säsongen endast kört 5.8 och denna har jag riggat ordentilgt olika beroende på förutsättningarna. Tror inte jag hade laborerat så mycket med detta om jag hade haft fler segel, men nu gäller det som sagt att få ut så mycket som möjligt av endast 1 segel…
    Sedan kanske man också ställer in sin utrustning för att kunna kryssa hem igen, jag gissar att detta inte är optimalt när det gäller att få max fart på en undanvind?

• tobhed

Medlem
    4 november, 2006 vid 19:03 som svar på: Record attemt, Walvis Bay
    getwet wrote:
    Jag fick ändra uppfattning helt till saker och ting efter resan till Holland. Många ljus gick upp och många tidigare uppfattningar fick skrotas.

Bland annat fick jag lära mig att speeda är någonting helt annorlunda än att bara vara snabb. Otroligt mycket taktik, teknik, material och järnvilja samt fullständigt orädd. Det är några av ingridienserna som krävs.
    Vi här hemma i sverige seglar slalom, det är precis vad vi gör och inget annat. Så länge vi seglar i ”slalom” tänk så kommer det inte gå så mycket fortare än dagens farter. Inga 45knopare iaf.
    Vi måste tänka om helt och tänka speed istället, det är det dom gjort i ett par år därnere.
    Jag blev själv förvånad när jag väl begrep skillnaden mellan dom och oss.
    Så mitt nya kall här i livet är att få oss svenskar att börja tänka speed, glöm bort slalom trimm och allting, nu är det speedtrim och speedtaktik som gäller.
    Och speed inställningarna är LÅNGT ifrån slalom, upptäckte jag…..

Svårt för mig att förklara här i text vad jag menar, men för mig och TB blev det så klart och tydligt efter ESM att vi måste styra in betydligt mer på en annan bana.

Angående Rasmus inlägg om snabba seglare så kan det självklart finnas freestylare som kommer att kunna segla fort. Själv tror jag dock att det är formulaseglarna som kommer att dra det längsta strået om dom kliver in på banan. Dom är nog absolut närmast för att bli duktiga speedare, närmare än en slalomåkare faktiskt.

Låter intressant, men du hade gärna fått spinna vidare mer konkret på vad du menar? Tror många av oss är sugna på att lära oss mer så jag hade t.ex gärna tagit emot mer tips etc.

• tobhed

Medlem
    3 november, 2006 vid 10:23 som svar på: Get Wet knep en första plats!!
  • tobhed

Medlem
    2 november, 2006 vid 20:06 som svar på: Get Wet knep en första plats!!
  • tobhed

Medlem
    2 november, 2006 vid 17:13 som svar på: Hjälp med köp av Windsurfing paket!

Surfersparadise har också kompletta REA-paket, tex detta:

http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?products_id=647

(se fler under ”kompletta paket” i menyn till vänster)

• tobhed

Medlem
    2 november, 2006 vid 16:26 som svar på: Get Wet knep en första plats!!

Den nya stealth seglena verkar gå bra (utgår i alla fall ifrån att det är dem han refererar till i sin comments ruta). Någon som har sett dem live/testat dem än?

Sida 131 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications