tobhed
Forumsvar skapade
-
Kan bara hålla med, under SM i Torkelstorp så slog jag mina rekord först under lördagen och därefter även under söndagen. Precis som du säger så blev jag förvånad över hur fort det gick (framförallt under dag 1), men det måste enbart bero på att man slapp hålla på att spjärna emot i chopp och annat.
Nästa år då jävlar… -
det enda man ska tänka på är att alla markeringar för stenar etc är borttagna inför vintern. Man ska mao hålla sig borta från de grunda områden och fråga någon local om man tänker segla.
-
fredrik.ygge wrote:Fel slutsats Tobias! Du får bara börja träna mer med Mats metod (SWE 170 i annan tråd): Dubbla pizzaransoner, mer öl, chips etc.
Speedjanne sa att hans främsta sätt att höja sig 2 knop till i år var kebabpizzorna till lunch. (Han hävdade att det inte var en planerad strategi, men jag undrar jag…)
Eller så får man börja träna seriöst, muskler väger väl mer än fett? Annars är det en intressant strategi att käka mer pizza etc. ”tack vara” mina barn så har det blivit en hel del korv se senaste åren, faller inte det in under kategorin mindre nyttig mat? Å andra sidan så har fruns strategi ”mina-barn-ska-minsann-också-äta-grönsaker” inneburit att jag förmodligen har ätit mer broccoli, morötter mm än tidigare i mitt liv. Måste sluta med de där grönsakerna omedelbums…
-
Alex_ wrote:Går klagis av i nordväst? har hört att rakt nordlig suger, men nv borde klara, eller?
Du har hellt rätt i att rakt nordlig suger i Klagshamn, dock funkar NV ganska bra (dock kan det bli en aning byigt). Värt att komma ihåg att vattnet blir väldigt platt vid NV så det blåsetr oftast mer än vad det ser ut som…
-
Fan, följer man de senaste trådarna här så låter det i princip som om jag lika bra kan ge upp direkt. Väger 75 kg, 180 cm lång och snart 36 år, dvs gammal, inte speciellt lång och för låg vikt – kanske skulle börja med bridge, golf eller nåt annat mer passande?
-
tobhed
Medlem19 oktober, 2006 vid 14:14 som svar på: "Kors va de vimlar av segel i da. E de Löda. Nä de e Speeda"Lars är en mycket sjuk man…
-
Alla som har nya prylar ska ses i tyska bukten vid nästa storm…
-
Trots boardbagen – grattis, alltid kul med nya prylar. Känner själv hur det börjar bli jobbigt, inte köpt något nytt på flera månader…
-
daniel76 wrote:Hur funkar det att köra en 4.30 mast på luff 472, förlängare med marks till 48cm. Risk för mastbrott eller andra problems?:confused2:
Förlänga 42 cm med en förlängare som är 48 cm låter inte som något jag skulle vilja prova en blåsig dag… men om du tvungen skulle vilja testa så skulle riggen i alla fall bli väldigt mjuk. Vilket segel är det och hur mycket väger du?
-
Svar från mina ”källor” 😉
”This is a last asymmetrical proto made for Bjorn. It’s possible, that the sail will be come out in a small production!
The Warp F2007 looks different… ”Annars så ser det ut som om det blåste bra där nere..
http://www.speedweek.co.za/2006/14.10/pages/DSCF5797.html -
tobhed
Medlem12 oktober, 2006 vid 17:50 som svar på: Vilka prylar körde ni med och vad blev resultatet av det?Körde Neil Pryde RS6 5,8 i alla 5 heaten samt Starboard iSonic prototyp (70 liter, 50 bred)- kom upp i 63 km/h i första heatet, hade strul med tångfena i andra heatet och misslyckades helt då (59 km/h). Dagen efter blev toppnoteringarna i respektive heat 62, 60 och 62.
-
I vilket fall som helst så ver det ett lysande bidrag och initiativ. Kul också med en ”öppen” period där man kunde registrera averagetider på gps.speedsurfing. Kul Gustav!
-
Klart att det finns intresse, vi har diskuterat detta innan på det ”allmänna” forumet.
-
Än så länge är det väl bara Gaastra och Naish som har RDM i sina race segel (och då i storlekar < 6,5)
Hur det ser ut till nästa år vet vi inte då nyheter om race-segel kommer väldigt sent på året, dock hade det förvånat mig om Pryde eller North kommer med RDM till nästa år – då hade vi säkert hört något rykte etc om detta…och där hann Jesper precis före (som vanligt)…