Forumsvar skapade

Sida 134 av 153
  • tobhed

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 09:38 som svar på: MauiSailsTR3
    Oscar wrote:
    Barrys förklaring är att de är tvungna att ha bredare mastfick pga att kunder vill kunna rigga seglen utan att behöva skrynkla monofilmen. Detta är en proto och vi får väl se vad som dyker upp i vår. Kevin har ju gått grymt bra på TR-2 så att bred mastficka är ”the way” prestandamässigt tycker jag inte att man kan bevisa. Var är North i resultatlistan i PWA…efter Mauisails iallafall.

Barrys förklaring från forumet på Mauisails:

”yep
    looks like someone snuck a photo out of the factory. that’s one of the new 6.6 prototypes. i recognize it.

like i said, we have to give in to te market wide demand for sails that rig with the cams off. theonly way to achieve this is by making the sleeve wide enough. if there is some other benefit, i guess we will get that too.

the main thing with these new designs is a completely new way we are working on to influence the twist without affecting the good rig tension. we had to rip apart a few of our old sails and modify them to refine the idea, but now we have it pretty much wired for the rest. and we are going faster, so it’s a move in the right direction.

we’ll have to tighten up the security a bit.

aloha
    barry

• tobhed

Medlem
    6 oktober, 2006 vid 19:17 som svar på: Funkar Klagshamn imorgon?

Ingredienser som behövs för att det ska vara tång i Klagshamn:

sensommar/höst, mycket vind, västlig vind…

• tobhed

Medlem
    6 oktober, 2006 vid 19:15 som svar på: Speedchallenge Torkelstorp

Klang, det kommer att regna så jag är rädd för att din trä-bil kommer att svälla och bli helt enorm…

• tobhed

Medlem
    6 oktober, 2006 vid 08:59 som svar på: Big is beautiful!
    Jester wrote:
    Menade ju brädan…. Du vet, den du postade en bild på? 😀

🙂 Lite bakis efter en avdelningsgrej igår, får väl skylla på det…. annars är det ju dumt att de i princip heter samma sak – North och Exocet

• tobhed

Medlem
    6 oktober, 2006 vid 07:48 som svar på: Big is beautiful!
    Jester wrote:
    Måste ju säga att warp speeden ser grymt fin ut… *dregglar*

Var finns bild på warp speed 2007?

• tobhed

Medlem
    5 oktober, 2006 vid 18:15 som svar på: Big is beautiful!

Exocet Warp Speed, den som Jesper pratar om i sina inägg tidigare

• tobhed

Medlem
    5 oktober, 2006 vid 16:46 som svar på: Big is beautiful!
    Jester wrote:

Jesper har blivit värsta Exocet ambassadören…

u bet!

Självklart kan jag mest om dom prylar jag själv kör. Är ju inte så konstigt. Och jag får *inte* betalt för att surfa, men som GetWet säger så är någon villig att betala så är det bara o hojta som pm:ar jag mitt kontonr… 😀

När blir det en sån här Jesper då?

• tobhed

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 20:27 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

För alla er som vill veta kan jag berätta att det verkar som om RS7orna kommer att ha kolfiber lattor samt att ULTRA masterna nästa år kommer att bestå av 5 lager istället för 3 lager.
    Vi kan mao förvänta oss att priset på en RS7 rigg från Pryde kommer att bli en hel del dyrare… (vilket iof sig inte var helt oväntat).

För min egen del så är jag mest oroad för att bryta någon av X9-masterna jag har nu – hur lönt/roligt kommer det att kännas att köpa en ny mast för 10.000 till ett segel som är 1-2 år gammalt? Visst kan man ha X6 master, men man tappar lite av konceptet då kan man tycka.

• tobhed

Medlem
    1 oktober, 2006 vid 08:16 som svar på: En Film
    MGS wrote:
    En ny film från http://www.surfbullit456.com/page_1130836300000.html

Mår dåligt när jag ser vilka förhållanden de har… sjukt sugen blir man i alla fall

• tobhed

Medlem
    29 september, 2006 vid 20:41 som svar på: Sandy Point

Nu ska du vara snäll Lars…

”Ran fångar in drunknade män med sitt stora nät och håller dessa män i sina salar på havets botten. Ran lånade ut sitt nät till Loke som använde det till att fånga dvärgen Andvare”

• tobhed

Medlem
    29 september, 2006 vid 13:26 som svar på: Speedchallenge Torkelstorp
    Speedjanne wrote:
    Är det någon som är under 35år eller väger mindre än 95kg med i startfältet?

När är skepparmötet?Spelar Korphockey mellan 9-10.

Klarar inte riktigt åldersträcket, men både jag och Klang väger ca 75 kg så vi är lättviktarna i gänget misstänker jag.

Kul att se att det är så många som kommer. Dessutom verkar det ju finnas en handfull personer med som inte har några resultat på GPS-speedsurfing så jag ser det som ett tecken att speed attraherar nytt folk hela tiden

• tobhed

Medlem
    29 september, 2006 vid 12:37 som svar på: Speedchallenge Torkelstorp

Vill inte väcka en gammal tråd igen, men då man mäter ”snabbast uppmätta hastighet” på tävlingen med laser är det då likvärdigt med ”max 2 sec” eller max GPS speed” på sin GPS?

• tobhed

Medlem
    29 september, 2006 vid 11:14 som svar på: Speedchallenge Torkelstorp

Hur många anmälningar har ni fått in?

• tobhed

Medlem
    29 september, 2006 vid 08:49 som svar på: Speedchallenge Torkelstorp
    lbj wrote:
    Stenar i TT
    För ytterligare ifo så har jag en GPS-fil
    med alla stenarna. Filen går att ladda i GPSAR
    Hör av dig så sänder jag den per mail

Utgår från att banan läggs där det inte är någon fara för stenar. Ni locals får gärna visa när vi kommer dit vilka ställen vi ska undvika etc.

• tobhed

Medlem
    27 september, 2006 vid 10:44 som svar på: Försäkring???????????

Det heter båtförsäkring hos Länsförsäkringar. Dock har inte alla lokala bolag inom Länsförsäkringar båtförsäkringar för windsurfingbrädor så det beror lite på var du bor.

Sida 134 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications