Forumsvar skapade

Sida 136 av 153
  • tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 17:47 som svar på: Rekordet e väl ändå på västkusten LR?

Ahh, kom först inte på vad det var, men sen kom jag ihåg Thommen brädan…

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 17:23 som svar på: Rekordet e väl ändå på västkusten LR?
    MacTS wrote:
    surfan wrote:
    getwet wrote:
    Där vår son bor…….längtar redan lite efter honom faktiskt.
    Det gör vi alla undra vad han gör våran pascal maca!
    nästan så man blir lite orolig!

Surfan: Har du sett mina PM:s. Tänkte betala brädan….

Vad har du nu sålt Daniel?

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 17:21 som svar på: Danskarna över 40 knop

Klang och Jonas, det verkar som om vi får åka till Dragör en dag… 😉

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 17:21 som svar på: Tips till ny speedare med chans att slå jankarna…

Började skriva, men Getwet hann före med ett svar så här kommit just ”my 2 cents”. Getwet har givetvis helt rätt – var taktiskt, ingen idé att dra fram och tillbaka över sjön – hitta bästa stället för max hastighet (bra vind, inga vågor) och fall sedan av. Detta är viktigt – fall av MER än vad du tror och tycker.
    Sedan kanske faster kan kommenterar om fenan till brädan, men i mina öron så låter 6,6 kvadrat och 37cm fena mycket, jag hade nog satsat på minder fena…

Go get them!

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 17:12 som svar på: kan det vara ett NP RS7?
    swe650 wrote:
    finns det redan en version två av rs slalom, innan dom kommit ut i butik?

RS slalom finns i butik – kolla surfersparadise.nu & skidsport.nu. Att det redan ”finns” (på papper i alla fall) är nog inte så konstigt egentligen.

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 13:17 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

På bilden syns ett RS slalom II, men det ger väl en liten hint om RS7an – gissar att detta är färgerna som kommer att gälla för RS7…

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 13:10 som svar på: Danskarna över 40 knop

spot on!

Det finns en avfart på bron precis där också – möjligt att man kan söka tillstånd? Det blir verkligen superplatt där…

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 12:10 som svar på: Gaastra Vapor 2007

ja, man kan ju undra varför de plockade bort den….

GTX ser ju också bra ut – verkar som om Gaastra blir en seriös utmanare även på svanska speedvatten framöver?

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 10:53 som svar på: Apelviken – Sveriges säkraste surfställe

Jo jo…
    ”skulle komma över och hjälpa henne med seglet som hade ramlat”

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 10:51 som svar på: Dyrt att köra fort…

De mindre Gasstra Vapor storlekarna är väl gjorda för RDM tror jag (< 6,5 kvadrat har jag för mig).
    En sak att tänka på är kanske att om man inte knäcker masten i fallet så kanske något annat (kan) gå sönder, du landade väl på masten Klang?

• tobhed

Medlem
    19 september, 2006 vid 08:54 som svar på: Danskarna över 40 knop
    jonaskaeldso wrote:
    Tak,

Der er ikke ret mange surfere der dyrker speed seriøst i danmark – Derfor har vi hverken rtk eller anden ranglistesystem.

Jeg sendte filerne til Patrik Larsson for at få dem verificered. Måske vi skal trække lidt på jeres system den kommende tid. Skulle man lave et tættere samarbejde? evt. også omkring nogle arrangementer?

Jeg er helt enig i at det er en god ide med en national rtk – Faktisk et must for at gps-speedsurfing fungere, men i øjeblikket er interessen der ikke i danmark.

Hade varit roligt med några gemensamma arrangemang typ landskamp eller så 🙂
    Har ibland tänkt på när jag kör över bron att det finns ett utmärkt speedställe på ön (innan tunneln från svenska sidan), vid nordlig vind är det alldeles platt där…

• tobhed

Medlem
    18 september, 2006 vid 11:41 som svar på: iSonic – bilder
    tbsurf wrote:
    getwet wrote:
    Oj, kolla in hans andra sessions. En rackare på att åka långt…….

och bara 19 bast, vad ska det bli av en sån?

:laugh:

Appropå inget kolla in Peter van Dijks speed på nautiska milen – 36,6
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=10597&uid=89

• tobhed

Medlem
    18 september, 2006 vid 10:38 som svar på: Värt att veta om man seglar i klashamn
    fredrik.ygge wrote:
    En tanke:

Kan inte ni GPSare ta fram exakt position för alla ni sett så är det ju en smal sak att märka ut dem sedan? Uppskattningarna om läget verkar ju variera avsevärt.

(Kom ni inte ihåg att bookmarka dem kan ni få ut dem från filen via GPSar och påminna er om när ni passerade dem.)

De är redan utmärkta med GPS så styrelsen kan nog ganska enkelt ta reda på vilken pinna som saknar en boj/dunk. (vi måste bara se till så att styrelsen får reda på att det fattas en markering)

• tobhed

Medlem
    18 september, 2006 vid 08:29 som svar på: Klagshamnsbrisen?
    Klang wrote:
    joth wrote:
    En som går fort … 😉

Kan rekomendera foretrex 101. Jag tycker den funkar kalas men den ger inte samma hastigheter som Tobhed´s. Hans e nog trimmad. Eller så blev jag bara frånåkt av Tobbe.

Tobbe har också Foretrex 101 om inte jag minns fel.

yepp, stämmer bra – Foretrex 101. Hade flyt med en krafig vindby precis inne vid land som gjorde att jag kunde segla längs med ”stranden” i Klagshamn. Vid rätt vind så har stället en grym potential, det kan säkert pågarna från Habo intyga (och, ja – jag seglade ifrån er he-he-he)

• tobhed

Medlem
    18 september, 2006 vid 08:26 som svar på: Värt att veta om man seglar i klashamn

…var också nära, där har suttit en dunk innan men hade tydligen försvunnit – hade varit bra om janne eller någon annan från klubben hade sett detta. Spettet är vitt och sitter i princip 700 meter söder ut från båten.

Sida 136 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications