Forumsvar skapade

Sida 137 av 153
  • tobhed

Medlem
    18 september, 2006 vid 08:19 som svar på: iSonic – bilder
    Ola H. wrote:
    Kinetic:

Jag håller helt med, ju mindre bräda destom mindre roligt och lätt är det att guppa hem (möjligen kan man ju i efterhand se det som ett ”roligt äventyr” att guppa in genom masthögt brytande vågor med 62 liter, 2m/s och en 5.0:a…).

När det gäller 101:an ser jag mig egentligen inte som kvalificerad att uttala mig eftersom jag inte har någon tidigare vana på slalombrädor (inte sedan Tiga 260 på 80-talet i alla fall). Jag kan dock verifiera att man får med två fenor (34 och 40) och med den 7.5:a som jag kört funkar båda bra, men trimmar brädan till att få rätt olika egenskaper.

Även till iS50 kommer två fenor, tror jag, 23 och 28.

iSonic 105 kan i alla fall gå fort http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=10107&uid=870

• tobhed

Medlem
    16 september, 2006 vid 20:01 som svar på: iSonic – bilder
    Knatte wrote:
    tobhed wrote:
    Lite bilder på nya iSonic 50 & 94

Har du fått dina Isonic redan :blush: När fick du dessa och är de köpta i Sverige eller någon annanstans??

Bilder från nätet, tyvärr inte mina…

• tobhed

Medlem
    16 september, 2006 vid 08:08 som svar på: Klagshamnsbrisen?
    joth wrote:
    Blev det några bra hastigheter, vattnet platt eller… Kommer ner vid 14-15 tiden idag lördag. Skall lägga sig men hoppas på att kunna köra lite i alla fall.

Tar med GPS och ett glatt humör så får vi se om det blir åka av eller inte… (Ja, jag har med Windsurfing prylarna med)

Toppade med 34,5 knop igår, så visst gick det fort ibland… 😉

• tobhed

Medlem
    15 september, 2006 vid 21:50 som svar på: Klagshamnsbrisen?

Inte farligt med gräs, körde dock (av gammal vana) med sjögräsfena men det är inte omöjligt att det skulle kunna funka utan.
    Vi var ett antal som seglade tills det blev mörkt – blåste riktigt bra 🙂

• tobhed

Medlem
    15 september, 2006 vid 12:22 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Är det sportdryck de har i backen?

• tobhed

Medlem
    15 september, 2006 vid 12:01 som svar på: Klagshamnsbrisen?

Aloha,

kan meddela att det blåser mellan 10-12 m/sec i Klagshamn just nu och enligt prognos så ska det förbli så dagen ut. Imorgon ska det droppa en smula, Klagshamnsbrisen kanske kommer att fungera – hoppas på klart väder så kanske…

• tobhed

Medlem
    15 september, 2006 vid 11:12 som svar på: Blocket superstars

Ahhh, nu vet jag varför jag bröt en mast tidigare i år – jag hade glömt att måla den…

http://www.blocket.se/vi/9372588.htm?ca=23_11_s

• tobhed

Medlem
    13 september, 2006 vid 19:56 som svar på: Är det gräs i Klagshamn?
    El_Duderino wrote:
    50/50 gräs/vatten

sant, sjukt mycket gräs… men eftersom det har varit ostlig vind ett tag så kan det faktiskt vara OK (har dock inte varit där i veckan och kollat)

• tobhed

Medlem
    11 september, 2006 vid 21:19 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Ser ut som Jesper i stolen ”längst fram” i publiken

• tobhed

Medlem
    11 september, 2006 vid 13:37 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9
    SWE 496 wrote:
    Någon hemsida för tävlingen där man kan följa hur det går??

http://www.gps-speedsurfing.com/

• tobhed

Medlem
    6 september, 2006 vid 08:51 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Han är tydligen t.om på första sidan på tidningen ”Barometern”. (scrolla ner så ser ni en liten bild ute till vänster – http://www.barometern.se/)
    Dessvärre kan man inte läsa artikeln för man måste vara prenumerant, men visst ser bliden lite blek ut – ett RS6 hade absolut gett en bättre bild 🙂

• tobhed

Medlem
    5 september, 2006 vid 16:55 som svar på: Ni har väl inte missat denna?

Jag har ett gammaLT Anders Bringdal Neil Pryde segel på 3.0 kvadrat med 6 lattor, 2 cambers utan variotopp – någon som är sugen? 😉

• tobhed

Medlem
    5 september, 2006 vid 10:44 som svar på: Det ska börjas i tid!

Har samma prylar hemma till min son, seglet är 1,7 kvadrat för att vara exakt. Jag har fixat en vanligt mastfot som jag kan sätta seglet på och då kan man ha seglet även på en större bräda om man vill – funkar bra.

• tobhed

Medlem
    5 september, 2006 vid 10:04 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Allt detta bara för att han vill sälja sina bräda – för det var väl den du satte rekordet på?

• tobhed

Medlem
    4 september, 2006 vid 19:54 som svar på: 38.2 i Fiskebäck!!!!!!!!!!!!

Dax att ta fram 40-knops tröjor snart (eller det har vi kanske redan?)

Sida 137 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications