Forumsvar skapade

Sida 138 av 153
  • tobhed

Medlem
    4 september, 2006 vid 19:51 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

så det går alltså att segla fort med weed-fena.
    Grattis Robert!

• tobhed

Medlem
    3 september, 2006 vid 18:52 som svar på: Nu borde det väl ha gått snabbt idag..

Köpte en 460 på skidsport i förra veckan, kolla med dem

• tobhed

Medlem
    3 september, 2006 vid 18:27 som svar på: Nu borde det väl ha gått snabbt idag..

Skåne bjöd på en del vind fram till 12-snåret, men inget utöver det vanliga, efter det så var det ca 1,5 timmes stiltje varav det efter det blev ca 1 timme i ”söndagsegling” med 6,7.
    Dagen plus till alla er som satte så väldigt bra tider.
    Dagen minus till sjögräset och SMHI som lovade kuling i Skåne idag – ufon…

• tobhed

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 18:59 som svar på: Hört på stranden

Hmmm, detta låter inte bra – Daniel?

• tobhed

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 11:10 som svar på: Synpunkter på mitt "surf-kit"tack!

Priserna var i NOK, men det är ju hyggligt billigt för ett komplett RS7-kitt i alla fall.

• tobhed

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 08:01 som svar på: Synpunkter på mitt "surf-kit"tack!

Har haft en hel del kontakt med http://www.norsurf.no, vet inte om detta hjälper dig men det kanske kan vara värt att ta en kontakt för att kolla läget?

”Vi har en betydelig mengde brukt RS5/6 på lager når Norgescupen avsluttes den24 september. Pent brukt RS6 med X9 Ultra mast kr 7000, RS5 med X9 mast kr 5500.”

”Etter norgescupen avsluttes 24 september har vi følgende RS6
    3x 11.6
    3x 10.7
    3x 9.8
    Etter world cupen i Namibia (levering i slutten av oktober)
    1x 8.4
    1x 7.8
    1x 7.2
    1x 6.7
    1x 6.2
    1x 5.9

Alle RS6 leveres med X9 Ultra master. beregn ca 7 tusen for RS6 inklusive mast ubetydelig brukt pluss frakt.

RS7 ankommer Norge ca 10 mars 2007. Prisen for enRS7 6.7m2 med X9 mast kommer på ca kr 10500,- pluss frakt.”

Det ser mao lite tunt ut med ett beg RS6a, men om du kan tänka dig en RS5a så kanske det finns som 5.0 (de kan knappast vara använda).
    Dock skrev du att du inte ville ha beg så då kanske en RS7a vara nåt, norsurf har onekligen bra priser på ny utrustning…

• tobhed

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 20:43 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Sjukt kul, hoppas att ni kan rapportera varje dag så att man har något att läsa här hemma i Sverige.

• tobhed

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 08:06 som svar på: Butiker i Malmö/Skåne regionen?

Butikerna har olika inriktningar etc. Vad hade du tänkt dig för något?

• tobhed

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 14:35 som svar på: Böj procent på mast?

Nu vet jag också…

Intressant och veta om någon har provat att rigga på dessa master, ett misslyckat försök kan ju bli en aning dyrbart…

• tobhed

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 11:16 som svar på: Böj procent på mast?
    Svanvik wrote:
    Jag har fått uppgifterna om någon är intresserad!
    Bring it on!
  • tobhed

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:43 som svar på: Karpathos,Devils Bay

Hur knäckte du masten och var knäcktes den? Misstänker att du hade en X9 från -05 eller -04 precis som jag hade när jag bröt min tidigigare i år.
    det som suger mest är att en ny mast kostar otroligt mycket och är svåra att få tag på (SP hade 1st 460 ULTRA kvar för 1,5 vecka sedan…)

• tobhed

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 07:57 som svar på: Karpathos,Devils Bay

Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att Daniel gå loss på att du diggar Fanatic 🙂

Grattis till bra tider!

• tobhed

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 14:10 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

Jo, det är ju väldigt likt… Kan ju undrar i så fall varför han kör ett gammalt segel, men han kanske har kört sönder en storlek och kan inte få tag på något annat?
    ganska kul hur det sprids i alla fall, hittade nyheten i morse och nu är det ”all over” NP forumet

• tobhed

Medlem
    22 augusti, 2006 vid 18:17 som svar på: Vad har hänt med starboards hemsida?

Starboard har bytt server och den är helt klart inte dimensionerad för antalet besökare. Sedan lanseringen den 15:e har de dock bytt ökat kapacitet ytterligare, men detta har endast fått marginell effekt.
    Det är tydligen ruskigt många besökare på sidan och jag vet inte om de kommer att öka kapaciteten ytterligare eller om de kommer att vänta tills den värsta ”stormen är över” (he-he så vitsigt…)

Ygge har sedan helt rätt, det är bara att ta årtalet och sedan fylla i .star-board.com efter.

• tobhed

Medlem
    22 augusti, 2006 vid 18:11 som svar på: Försäkringsfrågan igen 🙁
    Oscar wrote:
    Länsförsäkringar består av en koalition bolag därav de olika villkoren.

Stämmer bra, har mina gejor försäkrade i LF och där är övrebeloppet 40.000:-

Sida 138 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications