Forumsvar skapade

Sida 140 av 153
  • tobhed

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 10:14 som svar på: Habo Ljung – Film – 14 + 23 Maj

Funkade för mig, men jag fick ta ”save link as” för annars hängde sig datorn

• tobhed

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 08:46 som svar på: Habo Ljung – Film – 14 + 23 Maj

aha, så det är såååå det ser ut när det blåser – hade nästan glömt…

• tobhed

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 19:23 som svar på: Slalom Cup

Bra diskussioner nu – själv är jag en återfallssurfare som inte har surfat på 14, men har nu stadigt surfat så ofta jag har kunnat det senaste året.

Visst finns det en klick människor som har möjligheten att ha en uppsjö av brädor, segel mm och som kommer göra allt för att vinna, men fördelen med just slalom är ju att man i princip kan ställa upp oberoende av vilket material man har – det är en gren för ”alla” (inklusive publiken).

Själv, och säkert många med mig, kommer att lägga tonvikten på att det är kul att träffas, spana in material, kul att köra ihopa, festa etc – saker som samtidigt får vår sport att synas som får andra att tänka ”fasen, det där vill jag också vara med på”.

• tobhed

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 07:19 som svar på: Den nya 2007 tråden…

Neil Prydes katalog för 2007 – deras trend – kortare mast, längre bom
    http://www.bellinifunboats.com/software/FOTOS%20VELAS%20N.P.%2007.pdf

JP’s produktkatalog 2007
    http://www.bellinifunboats.com/software/JP.%20FOTOS%20Y%20MEDIDAS%2007.pdf

• tobhed

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 18:54 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike
    Jester wrote:
    Tobhed. Är väl den 7-8/10??

Du har rätt Jesper =)
    http://www.north-sails.com/template/F2Speed.asp?iMenuID=478

• tobhed

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 17:00 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike
    hellboy wrote:
    Vi ses definitivt på TT nån dag i höst.
    //hellboy

Hoppas verkligen att det blir den 9-10 på Speed SM. Som jag har sagt innan så hoppas jag verkligen att så många som möjligt kan komma – man ska inte vara rädd för att det är tävling etc utan snarare se det som ett sätt att träffas, utbyta ideer, försöka slå sina egna gamla tider mm.

/t

• tobhed

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 16:56 som svar på: Bra bom?
    rabbit wrote:
    Appropå bommar och speed tyckte jag att detta var intressant.

Tydligen är gamla Arrows bommar det som gäller! 😀

Från Boardseekermag (http://www.boardseekermag.com/inside_line/index_021-4.htm)

”Bendy Booms
    Everyone wants a stiff boom right?! To date, Neil Pryde have led the way with the X9 carbon boom, unrivalled as the stiffest boom on the market. North were about to launch a new system onto the market that they claim would be stiffer than the X9, but just before they did…..they stopped!
    Why? Well, they conducted a boom test of all the rivals and guess what they found….the fastest boom on the market is not actually the X9, but an old Arrows boom!! They found that at high speeds it is actually faster to have flexibility in the front end as it acts as a shock absorber, increasing control and hence speed.

Don’t believe it? Well neither did we until we saw Dunkerbeck and Finian Maynard on the Fuerte speed course using old booms. Check the pictures of the guys competing in Pozo to see for yourself!

Yes, det stämmer -har också snappat upp det. Själv kör jag vindsurfing.se – funkar väldigt bra och är prisvärda…

• tobhed

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 21:07 som svar på: Speed i side-shore chops

Klang, allt med nord ger bra förhållanden i Klagshamn… men jag kommer gärna till Habo också

• tobhed

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 16:38 som svar på: Speed i side-shore chops

Jag kör en weedfena till min SX och jag får i princip nästan aldrig spinout med den och det går i alla fall hyggligt snabbt så jag tror inte att det påverkar så mycket.
    När det gäller att speeda så gäller det att falla av betydligt mer än vad man tror, själv är jag ju en gammal slalomnisse så från början så föll jag inte av så mycket som det krävs. Fall av allt vad du kan och sen lite till 😉
    Mina runs består utav att jag först kollar åt vilket håll jag kan segla snabbast (= vågorna inte påverkar så mycket – köra i vågdalen) därefter är det bara att sätta igång. ”Hemvägen” blir då i princip rakt mot vågorna vilket inte alls är speciellt roligt men det är bara att bita ihop så att man strax efter kan ge sig ut på nästa speed-repa.
    Vi får helt enkelt köra ihop en dag Klang 🙂

• tobhed

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 09:14 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

Hmm, ja det tänkte jag inte ens på – men det har du ju rätt i att det var väldigt ”billigt” för en RS6… Hemma kostade RS6 6,7 7600:- så det var nog jag som var en aning snabb (för en gång skull).
    Får väl helt enkelt bara vänta och se vad det kommer att kosta med SL & RS7 här hemma sen.
    Lite roligt att se att Norge har rea på RS6:or i alla fall

• tobhed

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 21:04 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

Priserna finns på deras webbsida.
    http://www.norsurf.no/produkter.aspx?CategoryId=2

• tobhed

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 18:11 som svar på: Neil Pryde RS6 SL
    Jester wrote:
    Vi får väl se hur priset hamnar när seglet kommer till Sverige. Kan ju vara ett riktpris än så länge…
    ´
    Hittade följande priser hos den norska generalagenten – skrämmande utveckling…

RS6 6,7 kostar 5.700 NOK
    RS6SL 6,7 kostar 7.400 NOK

Det gör mig nästan förbannad och jag vågar knappt tänka på vad en RS7:a kommer att kosta nästa år.
    North har ju höga priser på sina segel, men billigare master – en ULTRA mast till ett SL och du är snart uppe i 20.000 / rigg…

• tobhed

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 16:01 som svar på: Karpathos,Devils Bay

Är det stället som ligger alldeles bredvid flygplatsen?

• tobhed

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 15:00 som svar på: Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike

Hmm, ser att Daniel fortfarande är snabbast svensk när man räknar average trots de inlagda tiderna från Karpathos . Dock en rysligt snygg toppnotering av Nicke 🙂

• tobhed

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 13:29 som svar på: Naish slalom
    The_Novice wrote:
    TT 2.5 m/s…

Planche Mag har förrresten bra test på speedbrädor i augusti nummret.
    Fanaticen får högt betyg för att ha bra glid men kan bli lite svårkontrollerad i chop, Exoceten är tydligen tvärtom och nästan tråkig…

Vilka övriga brädor var med i testen, inga nya Starboard Isonic 2007 misstänker jag…

Sida 140 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications