tobhed
Forumsvar skapade
-
Knappast bris, men man vet ju aldrig…
Har varit en del norligt på sistone och då är Höllviken, näset OK.
Jag tycker dock att du ska lämna brädan hemma för då kommer det garanterat att blåsa och alla vi andra får segla 😉 -
FS SX S och ett RS6 5,8 (har ínget större segel för tillfälligt…)
-
Blev Klagshamn i VÄLDIGT byig vind – klockade 31,9 så jag är ganska nöjd med det i alla fall
-
🙂
Kom ca 1 timme efter att jag hade pratat med dig – jag hade tom hunnit köra hem…
Verkar vara samma vind idag så det kanske är läge igen, inte optimalt och jätteskoj (byigt som f-n) men man får ju några repor i alla fall. -
Den bästa för de seglena är x9 Ultra, RDM:erna funkar men är inte optimala i alla storlekar (du får gärna köpa en X9 Ultra till mig också 🙂 )
-
Skulle ha stannat i Klagshamn, fick några repor och toppade 31,9 på GPS:en
-
Får åka till Bornholm ser jag, där blåser det 15 meter/sek och ökar hela tiden
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm?param=wind&map=undefined&dmiobs=true&bvobs=true -
Drogden fyr visar på 9 meter så det positiva är ju att det blåser i alla fall…
Kommer att prova Klagshamn så får vi se -
Här är en bild/karta från när jag seglade NV på samma ställe, om ni kollar på måttangivelserna så ser man att piren är ganska lång och blåser det bra så blir det platt vatten med hygglig fri vind.
Jesper, det har varit / är mycket tång men vid den riktningen så brukar det faktiskt vara ganska fritt (var det i alla fall för 4 veckor sedan då jag sist seglade i liknande förhållanden). Hade i alla fall varit kul om ni kunde komma – alltid kul att rejsa och klämma på dina nya brädor 🙂 -
joth wrote:Menar du där jag satt mitten pilen eller den längst ner. Hur är det vid den översta pilen? Jag brukar inte vara i Klagshamn så ofta.
/Jonas
Menar pilen i mitten, vid NO borde man kunna segla från den spetsen och innåt. Pilen längts upp ska du akta dig för, bra att bada och grunt men fullt av oupptäcka stenar…
Klang, samma grej här – fru och barn så därför åker jag helst inte så långt. Har en SX S och det borde väl vara samma som din (2006)
Dum fråga, men var exakt ligger soptippen – är det förbi hamnen?
-
Klang wrote:Det kommer bli riktigt feta vågor i Gislövshammar i helgen, gissningvis som förra året runt 3-4 m.
Men jag vill ju prova min nya F2 SX (89l), är det någon som vet om Höllviken (soptippen) fungerar på NO?
Alternativt får man korsa lilla skåne och se om det finns nått platt på andra sidan?
Men nu är det äntligen daxs för oss i Skåne… 😛
Joth, var kommer du köra
/Klang
Klang, har också en F2 SX och brukar köra i Klagshamn – borde kunna bli bra plattvatten bakom ”piren” i Klagshamn i morgon så förhoppningsvis kan man kanske göra några bra GPS-tider?
/tobias
-
vilket kärlek…
skåne har på sista tiden (typ 1,5 månad) bjudit på sol, värme & bleke. Dock verkar det som om vinden ska komma imorgon så då kanske man får köra igen 🙂
Grattis alla ni som körde bra i alla fall. -
Vi kommer nog att få se detta mer och mer framöver, dvs svenskar utomlands som sätter bra tider. Både Nicklas och Markus hat ju nu visat att vi svenskar kan segla riktigt snabbt vid riktigt bra förhållande – hade varit kul att se trion Daniel (surfarn), Robert (Faster) & Jesper (Jester) in action under bra förhållanden också …
Hoppas att ”alla” kan komma till TT på tävligen i oktober så att det blir bra uppslutning och bra tävlingar när svenska mästaren ska koras.