tobhed
Forumsvar skapade
-
Faster, du har ju en f2 SX S också – jag har t.om provat med mastfoten längst fram så det måste i princip vara min stance på nåt vis…
-
surfan wrote:gött e det nu har han fasnat på bild oxo!!
det ser så otroligt roligt ut man e så avis!!!Najs, inte mycket av brädan i vattnet där, men har han inte bommen lite lågt? (blåser säker apa så han är väl grymt överriggad) – men visst ser han proffsig ut?
-
Trimma din hyper-bräda bättre så får du bort det där med främre foten.
Nu har jag ju ingen Hyper, men hur menar du att man ska trimma sin bräda/ utrustning för att att ändra på det?
Jag har mätt och hållt på mellan mina gamla resp. nya slalombrädor och det verkar vara ganska vanligt att de nya, kortare slalombrädorna har mastskenan längre bak än de ”lite” äldre brädorna och på så vis så kommer ju hela riggen mer bakåt när man seglar (om du förstår vad jag menar). Resultatet blir då också att det ibland känns som om man kommer vädigt långt bak och att främre foten håller på att flyga ur stroppen – det är kanske är en ny teknik som man ska använda sig av så tips etc är välkommet. 🙂 -
När ni har klarat 1 på vägen ut så kanske denna film kan ge er lite inspiration – dubbelforward på vägen in…
http://www.boardseekermag.com/moves_and_movies/double_forward/IL_021_POZO_2512K_Stream.wmv
-
Jesper, any news? Såg på resultatlistan att Markus hade fått 70 poäng i sista rundan så något måste ha gått riktigt snett…
-
I vilket fall som helt är jag sjuuuuuuuuuuuuuuukt sugen på att segla och det blir ju inte bättre av filmer och annat från Fuerteventura…
-
Hatten av för Markus, grymt imponerad…
Hoppas att han inte frös, det var tydligen 37 grader varmt dessutom -
Kan bara hålla med Jesper, när jag har kört i 30 knop så har jag fullt sjå (stavning?) med att stå stilla, stänga till, undvika stora vågor och tänka shit, shit, shit hela tiden… 😉
Efter en repa kollar jag däremot för att se om de var en ny toppnotering eller dylikt, men för att kolla speed under själva repan är det helt andra lösningar som gäller. -
Här kan man se vilka segel/brädor som var registrerade. Intressant att se att vissa seglar på material från 2005…
http://www.windsurfjournal.com/virtual/2/Videos/MatosSL42Pozo2.jpg
-
Klang wrote:Jester, tack för tipsen, men det slutade med en F2 SX (s). Vi
Bara nyfiken, vilka segel har du till brädan?
-
Ola H. wrote:Om man skall köpa GPS, är det fortfarande Garmin Geko 201 tillsammans med AquaLife PRO sports mini 206 som rekomenderas?
Kolla speedmanualen, du kan köra Garmin Gecko 201, Garmin Foretrex 101 & 201 och du kan hitta passande vattentäta ”påsar” på http://www.aqua-life.se/ och många (inkl jag) kör med just den du nämner, dvs AquaLife PRO sports mini 206.
Fått någon Isonic än då så du kan vara med och speeda lite? 🙂 -
När tänkte du köpa brädan?
Om du tänkte köpa en ny typ idag så måste du tänka på att slalombrädor inte är direkt någon lagervara – tror t.ex att det kan bli svårt att skaffa en JP slalom II och kanske även en Fanatic etc. Ska du ha ett större urval av brädor så är det lika bra att börja titta på 2007 i så fall…Sen är det ju som om vi har pratat om tidigare att fart handlar om kontroll och för någon nummer sedan (Maj?) så testades att antal brädor i någon av de engelska blaskorna (Jesper vet…) och det visade sig i stort sett att brädor går lika fort, men är mer eller mindre enkla att kontrollera. Efter att ha seglat både F2 sx s & JP slalom II 84 så kan jag bara hålla med tidningen – F2:an är enklare att segla och hantera medans det ”känns” som om det går fortare med JP’n samtidigt som man tror att man ska slå ihjäl sig på varenda slör 🙂
Finns väl inte heller någon som kan säga vilken bräda man ska alla (precis som jag antydde ovan), det är väl en frågan om tycke och smak etc så det är väl bara att hitta någon som verkar ha samma mått som du och kolla runt vilka brädor som används av respektive och höra vad de tycker. -
Nu så här en bit in på säsongen, kan någon säga hur bra/dåliga Vapor känns? Det är väl några av er som kör Vapor och har jag inte feel så kör väl Speedjanne både Stealth, RS & Vapor? Vad tycker du är skillnaden – styrkor svagheter?
-
Sluta nu med ironi…
Idag verkar det blåsa som fanken på Pozo:
”As the typical super strength wind of Pozo in July is too strong for even the smallest sails the Slalom 42 racers have registered..”