Forumsvar skapade

Sida 144 av 153
  • tobhed

Medlem
    23 juni, 2006 vid 09:02 som svar på: Speedmanual

Jo, misstänkte nästan det.

Sista frågan, när vi var i Habo på Speedchallenge så hade jag GPS:en för första gången, dock hade jag inte tagit bort gammal data i den så det fanns data från Kina, Thailand etc – kan man på ett enkelt sätt ta bort data som är från ett visst datum (eller rättare sagt, tidigare än ett visst datum)?

• tobhed

Medlem
    23 juni, 2006 vid 08:16 som svar på: Speedmanual

Njae, det har jag inte… (inte avsiktligt i alla fall)

Det märkliga var att jag fick det att fungera när jag gjorde en cykeltur med GPS:en härmodagen.

Btw, har man någon ”nytta” av waypoints i vårt fall eller är det bata tracks som är det viktiga?

och det samma – glad midsommar alltså 🙂

• tobhed

Medlem
    23 juni, 2006 vid 06:56 som svar på: Speedmanual

Jag har ett problem: När jag väljer ”download all” så tar det ca 1 sek så står det i displayen på GPS:en ”download complete”, men ingenting kommer upp på skärmen och ingen data finns för ananlys?

När jag däremot istället väljer ”download tracks” så kommer download rutan upp och därefter så ritas allt upp på skärmen och det finns data att analysera.
    Vad kan detta bero på och vad missar jag om jag endast tar ”download tracks” och inte ”download all”?

• tobhed

Medlem
    21 juni, 2006 vid 12:36 som svar på: Nu är

Ser ut som om de har ändrat sig lite (i alla fall i skåne) och de ska tydligen blåsa imorgon (torsdag) för att sedan minska till 7-9 resterande dagar…

• tobhed

Medlem
    5 juni, 2006 vid 12:04 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Hank, ska du inte ha kvar din F2:a? (var det en medium eller small du hade?)

Snygga gubbar….
    http://www.lewold.se/Sm/images/fullsize/DSC_0042.JPG

• tobhed

Medlem
    3 juni, 2006 vid 20:33 som svar på: Mera 2007

Simmer Xd & Icon

• tobhed

Medlem
    3 juni, 2006 vid 20:24 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma
    faster wrote:
    Resultat efter första dagen.
    1. Markus Emanuelsson
    2. Ulf Sjöstedt
    3. Robert Stavnås

Det var så lite vind så vi planade knappt.

Knappt? Jag planade inte alls… Markus & Co. körde med 9.0 & 10.0 så det säger väl kanske en del om hur mycket vind det var

• tobhed

Medlem
    1 juni, 2006 vid 19:28 som svar på: fituna på hitta.se

Det här ger dig en aning om hur det är, strax söder om falsterbo ute i havet finns det ett antal sandrevlar som sticker up typ 5 cm ovanför vattenytan. ”Bakom” dessa revlar är vattnet helt platt 🙂
    http://local.live.com/default.aspx?cp=55.365%7c12.810&style=h&lvl=14&v=1

(tar ett tag att ladda…)

• tobhed

Medlem
    1 juni, 2006 vid 14:15 som svar på: fituna på hitta.se

Helt rätt Fredrik, O-NO blir det väldigt platt. Vår ”Neil Pryde” vän Hankloose var ju här nere för någon vecka sedan och seglade i ostliga vindar och han kan noga intyga att det kan gå ganska fort här. Den bästa speedspoten i Sverige måste dock vara ute i Måkläppen (där det är seglingsförbud), men F-N vad sugen jag är på att prova en runda där 🙂

fredrik.ygge wrote:
    tobhed wrote:
    Samma sak gäller för Klagshamn, där är ett antal surfare ute i Google earth 🙂

Coolt!

Har aldrig tänkt på den tunna piren ut i havet. (Det var längesedan jag bodde i Lund och var där.) Ser ut som jordens speed strip från flygfotot. NO-kuling kan det inte vara att leka med eller? (Inte att leka med i ordets alla bemärkelser när kraften är slut och man går till sjöss… )

• tobhed

Medlem
    1 juni, 2006 vid 13:29 som svar på: fituna på hitta.se

Samma sak gäller för Klagshamn, där är ett antal surfare ute i Google earth 🙂

• tobhed

Medlem
    30 maj, 2006 vid 10:40 som svar på: Vilken mast ska jag välja?
    lukasw wrote:
    Så x3 funkar bra till search? jag tänkte köpa 2st x3 men, vet jag inte vilka master ska jag välja

Som sagt, X3 funkar – de är ju gjorda för NP’s segel. Det är väl ung som att köpa en bil (typ Volvo eller liknande) sen är det ju upp till dig vilken prestanda du vill ha på den spcifika modellen.
    Jag har även kört Simmer SC6 (ung samma prestanda som X6) till mina Search och det fungerar också bra samt är billigare.
    Dock så är det optimala att köra segel och mast från samma tillverkare.

• tobhed

Medlem
    30 maj, 2006 vid 08:45 som svar på: Vilken mast ska jag välja?
    lukasw wrote:
    Menar du att jag ska ha båda x6? de blir det 3999+3999. Det blir bara master sen tillkommer 2 boomar och vv8 9.0 så det blir mycket pengar till slut:confused2: Kommer jag att märka skillnad om jag tar x3 till search och x6 till expression?

Som jag sa innan så är det upp till dig vilket budget etc du har, men visst blir det skillnad på X6 & X3… Personligen hade jag tagit X6 till båda, har dock aldrig seglar Expression men på Searchen blir det en väldig skillnad.

• tobhed

Medlem
    30 maj, 2006 vid 07:41 som svar på: Vilken mast ska jag välja?
    lukasw wrote:
    Ska jag välja x6 till båda 2?

L

NP’s master kan delas in i bra (X3), bättre (X6) samt bäst (X9). Det är upp till dig hur mycket pengar etc du vill lägga på att få den bästa riggen, dock fungerar alla 3 masterna till seglet då de har rätt böjkurva. Om du har lite pengar att satsa så skulle jag dock sikta på X6-master till båda dina segel.

• tobhed

Medlem
    29 maj, 2006 vid 19:47 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

Schysst video med, de numera, obligatoriska lägga-ner-seglet gipparna

http://www.neilpryde.com/en/2006/sails/rs_slalom_06_actionvideo2.php

• tobhed

Medlem
    28 maj, 2006 vid 19:27 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

Från http://www.boards.co.uk, men just in case så är här hela storyn:

RS:SLALOM REAL WORLD RACING

NeilPryde is proud to introduce the first sail of the 2007 collection. The all new RS:Slalom.

The RS:Slalom has been designed to take the high performance of NeilPryde’s race sail, the RS:6, and build it into a sail that is simple to rig and easy to use. The RS:Slalom features a combination of enhanced bottom end power and smooth rotation, making it the ideal sail for weekend racers;GPS speedsters and those simply looking to go faster than their friends.

The RS:Slalom has been designed and developed around the X6 mast to deliver optimal performance to a broad market. A key feature of the RS:Slalom is the versatility offered by the 3/2 Cam system where the bottom cam can be removed for enhanced rotation, easy rigging and a softer feel.

You can get a closer look at the RS:SLALOM at the following events where NeilPryde Team Riders will have the sail on display and will be able to answer all your questions;
    Defi Wind, Gruissan, France – Antoine Albeau & Micah Buzianis 25 – 28 May 2006
    Surfestival, Torbole, Italy – Micah Buzianis 2-5 June 2006
    AWT, Ulsan, Korea – Antoine Albeau and Jono Squires 1 – 5 June 2006
    To find out more and for your chance to win an RS:Slalom, check out http://www.neilpryde.com – online Monday 29 May 2006.

The RS:Slalom will be distributed globally with the first sails available in store from July 2006. See your local dealer today to place your order for an RS:Slalom

Sida 144 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications