Forumsvar skapade

Sida 146 av 153
  • tobhed

Medlem
    16 maj, 2006 vid 08:55 som svar på: Är det möjligt….

Jo det kan man säga – formeln är (kt) * 0.514444 = (m/s)

QUOTE=Billie]Chris Torckler väger 80 kg. och kör med ett 5 noll segel och en 24 fena i 39 knots med en vindhastighet på 18 till 20 knots. Jag tycker han är duktig .
    Är inte det en vindhastighet på 9 till 10 m/s

• tobhed

Medlem
    15 maj, 2006 vid 11:03 som svar på: Bra bom?

North har släppt en ny linje med bommar som heter Platinum, vet inte om de finns i Sverige och kostar förmodligen en del – men kanske värt att kolla upp för en North-snubbe?
    http://www.north-windsurf.com/booms/platinum-series.en

• tobhed

Medlem
    14 maj, 2006 vid 17:50 som svar på: Dåligt med loggar?

I Skåne var det i princip vindstilla igår, medans det idag har blåst på bra – dock så var det barnkalas och annat ”viktigt” i vägen. Räknar med att registrera min första logg någonsin till helgen som kommer.

• tobhed

Medlem
    12 maj, 2006 vid 20:47 som svar på: ute och drog rigg på Rappen idag.

* gäsp *

• tobhed

Medlem
    12 maj, 2006 vid 14:12 som svar på: X9 masterna

Mestadels långa master årgång 2005

• tobhed

Medlem
    9 maj, 2006 vid 13:10 som svar på: Lite slalom porr Fanatic

Hankloose har blivit värsta ambassödren för Klagshamn 🙂 Kan meddela att det blåser fullt järn även idag för 6:e dagen i rad…

• tobhed

Medlem
    9 maj, 2006 vid 07:10 som svar på: Premiär!!

Håller med – jag får väl hitta en bättre bild där jag ser mer elak ut. Lars, när ska du få ut Johan på havet igen?

• tobhed

Medlem
    8 maj, 2006 vid 21:07 som svar på: Premiär!!

JP slalom II 84 liter så det är väl i typ samma klass som din. Jag har lyckats med att få ALLA mina beställningar att strula till i år så jag hoppas på att få brädan denna vecka…

Har nu bytt avatar till min Spray date bild…

• tobhed

Medlem
    8 maj, 2006 vid 11:04 som svar på: Premiär!!

😉 Nej, jag ser ut så.
    Jag seglade precis bakom dig vid något tillfälle. Hade det gula RS5 och såvitt jag kunde se så var det bara du & jag som hade RS-segel.
    Nöjd med din bräda, slängde några avundsjuka blickar på den (min slalombräda har ännu inte kommit..)

• tobhed

Medlem
    7 maj, 2006 vid 09:28 som svar på: Premiär!!

🙂 Ja, den är tillbaka skickad – således utan just nu

• tobhed

Medlem
    6 maj, 2006 vid 18:58 som svar på: Premiär!!

Ni får komma ner till Kalgshamn, nån slags ostlig bris som kommer varje år vid denna tid. Plattvatten och över 60 pers på vattnet idag med folk ifrån stort sett hela södra sverige. Körde RS5 6,7 och hade bra drag – hur fort det gick?? Fråga Dustin, de idioterna skicka mig en Garmin Forerunner trots att det stod en Foretrex på ordern, suck…

• tobhed

Medlem
    6 maj, 2006 vid 18:55 som svar på: Klagshamn igen

Det var en helt OK dag i Klagshamn idag – vi räknade till 60 pers på vattnet samtidigt. Vinden kom vi 12-tiden och efter en trevande start så var det 5,7 – 5,4 som gällde 🙂

• tobhed

Medlem
    5 maj, 2006 vid 12:05 som svar på: Klagshamn igen

Om du menar ”kalkbrottet” som numera är en ridklubb så är det rakt fram på den vägen, men istället för att svänga höger till badet så svänger du vänster….

• tobhed

Medlem
    2 maj, 2006 vid 16:06 som svar på: X9-mast till salu?
    The_Novice wrote:
    Halloba, funkar inte köp och sälj för slalomprylar..?

säkert, har redan en blänkare där… dock inte säker på att alla kolla köp-sektionen så jag ville bara vara på den säkra sidan.

• tobhed

Medlem
    29 april, 2006 vid 08:54 som svar på: Skillnad på X6 och X9 master

Jepp, såg det också på NP’s sida – hur vanligt var det att typ 430-master gick sönder förra året? Det var väl mest de längre??

Sida 146 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications