tobhed
Forumsvar skapade
-
Jo det kan man säga – formeln är (kt) * 0.514444 = (m/s)
QUOTE=Billie]Chris Torckler väger 80 kg. och kör med ett 5 noll segel och en 24 fena i 39 knots med en vindhastighet på 18 till 20 knots. Jag tycker han är duktig .
Är inte det en vindhastighet på 9 till 10 m/s -
North har släppt en ny linje med bommar som heter Platinum, vet inte om de finns i Sverige och kostar förmodligen en del – men kanske värt att kolla upp för en North-snubbe?
http://www.north-windsurf.com/booms/platinum-series.en -
I Skåne var det i princip vindstilla igår, medans det idag har blåst på bra – dock så var det barnkalas och annat ”viktigt” i vägen. Räknar med att registrera min första logg någonsin till helgen som kommer.
-
Hankloose har blivit värsta ambassödren för Klagshamn 🙂 Kan meddela att det blåser fullt järn även idag för 6:e dagen i rad…
-
😉 Nej, jag ser ut så.
Jag seglade precis bakom dig vid något tillfälle. Hade det gula RS5 och såvitt jag kunde se så var det bara du & jag som hade RS-segel.
Nöjd med din bräda, slängde några avundsjuka blickar på den (min slalombräda har ännu inte kommit..) -
Ni får komma ner till Kalgshamn, nån slags ostlig bris som kommer varje år vid denna tid. Plattvatten och över 60 pers på vattnet idag med folk ifrån stort sett hela södra sverige. Körde RS5 6,7 och hade bra drag – hur fort det gick?? Fråga Dustin, de idioterna skicka mig en Garmin Forerunner trots att det stod en Foretrex på ordern, suck…
-
Det var en helt OK dag i Klagshamn idag – vi räknade till 60 pers på vattnet samtidigt. Vinden kom vi 12-tiden och efter en trevande start så var det 5,7 – 5,4 som gällde 🙂
-
Om du menar ”kalkbrottet” som numera är en ridklubb så är det rakt fram på den vägen, men istället för att svänga höger till badet så svänger du vänster….
-
The_Novice wrote:Halloba, funkar inte köp och sälj för slalomprylar..?
säkert, har redan en blänkare där… dock inte säker på att alla kolla köp-sektionen så jag ville bara vara på den säkra sidan.
-
Jepp, såg det också på NP’s sida – hur vanligt var det att typ 430-master gick sönder förra året? Det var väl mest de längre??