Forumsvar skapade

Sida 147 av 153
  • tobhed

Medlem
    28 april, 2006 vid 16:27 som svar på: Skillnad på X6 och X9 master

Tack ska ni ha – konfen är ett jävligt bra plejs! 🙂

• tobhed

Medlem
    28 april, 2006 vid 14:04 som svar på: Skillnad på X6 och X9 master

Har läst en massa om det både på NP’s forum samt på danska neilpryde.dk och tydligen så finns det en hel del som numera kör på X6 istället.
    I princip så funkar det bra, masten låter seglet öppna upp tidigare i lättare vindar, men man bli snabbare överriggad.

Mitt problem är i princip att jag nu har mina segel, men inga master… SP vet inte när eller om de kommer och då man är sugen som tusan på att segla så är frågan om man ska vänta, skaffa X6-master eller ta fjolårets X9-master (som kan gå sönder, jag vet…)

• tobhed

Medlem
    27 april, 2006 vid 10:53 som svar på: Rs6 5,8

Har fixat seglet nu (tack för tipset)

Någon som vet något om de nya X9 masterna då, ska de komma och i så fall vet ni när?

• tobhed

Medlem
    26 april, 2006 vid 19:34 som svar på: Rs6 5,8

ahh tusan… 🙂

• tobhed

Medlem
    26 april, 2006 vid 07:26 som svar på: http://www.sportextreme.com

Det här kommer att bli en intressant tråd att följa… 😉
    Vem hugger först?

• tobhed

Medlem
    20 april, 2006 vid 11:41 som svar på: AB+ igen
    Konstantin wrote:
    jag var inne på surfersparadise och såg att dom sålde ut AB+ brädor för endast 2999 kr. Vad är det som gör dem så biliga? Är dom dåliga, eller vad?

Läs Anders egna svar ang. dessa brädor:
    http://0108dev.surfzone.se/forum/showpost.php?p=201927&postcount=29

• tobhed

Medlem
    20 april, 2006 vid 09:54 som svar på: Vad köpa?

Jesper har en poäng (som vanligt) – vill du segla snabbt, men inte satsa på en renodlad speedbräda så är Sonicen ett utmärkt alternativ, och med tanke på din vikt etc så hade jag också valt en på 85 liter.

• tobhed

Medlem
    20 april, 2006 vid 09:51 som svar på: Vad köpa?

Hej Ola,

Tror du har störst nytta och glädje utav en iSonic 105. Dock så hade jag nog satsat på ett racingsegel direkt – jag gjorde ”misstaget” förra året att köpa slalomprylar, men inget racingsegel. I år byter jag därför ut rubbet och satsar på RS5/RS6 – vill man vara snabb, kunna tävla mm, varför då inte köpa ”rätt” utrustning från början då? dessutom har du ju, som du själv skriver, freewave alternativet så på detta viset får du ju allt – wave – freestyle/freewave samt slalom/speed.
    Många av de bra svenska tiderna på gps-speed är dessutom satta med slalombrädor (Ian Fox har t.om kört fort på en pure acid) så att skaffa en speedbräda, som har ett väldigt snävt register, är inte helt nödvändig.
    Isonic 105 med ett bra racesegel 6,0 eller 6,5 är en bra kombination.

Den ”hemliga brädan” råkar väl inte vara denna (se längst ner i tråden)
    http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39307

• tobhed

Medlem
    19 april, 2006 vid 18:24 som svar på: nån som e sugen på ett RS 5 7.8?

Funkar med X6, men du får då lossa lite på cambersen så att de roterar bra, dock ska du inte prova med simmer masterna (eller hur Jesper?)

• tobhed

Medlem
    19 april, 2006 vid 12:03 som svar på: sonicspeed/ warpspeed

verkar nu dock som om Starboard kommer med en renodlad speedbräda. Antoine Albeau visade upp denna bäda i Hyeres i helgen, tydligen 218 lång och 46,5 cm bred.

Om den heter Sonic 50 så lär det väl vara den bräda som Ian Fox har seglet på när han har registrerat sina omtalade sessioner på gps-speedsurfing.com

• tobhed

Medlem
    19 april, 2006 vid 09:42 som svar på: Mera 2007

En, mer eller mindre, klar version av NP Zone 2007

• tobhed

Medlem
    18 april, 2006 vid 07:51 som svar på: Slalom Fiskebäck imorgon!

Kanske lite off-topic, men hur många använder vinsch/vev för att rigga sina 6,7or och 5,7or?

• tobhed

Medlem
    16 april, 2006 vid 16:10 som svar på: Mera 2007

Neil Pryde Combat 2007 (?)

• tobhed

Medlem
    14 april, 2006 vid 20:43 som svar på: Äntligen!!!

..och hur fort gick det då?

• tobhed

Medlem
    13 april, 2006 vid 08:22 som svar på: Mera 2007

Verkar som om Fanatic kommer att släppa en hel drös med nya brädor redan i Juni/Juli. Känns numera konstigt att nästa års produkter kommer allt tidigare…

Sida 147 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications