Forumsvar skapade

Sida 148 av 153
  • tobhed

Medlem
    10 april, 2006 vid 20:20 som svar på: Behov av mast!

Värde på en mast med spricka som ska passa ditt segel – O kr.

Om det är OK att masten sticker upp i toppen – ja om du har variotopp (men det hade man väl bara på stormsegel på den gamla goda tiden)

Mitt tips – hyr eller skaffa något nyare, du kommer aldrig att tycka att det är kul att köra på sånt gammalt ”skit”…

• tobhed

Medlem
    10 april, 2006 vid 14:04 som svar på: Mera 2007

Fanatic wave-bräda

• tobhed

Medlem
    10 april, 2006 vid 11:38 som svar på: Mast till RS5 9,0

Skaffa en vev så att du kan dra ordentligt i nedhalet.
    Neil Pryde själva har rekomenderat X6 efter det att X9orna gick av förra året, dock kan du få problem med camber-rotation…

Ett dyrare alternativ är ju att köpa NP’s nya Ultra master – förmodligen det bästa alternativet, men också betydligt dyrare än en X6:a

• tobhed

Medlem
    3 april, 2006 vid 19:59 som svar på: rs6 vs warp

North:en ser i alla fall helt sjuka ut i toppen.

• tobhed

Medlem
    2 april, 2006 vid 14:54 som svar på: North Warp 06

ingen aning, det var bara en reflektion 🙂

• tobhed

Medlem
    2 april, 2006 vid 10:58 som svar på: North Warp 06

Dock ska väl siffrorna sitta högst på styrboard sida, men det kanske jag som har fel?

• tobhed

Medlem
    1 april, 2006 vid 07:50 som svar på: F2 Missile SX

Det är ett grymt tryck på nya speedbrädor just nu – kul som fan

• tobhed

Medlem
    31 mars, 2006 vid 14:18 som svar på: Mastfråga

Jag har kört Search med Simmer SC6 och det funkade bra, dock inbillade jag mig hela tiden (har sålt masten nu) att det skulle kunna bli ännu bättre med en Pryde mast, men som sagt – det funkar med SC6 och Search

• tobhed

Medlem
    30 mars, 2006 vid 13:28 som svar på: Fanatic Falcon 80 å speed

Kanske börjar bli tjatigt nu, men här är ännu en bild:

• tobhed

Medlem
    24 mars, 2006 vid 16:57 som svar på: Fanatic Falcon 80 å speed

Ganska kul faktisk, men jag postade länken på Fanatics forum. Därefter gjordes plötsligt pressreleasen om på boards.co.uk och Craig på Fanatic postade följande:

Sorry, i had to delete that last post from Tobe, please if you don´t mind, we have only released first short infos to magazines, which should be printing in May. Internet web newsites have a short preview, but of course we want to actually update our own website with full info accordingly.

This still takes some time and also the boards are only available in sample quantities right now, so we don´t want to make a big PR exercise right away, then having customers disappointed when they find out the boards are not really available yet in bigger, commercial quantities.

Thanks for your understanding, we are also very excited about the new boards, but would like to present them in most professional manner possible, with right timing.

Good sailing,

Craig

Fanatic

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2006 vid 13:58 som svar på: transport

Jag ringde Postens kundtjänst och frågade och de påstod att de inte kan skicka något som är längre än 150 cm…

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2006 vid 09:49 som svar på: Speedmanual

Fan vilken bra manual, precis vad en GPS-nybörjare som jag behöver!

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2006 vid 09:34 som svar på: transport

Jag har nyss skickat iväg min mast med DFDS och det funkade ju bra – 250 SEK kostade det. Kan förstå att man kan få problem om man ska skicka typ en bräda, men vad ska man annars skicka med om Bussgods inte tar gods som är längre än 2 meter? Posten tar t.ex bara paket som är max 1,5 meter… DHL…?

• tobhed

Medlem
    20 mars, 2006 vid 14:06 som svar på: transport

De påstår i alla fall att det är alldeles nya regler och jag frågade på bussterminalen i Malmö. dock tror jag säkert att det är som ni säger, dvs att de är olika regler på olika ställen…
    Jag ska i alla fall lämna in min mast hos DFDS/fraktarna imorgon och när jag pratade i telefon alldeles nyss med dem så sa det att det skulle kosta ung. som hos Bussgods.

• tobhed

Medlem
    20 mars, 2006 vid 10:25 som svar på: transport

Nu har jag kollat och bussgods och har infört nya regler. Numera så kan man skicka gods som är max 2 meter…
    De tipsade mig om att ta kontakt med DFDS/fraktarna

Sida 148 av 153
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications