tobhed
Forumsvar skapade
- 
Högt upp på överarmen funkar bra
 - 
Jag har tänkt på precis samma sak och jag tänkte göra precis som Jester säger – prova med mindre segel. I mitt kanske i det är så konstigt då jag väger 75kg, men vissa av dem väger ju en del och klarar trots detta att segla jädrans snabbt med små segel. De fuskar helt enkelt…. 😉
 - 
Speedjanne, Jester frågade dig i ett inlägg ovan om du skulle sälja ditt RS5 5,8 – om du ska så är jag intresserad… 🙂
/t
 - 
Klart det är en orgie, man behöver något när snön ligger vit… 🙂
Det är väl dock samma sak som gäller för dessa som med Pryde, North mfl. man skulle redan ha beställt dem? - 
Går ganska fort på slutet, trots deras ”stormsegel”
http://www.speedsurfing.org/press/videos/MICrash.wmv - 
Man borde i alla fall kunna göra schyssta kastfall…
 - 
kanske inte helt objektivt, men…
http://www.star-board.com/forum/starbulletin/read.asp?ID=5608&t=20051021125629 - 
Starboards serenity har sitt ursprung i en div 2 bräda (ni vet de där rundbottnade som fanns för typ 15 år sedan). Ni som har ett riktigt bra minne kommer t.om ihåg att det fanns ett märke som hette Davidsson och det är just en sådan bräda som har stått som mall för serenityn
 - 
Ok, jag behöver alltså inte nödvändigtvis lägga pengar på en karbonförlängare just nu. Känner jag mig själv så kommer jag förmodligen dock att köpa en till nästa säsong…

- 
tobhed
Medlem15 november, 2005 vid 15:31 som svar på: Nytt försök på utrustningspoll och vad ni köptTycker att jag äger en hel del, känner dock en viss avundsjuka när jag ser att vissa har köpt 4 eller fler våtdräkter (?!) Vad f-n har ni då köpt?
 - 
Håller helt med föregående talare. Ön är känd för sin vind, dock oftast snett utåt. Först gången i hela mitt liv som jag har känt ”fan, kan de aldrig sluta blåsa så förbannat…”.
 - 
…och här sitter man på jobbet….
 - 
Vid syd & sydost blir vågorna rejält höga i Beddingestrand. Fin sandstrand med 3-4 rev gör inte heller saken bättre…
 - 
Jag har både NP search & NP Kombat och det är väldigt stor skillnad på dessa. Själv kör jag search i de större storlekarna för mer fart & ”power” och kombat för mer kontroll – mer köra och ”leta i vågdalen”. Jag väger ca 72 kg och då är det kanske fel av mig att köra search då det har mycket drag, dock så uppskattar jag att komma iväg fort etc i lättare vindar. Smaken är ju som baken…
 - 
Kände på mig att detta skulle spåra ut någongång…