tobhed
Forumsvar skapade
-
Stämmer Henrik, men det var ju det jag skrev ”Det är den tunnare äldre modellen. Körde sönder 2 sådana i somras som jag köpte nya för nåt år sedan (2008?) ” Det nyare kommer säkerligen från Kina, NP köpte ju bla Powerex-fabriken för nåt år sedan
-
Tror du kan vara lugn. Hade det varit fel på den så hade den gått av från början, annars är det vanligt slitage som till sist knäcker den.
Sen 2010 är masterna likadana oavsett namn etc så en x9 430 från 2010 är likadan som en ny från 2012 -
Det är den tunnare äldre modellen. Körde sönder 2 sådana i somras som jag köpte nya för nåt år sedan (2008?), den ena gick mitt av när jag seglade rakt fram i 7-8 m/s. Kan givetvis också hålla i evigheter och en 370 mast använde man ju knappast varje dag så det blir nog bra ska du se trots allt. Har för mig att mina gick av där cambern just ovanför bommen sitter
-
Masterna ifrån de senare åren är alla tillverkade på samma ställe och är tjockare och mer hållbara. Masten du beskriver är nog ett gränsdall, kan du förklara hur trycket på masten ser ut samt hur mastbagen ser ut så kan du få ett bättre svar
-
Kan glädja er alla med att jag troligen gör comeback på karpathos denna säsong 🙂
-
Man måste tex segla 5 rundor för att det ska bli ett bra average
-
Albeau klar för RRD
http://insidertrrding.blogspot.com/Cyril lämnar North sails: ”The main reason why I’m leaving North sails is the performence in light wind. I struggled a lot in 2011 with the light wind gear and 80% or more of contests are in light wind.
-
Vi kommer att få se ganska många lyckliga facebookinlägg av Hans ikväll
-
Tror nog att vi nu kan räkna med att Antoine kommer att segla RRD nästa år – han är borttagen från JPs website…
http://www.jp-australia.com/2012/TEAM-RIDERS.392.0.html?&no_cache=1
