Forumsvar skapade

Sida 11 av 34
  • trimmarn

Medlem
    17 februari, 2012 vid 19:30 som svar på: is

Finns det ngn is med mindre än 10cm snö. Eller ska man kita på drevan ist.

• trimmarn

Medlem
    17 februari, 2012 vid 16:21 som svar på: is

Hur mycket snö ligger det vid björkvik? jag kan tänka mig att vara på plats vid 10

• trimmarn

Medlem
    14 februari, 2012 vid 09:53 som svar på: usa 2012

Herr P: Det svider i hjärtat när våra svenska flaggor dalar på rankingen. Nu får det bli Kuling.

• trimmarn

Medlem
    13 februari, 2012 vid 16:10 som svar på: Optimala is-seglet?

På min icon 5.0 drog jag nedhalet -5cm och uthalet tills lattan paserade masten +5-8cm. detta gjorde 5 knop. 38 – 44 när det blåste ca. 15 m/s. Nästa gång testade jag med +10cm på uthalet och då blåste det mer säkert 17+ och ökade ytterligare 5 knop.

Mården körde samma dag med vapor 5.0 med isabellan massor med uthal så cambrat funkar ju oxo förövrigt 10 knop snabbare än mig.

Mården: http://www.gps-icesailing.com/default.aspx?mnu=user&val=41356&uid=81

Jag tror man ska rigga platt och minimal slack i akterliket.

• trimmarn

Medlem
    12 februari, 2012 vid 21:38 som svar på: is

Nu ser det ju ut att komma lite vind framöver. Onsdag ser lovande ut. Men var kör man??

• trimmarn

Medlem
    6 februari, 2012 vid 17:58 som svar på: Dåliga nyheter Björkvik.

Härligt.

• trimmarn

Medlem
    29 januari, 2012 vid 20:06 som svar på: Söndag 29 jan

Jag fick 1 timme på drevan med kiten. runt 5 m/s Isen var inge vidare. Snö och slask men helt ok med snowboard och kite.

• trimmarn

Medlem
    20 januari, 2012 vid 21:59 som svar på: is

Drevviken, Hagtornsvägen. Betydligt större än Ältasjön. Kitewingarna verkar åka dit i morrn.

• trimmarn

Medlem
    20 januari, 2012 vid 16:16 som svar på: Indonesien i september!

Jag har varit på Bali 3ggr sen 03 tot 5 mån. September är torrperiod och vågor varje dag. Jag kollade in windsurfuthyrningen vid sanur och det var inget att hänga i gran. Jag var även där i Juli 08 och 09 vilket är blåsigaste månaden men det var aldrig ngn riktigt tryck. Men jag surfade varje dag. Bodde i Kuta och hyrde vespa med brädrack supersmidigt. Det tar en halvtimme att köra till bukit-bryten. Jag surfade mest på reven utanför Kuta (airports, middles, kutareef) Jag hyrde en del sup oxo och paddlade på middles. Bali är guld.
    peder
    http://www.baliwaves.com/

• trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 19:38 som svar på: is

Jeff B körde på Otter pond som är lika liten som ältasjön..

• trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 19:31 som svar på: is

Det är ju svårt att få bra 10sekundare på en så kort sträcka. jag hade tex 41.05 2s och 37.5 10s samma repa. Ganska stor skillnad tycker jag.

• trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 15:53 som svar på: Älta 14/1-12

Freddan på filmen hade en topp på precis under 40 knop.

• trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 15:45 som svar på: is
  • trimmarn

Medlem
    14 januari, 2012 vid 14:49 som svar på: is

Det var bra tryck på ältasjön idag oxo. Många isbrädor och kitewings ute. Skön lördag 🙂

• trimmarn

Medlem
    11 januari, 2012 vid 16:15 som svar på: Ältasjön onsdag 11/1

Jag skippade segling idag kändes blött och ensamt. Men det var en grupp ca 15 skridskoåkare på ältasjön.

Sida 11 av 34
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications