trimmarn
Forumsvar skapade
-
Jag tror att ”surf” sessongen på Kho samui funkar nu och fram mot typ mars. Kan ju vara ett gott substitut om suget blir för stort..
http://www.saltwater-dreaming.com/gallery/thumbnails.php?album=19
-
Perfekt jag slänger in snowboardskorna och testar brädan. Jag har fixat till min isbräda oxo så vi kan rejsa lite..
-
Blir det ngt Ice-speed meet på drevan i morgon. Isen är riktigt fin.
-
Jag var nere och kollade på isen idag. Blåste so ca. 3meter. Det kommer att vara perfekt att köra i sundet mellan skogås och trollbäcken. Jag kommer att kliva på vid kumlabadet där slipper man bära prylarna. Isen var för övrigt finfin..
-
@Oåxen 524515 wrote:
Vilka varianter har du testat? Vilka är bra i vilka förhållanden?
Jag har själv en moutainboard med hjulen utbytta mot medar. På blankis är den riktigt bra men tyvärr har den dålig markfrigång ca 2cm. Det blev ett par kastfall när det kom snö på isen.
Jag har även fixat ett par gamla slalomskidor med montage för masten 30 cm framför bindningarna. Testade på isen men det var för lite snö så det får vänta lite.
Sen har jag testat piratebrädan och den ger riktig vindsurfkänsla. Det var oxo häftigt att kunna köra över plogvallarna runt skridskobanan sen vidare ut på ren is. Jag är väl mer sugen på sväng och trix än ren speed men brädan verkar ju funka till både och. En Freestylespeed kanske 😉
peder..
-
Jag testade Piratebrädan idag. Ett par cm snö lite tunnt riggad emellanåt (4.7) men grymt skönt när man hade fullt tryck. Körde ikrokad halva tiden. Hade lite problem med gipparna i början men funkade bra efter några försök. När man väl vågar lita på stålkanten i svängen så får man lite mer carvekänsla. Koa testade oxo ngn halvtimme och vi var överens. Mera tack. Inga nya trix att rapportera men Peter Hammar hann testa 5 min och gjorde några upwind 360 som såg riktigt snygga ut. Av dom varianterna för is/snö som jag har testat så var den här överlägsen.
peder -
Träsurfarn jag ser att du fick med monstret på bilden. Lät ju som ett lågflygande jetplan..
-
Vi utgick från kumlabadet började med 5.3 senare 4.1. Tyvärr så funkade bara en av brädorna bra så vi fick turas om. Jag körde ca en timme med med kite och skidor oxo. På det hela taget en grym dag på vattnet mitt i vintern 🙂
I morgon ser det ju ut att bli bra igen jag siktar på hagtornsvägen vid 12.
peder -
Det ligger bara ngn cm snö men det går nog bra med skidor oxo.
-
Ta med båda, de gör jag..
-
Det blir en del folk där oxo men inte lika trångt som ältasjön. Det blir ju ett skridskostråk runt sjön men vi får väl hoppas att folket stannar i lä i morrn. Ältasjön kommer ju ligga längre än drevan så passa på nu. Det har inte varit is där dom senaste 2 åren. Om det blir milt nästa vecka så kanske det är kört.
-
Jag tänkte vara på plats vid 10..
-
Lite mer öppet för v-sv
-
Vi har varit på drevan 3dgr nu och isen är finfin. Alla ggr 20cm. Mitt tips, testa drevan ni kommer gilla det.