tsss
Forumsvar skapade
-
@Träsurfarn 521771 wrote:
Är det sant Argulander?! Var tror du att det kanske kan gå och isegla redan på Juldagen? Förra året hade jag isseglar(Kitewing)-premiären dagen före julafton på Ältasjön. Jag LÄNGTAR!
Träsurfarnhej P-A
Kolla norksa vädersiten:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm_kommune/langtidsvarsel.html
Minusgrader f o m julafton och 4 dagar till o börja med. Så det gäller att göra ordning skridskor osv hälsn T
-
@trimmarn 521204 wrote:
Jag fick en bild skickad av Guy en av killarna på filmen.
Det där påminner ju om pinnen mellan pjäxorna, en 80-talskonstruktion som säkert ligger litet här o var hemma i garagen..
(Ett al-rör fästes med lina i vardera pjäxan, röret kunde skjutas fram och tillbaka. Mitt på röret fanns ett enkelt fäste för masten. Gjort för gammaldags riggar. På pjäxorna hade man långfärdssskridskor. Funkade tydligen ok i lätt vind men blev lovgirigt med dåtidens segel) På TWC har vi flera stycken såna här, kanske inte helt kompletta. Du kan ta ett ex om du vill provahälsn Tomas
-
@stefanlindmark 521068 wrote:
Den här dacron-tejpen kanske syns lite mindre än silvertejp. Lägger du några stygn under så lär tejpen dölja dem bra också. Har inte tejpat mastficka men ett litet jack i en duk. Vet man inte var man ska leta efter lagningen syns den inte alls (vit lapp på vit duk).
Teipen ser ut som märkduk, och i så fall är vidhäftningen inte så bra just på mastfickor. I stället – lämna in till en segelmakare som sprättar upp den stora sömmen en bit, så att han kan laga mastfickan med maskinsöm. Sen syr han fast fickan till seglet igen. Pris troligen runt 2-3 hundra, men det enda som funkar bra på ett sånt här pass nytt segel.
-
@argulander 520113 wrote:
Soppslev anbringad på nedre maständan är ännu bättre, glider lättare på isen. Koncept som är välbeprövat och faktiskt funkar rätt bra, (men inte alls lika bra som Kitewing).
Klas
hej Klas
Jag hörde ju det där av Bosse Trysén ang backhoppningsskida. Nu har vi i TWC fått en (ganska skadad ) backhoppningsskida, från Zakopane by the way. Vi tänkte prova med en mastfot på den och sen w-surfrigg. I Estland -96 körde man väl Skimbat till skidan, misstänker jag. Hade dom någon sorts fena på skidan, vad du kan komma ihåg?
(Jag har ju hört att med Skimbat/Kitewing så blir det mycket mindre sidkrafter än med en windsurfrigg, så då kanske det är mindre behov av en fena)Hälsn Tomas
-
@surfslusken 513951 wrote:
Ja körde utan gummi hela 90-talet, ja en bra bit in på 2000 t o m.
Men då va de ifos inte så mycke köra 2an, den trenden har ju kommit först dom senaste 4-5 åren. Men min visar inte heller nåra tecken på att behöva bytas ut, o ändå köra ja ungefär lika ofta nu som då, dock inte lika hårt kanske.Ja frågan är om Slusken borde få rött kort eller guldstjärna. Innehållet är kanske värt rött kort men man blir ju imponerad av att en tråd som heter ”Försvunnen, Saknad bräda” kan spåra ur så totalt. Ett tydligt abstinenstecken!
-
@marrestar10 503015 wrote:
Samma här 😀 Tänkte dra ut både idag och imorrn! Bor dock i Tyresö… men kom gärna ned till Erstaviken (Tyresö windsurfing club) eller så tänkte jag kanske dra till Dalarö imorrn!
Dalarö är inte att rekommendera på NV…
Hellre då TWC o Erstaviken. -
@Bicless 502384 wrote:
Surfspot ligger nu under hösten och vintern söder om stockholm innerstad. Åldermansvägen 6 i Huddinge, ca 10km söder om tullarna (http://www.surfspot.se)
Under sommaren hade vi butik på Valhallavägen i centrala stan och det gick topp.
Vi tittar nu på lokal inför nästa säsong och antingen kör vi Valhallavägen igen eller så kör vi lite större loka något utanför citykärnan. Vad tror ni är bäst?
Jag har redan fått ett lokalförslag nära Huddingevägen men känns inte helt optimalt även om det är stort 140 kvm 🙂 Är det nackdel att det är en mil från innerstaden?Mvh
Bicless Surfspot Sweden
Huddingevägen är lång? Var någonstans efter vägen?
– Såg att du skrev en mil, så då hamnar det i trakten av Stuvsta någonstans. En del vägar som strålar samman där, men kanske i längsta laget. Men det finns ju en del surfare som bor i Segeltorp och såna ställen som blir glada!
hälsn Tomas
-
@Mården 499890 wrote:
det är ulf som gjort den böjbara kroken o jag måste också säga att det är en bättre ide o konstuktion men ulf tror jag inte hänger så mycket på konfen och om han vill komma ut ur gaderoben me sin ide vet jag inte heller?
bjornen är en av mina testobjekt efter att han slet sönder sin hängsele förra året villa han prova men tyvärr fegade han i år o hann nöta ut ena fästet inan han bjöd på någe groft kastfall.
Jag ser att du kapat av den högra delen av H-seletampen och monterat någon sorts bricka med slits i. Är du beredd att visa en närbild för oss som vill försöka kopiera idén, eller vill du hålla designen för dig själv. (Ingen kritik om du väljer det senare, det är ju din idé.) Själv har jag sygrejer och tillgång till metallverkstad, så jag tänkte ev kopiera. (Du får gärna en flaska skumpa i copywright om du är på!)
-
@Mården 499529 wrote:
funkar som ett par vanliga variolinor (öglan jag håller i är justerändan)
fast utlösnings mekanismen är i andra sidan där jag har ett koniskt spår i en bricka som släpper vid circka 150kg och som sen går att kroka ihop igen efter ett kastfall o köra vidare med istället för att simma iland med knäck bom eller ännu värre trasig ryggSka du börja sälja den här innovationen? Eller kan man få se litet i detalj hur den är gjord?
-
@davven 498375 wrote:
Var på Jula och köpte billiga spännband i början på säsongen,
nu för ngn vecka sedan lyckades jag dra av ett utav dom med handkraft.
Rätt illa får man säga, med tanke på att man förvarar tusentals kronor på biltaket av sina dyrbara ägodelar. + Att man ansvarar för andras säkerhet ute på vägarna . .Dock använder jag ett bra gäng band när jag säkrar lasten, och sannorligeheten för att alla dom ska brista i samma ögonblick är väl liten.
Bifogar en bild på spännband som man inte bör använda till säkring av surfbräda, ”enligt min åsikt.”Dom där kallar jag inte för spännband…
Risken med riktiga spännband är nog att man drar för hårt så att man får skador på brädan…
-
En bra fråga, eftersom det tydligen säljs en massa nya w-surfpaket. Som jag hört så går det ju bra för dom företagen som säljer surfutrustning, och det kan ju inte bara bero på att dom duktiga kraschar sina grejer med hög frekvens.
Hamnar en massa grejer i garagen igen, precis som på 80talet när varenda bensinmack sålde brädor?
-
tsss
Medlem28 augusti, 2008 vid 21:52 som svar på: ska jag bygga surfbräda av frigolit snälla hjälp!@nisse_surf 494775 wrote:
hej alla jag vill bygga en surfbräda ska jag bygga det av frigolit eller??? snälla hjälp!! jag behöver veta material och var man får tag i….
😀läs denna tråden:
http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53303
Det är inte någon barnlek att bygga en bräda. Tar en hel del tid, samt kostar kanske uppåt 5 tusen.
-
tsss
Medlem15 augusti, 2008 vid 18:50 som svar på: Från pråm till Bullit Racer- synpunkter o ev hjälpnu har Linus i nästan ingen vind alls testat grejerna.
(Ny mast, segel och bom 90-tal, bräda 80 tal…) -
@Svenne 490482 wrote:
Jo, sånt där är vardagsmat numera. 🙂
Dags för börsintroduktion av din Boardcorner! Höstens raket på Nasdaq, om det blir blåsigt?
-
tsss
Medlem11 augusti, 2008 vid 10:31 som svar på: Från pråm till Bullit Racer- synpunkter o ev hjälpSå där – nu har Bullitten lämnat Tyresös trygga mark. Junioren kommer att pröva den på (insidan av) Väddö.
6,5 kvm kommer att vara väl stort på 112 liter för en junior under 60 kg, så eg behöver han något runt 5,0 oxå. Så är det någon, gärna norr om stan, som har ett genomlattat segel på runt 5 – hör av er.Tufft hopp från pråm och trekantssegel till 112 liter och NP Mk3. Vi är lovade bilder på premiären!
Tack för goda råd, och erbjudanden
Tomas
