Forumsvar skapade

Sida 4 av 8
  • vivace282

    Medlem
    10 juli, 2011 vid 18:28 som svar på: 2011 FW Worlds

    Samt att han kör evo 3? Med den gamla x9 bomen… Många olika årgångar är det:confused2:
    113_1.jpg

  • vivace282

    Medlem
    9 juli, 2011 vid 21:56 som svar på: 2011 FW Worlds

    134.jpg061.jpg
    Trångt:crazy:

  • vivace282

    Medlem
    9 juli, 2011 vid 20:16 som svar på: 2011 FW Worlds

    Ser ut som Antoine Albeau tar hem segern i år igen. Är ännu inte färdigseglat.

    11.jpg14.jpg

  • vivace282

    Medlem
    6 juli, 2011 vid 07:39 som svar på: 2011 FW Worlds

    175_0.jpg

  • vivace282

    Medlem
    4 juli, 2011 vid 21:30 som svar på: NM/SM Halmstad

    En lite mer aktiv sida om NM, den var aktiv under NM:). Finns resultat och lite annat där
    http://jamesbriggs.me/

  • vivace282

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 20:09 som svar på: Formula-gippar?

    Tackar för översättningen… Det låter ju inte helt fel att åka till Brasilien. Ser ut som man måste biffa till sig lite innan man åker, vill ju inte se otränad ut brevid Paolo dos Reis:laugh:

    dr Masse;660624 wrote:
    Snabböversättning – Han har flyttat ner till Isla Bela, som ligger vid kusten nedanför São Paulo, för att kunna träna hela tiden, blåser 6-10 sekundmeter i stort sett dagligen där, bäst drar det på i sundet.

    Vill köra runt hela ön, helst vid hård SO, och sedan bjuda in andra vindsurfare från hela världen för en sådan tävling. 3-4 timmar tror han att det går att köra på.

    Sedan gör han lite reklam för formula, berättar om att det funkar mellan 7 och 35 knop, han har segel på 10, 11 och 12 kvadrat.

    Åsså bjuder han på ett par riktigt fina formulagippar, som sagt.

    Ilha Bela är för övrigt lite av ett ”formulafäste” i Brasilien och jag kan verkligen rekommendera svenska Formula-surfare att åka dit. Sagolikt bra ställe för just den klassen. Mycket kitesurfare finns där också, inget problem då det är mycket gott om plats på vattnet.

  • vivace282

    Medlem
    28 juni, 2011 vid 20:59 som svar på: Formula-gippar?

    Här finns lite info: http://www.carbonsugar.com/technique/the-learning-plateau-and-how-to-climb-off-part-ii/

    3:16 in i denna film ser man en fullplansgipp med formula… resten är bara massa portugisiska:tongue:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=NgBwsG9zD48&feature=related”]YouTube – ‪Paulo dos Reis – Volta de Ilhabela Formula Windsurf‬‏[/ame]

  • vivace282

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 10:32 som svar på: Peelply i Göteborg?

    Köpte peel ply på carbix, det kom hem på två dagar. http://www.carbix.se

  • vivace282

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 21:07 som svar på: Planande lättvindsbrädor
  • vivace282

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 11:02 som svar på: Formula videos

    Vilken power Antoine har när han seglar… Grymt

  • vivace282

    Medlem
    23 november, 2009 vid 09:09 som svar på: mauisails tr-6

    3183896.jpg
    Det här verkar vara den nya tr6:an, eller i alla fall en prototyp. Får väl se vilka förbättringar de gjort mot tr5…

  • vivace282

    Medlem
    16 oktober, 2009 vid 19:50 som svar på: Formula brädor 2010-2011

    Lite information om carbon art brädan.
    http://www.seabreeze.com.au/forums/topic.asp?TOPIC_ID=56412

    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica][FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Boards: Formula 780 and 820

    Testers: Stephen Walsh, Christophe Waerzeggers.

    Overall impression & Conclusion:

    The underlying concept/idea being radically different from what is currently on the market, both boards feel and ride differently than what is currently out there. They require a different sailing style and thus different fins than the current ”norm”. They are ”real CAs” because of their ease of use: super early planning without requiring intensive pumping; upwind/downwind drive without requiring huge back-foot fin loading. With some minor adaptations (slightly lifting the rocker and/or increasing the V for a cleaner release, esp on the 820, moving the mast track backwards, providing a 5th strap) both boards appear to be competitive around the race course.

    Specific comments:

    1. Planning:
    This is undoubtedly where both boards excel. The full width of the tail provides for a super clean release undisturbed by cut-outs, steps etc. Comparatively both boards probably have the widest *effective* tail out there!

    2. Upwind:
    Essentially for the same reason (i.e. a wide effective tail) both boards have an excellent upwind angle. Going upwind does not require loading/foiling the fin, but simply ”driving” the board upwind using the entire rear planning surface by keeping it flat on the water. With the right fin (see below) and the base all the way back in the track both boards had competitive upwind speed when powered up.

    3. Downwind:
    Both boards are easy to drive downwind at a deep angle, although they tend to be a bit sticky when not fully lit thus losing somewhat in terms of speed. This is especially true for the 820. Although the nose of the board doesn’t dive into the back of the chop, the board’s midsection had a slight tendency to stick and thus slow the board down, again more so on the 820. Moving the mast track further back helped to release both boards. This worked particularly well with the 780.

    4. Fins :
    Generally both boards went best with the Kashy XS 70. Most of the very soft VMG fins provided too much tail lift thereby effectively crushing the boards’ front section into the water and slowing them down. In other words, the lift from those fins did not translate into speed. The Kashy generally allowed the boards to ride freely with speed, providing more a large slalom board-like feeling. Under the 820 with 12.0 in marginal conditions the Kashy felt slightly under-finned though. It would probably work well with a similar style fin (rake, stiffness, bend curve) but longer, say 74cm cut to 70.

    During the demo and testing event Chris Ting of VMG was excellent. He spent a lot of time supplying different fins to try in the boards. VMG will be making a custom fin this week and we are confident they will deliver some great fins for this board.

    5. Strap positions:
    The strap positions on both boards felt perfect, providing for a balanced ride both upwind and downwind. A fifth strap would allow to drive the boards deeper downwind at speed. A ”double” fifth strap is probably not necessary as the boards are best driven flat anyway. This might also mean that off the wind you can go to the fifth strap quicker (i.e. in less wind) than you would on the other super wide boards (SB, F2) – but more testing would be required to test this.

    6. Sails:
    Both boards worked well with 12.0 & 11.0, but in marginal conditions the 820 probably ’prefers’ a 12.0 to an 11.0. The 780 seemed to handle all sails including the 12.0 quite well.

    There will be some minor changes, as outlined above, and then Carbon Art will have a winner we believe.

    Have questions?
    Ask away – Stephen and Christophe can answer any specific questions.
    [/FONT][/FONT]

  • vivace282

    Medlem
    21 september, 2009 vid 12:03 som svar på: Formula brädor 2010-2011

    jp-formula-board-2010.jpg

    JP Formula.

  • vivace282

    Medlem
    10 september, 2009 vid 13:45 som svar på: Formula brädor 2010-2011

    Info om excocet:
    http://www.windsurfingtour.com/?p=453

    Lite bilder på ML 10:
    http://2.bp.blogspot.com/_7evfxgSXiUA/SqFB2L5aSjI/AAAAAAAAQqc/EfDW7Kvqncw/s1600-h/ML10.jpg

    Verkar som att det är en del som kör med dubbel chickenstrap, kanske är mer effektivt. Man bör ju få lite mer tryck på fenan…

    gonzalo-1.jpg
    gonzalo-2.jpg
    gonzalo-3.jpg
    gonzalo-4.jpg
    gonzalo-5.jpg

  • vivace282

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 09:17 som svar på: mauisails tr-6
    SWE-31;569691 wrote:
    Nej det är bara en lättvikts verision av TR5. Fanns även till TR4.

    För de som vill ha det bästa och inte är bekymrade gällande pris, hållfasthet, livslängd på sina segel.

    Här är ett tr5-xt, det ser lite annurlunda ut vid bomen, ingen bom cut out…
    tr-5.jpg

Sida 4 av 8
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications