voodoo
Forumsvar skapade
-
det beror på ..jag hade en naish 8.5 men bytte den för att den var alldeles för stor (jag väger ungefär som dig) 8.4 är nog lagom i volymen, kan tippa att du kör en 5.3 bra med den..Men allt beror nog på hur du vill att brädan ska bete sig!!
-
Träning och åter träning …och det lönar sig att dra snabbt, jag drar rigg (ingen upphalningstamp utan drar direkt i masten) på min 70-75L bräda när det är för lite vind för att vattenstarta för att sedan stå med vatten upp till baken (blir faktiskt lite stabilare med vattnet som stöd) och balansera in till land …men hellre det än att simma men ibland så har man inget val !! notera att det är säkert svårare med ett större segel med cambers..jag har bara anv. som störst 5.7 wave / freestyle.
-
Jag väntar på en 5.3:a men sen är gränsen nådd : )
-
Det har ju varit väldigt dåligt med seglingen iår, sista seglingen hade jag med 5.0 i början av sept. så detta år var rena katastrofen hoppas att 2001 blir rena stormen tills dess får ju videon stå och gå för att memorera alla coola manövrar och få ännu värre abstinens!!
-
Lekstugan har funnits alldeles förlänge allra helst nu sista tiden då det har varit väldigt mkt smutskastande hit och dit..Kanske dags för vår käre konfmaster att sortera lite !! Kanske så att man inte kan skriva inlägg utan bara läsa om man inte är reg. anv. Det skulle iallafall bli seriösa inlägg och man vet vem man svarar. För om man tittar på skiten så är alla fega inlägg skrivna anonymt..
-
skjärt?? är det stjärt du menar?? När du har gått klart grundskolan kanske du kan skriva lite vettiga inlägg efterssom du hellre läser sånna som du själv skriver, du kanske tom lärt dig att skriva med signatur !! Visst har det varit lite tjat men knappast så mkt att folk inte ska ta det med lite ironi !! Men om alla hellre vill läsa om ska ”skitbutiker” osv så är det OK för mig efterssom den största delen här på konfen är barnungar med attitydproblem , ni vet ju vilka ni är som ska ta åt er !! Så den gemenskapen som windsurfare ska ha tillsammans finns ju ändå inte här utan konfen är ju på väg att förvandlas till en lekstuga..
-
Vad är det som försigår här? om det är mig ni syftar på så vadå hårt på konfen?? jag har väl knappast skrivit massa dumheter.. är det förbjudet att skriva vad man tycker eller skadar det så mkt. med lite ironi??
Vissa andra gör ju bra mkt mera reklam för sina märken el. butik. klaga istället på dem och dom som skriver alla sina inlägg anonymt.. -
Självklart så lagar dom seglet.. och varför ska jag sy egna segel ??när det är mkt enklare och bättre att köpa nytt !! men sy du av dina Ica kassar så kan du ju spara veckopengen ett par år till så kanske du kan köpa en moppe när du fyller 15…
-
Det är ju North själva som satt 5års garantin så om sömmar etc. ger vika så ska väl garantin gälla så det är väl bra att dom ger lång garanti, eller föredrar du att köpa ett segel med kort garanti för att seglet fortfarande ska se nytt ut för att du ska kunna reklamera det ? Seglen SKA väl inte gå sönder i sömmarna etc. även om dom ser använda ut efter 5år, iallafall tycker NorthSails det!! (Observera att 5års garantin endast gäller för den som köpt seglet nytt).
-
Wallen har ju bra priser på North så det är ingen större skillnad mot Tyskland, och man kan alltid deala till sig bra pktpriser av honom North är enda segelfabrikanten med 5 års garanti mot fabrikationsfel..de ni!! Sen att DrX är det skönaste segel som tillverkats stör ju inte heller !!
-
tillbringade en vecka där maj månad och fick bra segling då det alltid blåser vid PortoPollo längst upp i norr där är det dock dåligt med vågor !! träffade en italienare som varit där under högsäsong (maj-juni-juli och okt-nov, men att det blir kyligt i okt-nov. men då är det bäst vågor )..Tänk på att hyra bil genom resebyrån då det är svindyrt att hyra på plats4000-6000:-/vecka och takräcke existerar inte så visa inte att ni har surfutr. för då blir det svårt att hyra!! Räkna med att det är krokiga vägar om ni inte kör motorvägen ..trots motorväg tar det ca 2 tim att köra 10 mil från Alghero till PortoPollo så vi skippade hotellet i Alghero och hyrde nytt i PortoPollo blev mkt. billigare då bensinen är dyrare än här!!/ trevlig resa
-
Ang dr Masses insändare ovan så håller jag med.. Jag gillar också att besöka Skidsport och ta ett litet snack med Danne eller Staffan som båda är justa och intresserade Att man sedan kan kika lite på nya grejer är ju aldrig fel..Ang inbytespriset så har ju Masse hur rätt som helst det är ju frivilligt att byta in det är ju samma sak som att byta bil..Så sluta att dissa surfhandlarna utan ge istället en stor eloge för till dom som fortfarande finns kvar …… men då den största elogen till Wallén som säljer NORTH så ska ni köpa nytt wavesegel nästa år, köp ingenting utan att ha testat nya Dr X…
-
varför inte ta ett litet besök på nätet istället ?? http://www.iceman.se dom har nog det du söker och dom är kanonsnabba med leveransen (högst 1-3 dagar)…