voodoo
Forumsvar skapade
-
Tjena ! Jag har ett Style 5.4 som största wavesegel sedan ett Voodoo 4.5 och 4.0
och det är perfekt mellanrum i stl. så satsa på ett segel mellan 5.2-5.4 så blir det säkert bra! -
testa progression comp som jag nämner ovan! KANON !
-
istället för att tunna ut diametern på röret för att få ett bättre grepp och en styvare bom så har dom anv. ovalt rör i grepp arean som dom patenterat som ”squash grip” !
-
Jo för att slaget kommer ju oftast framifrån mot bommen och inte ovan el. underifrån och det är mycket svårare att kröka ett ovalt rör!
-
Testa gärna north wave comp som är helt kanon, skönt ovalt grepp som gör den ännu mer hållbar !
-
Tjena grabbar här sitter vi i kylan ! Till ”Peter”! Hur går det med forwardsen på styrbord ? Jag är INTE avundsjuk !!!! HA RÈ / Micke
-
Helt klart värt varenda krona med en kolbom! Jag köpte en North freestyle bom innan jag åkte till Gran Canaria och fick anv. den 9 dagar och det är en avsedd skillnad i jämförelse med en aluminiumbom. Jag har anv. bommen till 5.4 & 4.5 men det ska vara ännu större skillnad till STORA segel ! Och att kolbommar skulle gå av bara för att man blir spolad stämmer inte särskilt bra ! Eftersom enda nackdelen med kol är att den är extremt känslig för VASSA slag tex. sten osv.Har du möjlighet att klämma och känna lite på en kolbom så jämför med en alu. bom genom att ha dom lika långa och testa sedan styvheten genom att trycka på bakre havan på bommen så kommer du att märka skillnaden direkt ! Börja segla med kol så vill du inte ha ngt. annat !! LYCKA TILL ! 🙂
-
Instämmer helt med föregående talare ! så Erra F:LÅT !!!
-
Hur mycket kallar du ”tjöt”?
Jag har INTE haft så många inlägg med ”Köp North” har mest svarat på dina dumma kommentarer!
Det har ju varit ganska mkt. GNÄLL från din sida överallt!
Men det kanske är den tiden på året då vi windsurfare med SVÅR abstinens går och suktar efter att det ska bli lite varmare! -
Omkring 95-96 började man kunna bygga BRA sandwich brädor med mastfoten längre bak och mer scoop för att slippa få dyktendenser på brädan ! Innan dess så var brädorna mer som tunga strykbrädor med mastfoten långt fram !Gå nu inte och köp en bräda med FÖR tunn nos för dom går av lätt där !(det byggde CLS några ”no nose” i början!).
-
Se till att skaffa dig en bräda som inte är äldre än 95-96 då det kom ny design på brädorna som är bra mkt. lättare och bättre annars får du snart byta upp dig iallafall tex. en CLS 95-96 i bra skick ska du inte behöva betala mer än 2500-3000:- för ! Lycka till! 🙂
-
KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK…………………………….