Forumsvar skapade

Sida 120 av 125
  • voodoo

Medlem
    21 mars, 2000 vid 06:50 som svar på: Segelglapp

Tjena ! Jag har ett Style 5.4 som största wavesegel sedan ett Voodoo 4.5 och 4.0
    och det är perfekt mellanrum i stl. så satsa på ett segel mellan 5.2-5.4 så blir det säkert bra!

• voodoo

Medlem
    20 mars, 2000 vid 07:43 som svar på: Gran Canaria

Teta http://www.cutre.com så går det bättre!

• voodoo

Medlem
    13 mars, 2000 vid 18:43 som svar på: Bästa bommen

testa progression comp som jag nämner ovan! KANON !

• voodoo

Medlem
    13 mars, 2000 vid 12:55 som svar på: Bästa bommen

istället för att tunna ut diametern på röret för att få ett bättre grepp och en styvare bom så har dom anv. ovalt rör i grepp arean som dom patenterat som ”squash grip” !

• voodoo

Medlem
    13 mars, 2000 vid 09:13 som svar på: Bästa bommen

Jo för att slaget kommer ju oftast framifrån mot bommen och inte ovan el. underifrån och det är mycket svårare att kröka ett ovalt rör!

• voodoo

Medlem
    13 mars, 2000 vid 08:03 som svar på: Bästa bommen

Testa gärna north wave comp som är helt kanon, skönt ovalt grepp som gör den ännu mer hållbar !

• voodoo

Medlem
    12 mars, 2000 vid 10:28 som svar på: Aloha fran Maui

Tjena grabbar här sitter vi i kylan ! Till ”Peter”! Hur går det med forwardsen på styrbord ? Jag är INTE avundsjuk !!!! HA RÈ / Micke

• voodoo

Medlem
    10 mars, 2000 vid 19:37 som svar på: Kol vs. alu bom?

Helt klart värt varenda krona med en kolbom! Jag köpte en North freestyle bom innan jag åkte till Gran Canaria och fick anv. den 9 dagar och det är en avsedd skillnad i jämförelse med en aluminiumbom. Jag har anv. bommen till 5.4 & 4.5 men det ska vara ännu större skillnad till STORA segel ! Och att kolbommar skulle gå av bara för att man blir spolad stämmer inte särskilt bra ! Eftersom enda nackdelen med kol är att den är extremt känslig för VASSA slag tex. sten osv.Har du möjlighet att klämma och känna lite på en kolbom så jämför med en alu. bom genom att ha dom lika långa och testa sedan styvheten genom att trycka på bakre havan på bommen så kommer du att märka skillnaden direkt ! Börja segla med kol så vill du inte ha ngt. annat !! LYCKA TILL ! 🙂

• voodoo

Medlem
    10 mars, 2000 vid 10:04 som svar på: North Voodoo tappar färgen!!!

Instämmer helt med föregående talare ! så Erra F:LÅT !!!

• voodoo

Medlem
    10 mars, 2000 vid 09:03 som svar på: North Voodoo tappar färgen!!!

Hur mycket kallar du ”tjöt”?
    Jag har INTE haft så många inlägg med ”Köp North” har mest svarat på dina dumma kommentarer!
    Det har ju varit ganska mkt. GNÄLL från din sida överallt!
    Men det kanske är den tiden på året då vi windsurfare med SVÅR abstinens går och suktar efter att det ska bli lite varmare!

• voodoo

Medlem
    10 mars, 2000 vid 08:52 som svar på: gammal vågbräda

Omkring 95-96 började man kunna bygga BRA sandwich brädor med mastfoten längre bak och mer scoop för att slippa få dyktendenser på brädan ! Innan dess så var brädorna mer som tunga strykbrädor med mastfoten långt fram !Gå nu inte och köp en bräda med FÖR tunn nos för dom går av lätt där !(det byggde CLS några ”no nose” i början!).

• voodoo

Medlem
    9 mars, 2000 vid 21:23 som svar på: gammal vågbräda

Se till att skaffa dig en bräda som inte är äldre än 95-96 då det kom ny design på brädorna som är bra mkt. lättare och bättre annars får du snart byta upp dig iallafall tex. en CLS 95-96 i bra skick ska du inte behöva betala mer än 2500-3000:- för ! Lycka till! 🙂

• voodoo

Medlem
    9 mars, 2000 vid 14:04 som svar på: RÄTT MKT. SKITSNACK !
  • voodoo

Medlem
    9 mars, 2000 vid 14:03 som svar på: Viper!

Jag har handlat av Wallén sedan han fick North agenturen och aldrig haft några somhelst problem ! Utan istället att han är kanonbra att ha att göra med !!

• voodoo

Medlem
    9 mars, 2000 vid 08:11 som svar på: NORTH SAILS hemsida!

KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK KWACK…………………………….

Sida 120 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications