Forumsvar skapade

Sida 123 av 125
  • voodoo

Medlem
    22 februari, 2000 vid 19:13 som svar på: Fathead ??

Har inte sagt att simmer mfl gör dåliga segel håller bara inte med om att North är gammalmodiga!!!!NORTH har längre bom & kort mast! VEM? seglade AV seglen på mitten i SA ?? Skulle inte tro det!!Har däremot sett Micke Lygner göra detsamma med Simmer i Apelviken!!!!!!!!

• voodoo

Medlem
    22 februari, 2000 vid 19:08 som svar på: Vem vill göra ett KAP??

Pressade priser man kan ju knappast hitta en 99:ans DROPS i toppskick + boardbag & 2 fenor för 7000:- det kan man kalla pressat pris
    nypris ca 13000:-

• voodoo

Medlem
    22 februari, 2000 vid 18:57 som svar på: Vem vill göra ett KAP??

GE MIG ETT BUD !!

• voodoo

Medlem
    22 februari, 2000 vid 18:52 som svar på: Fathead ??

TOTALY WRONG !! Om man jämför Neil Pryde tex.(NR 5.0)luff 427 &
    NORTH tex.(Style 5.0)luff 430 det enda som gör skillnaden på toppen är att Neil Pryde mfl. har kortare bom som dom istället lagt i toppen vilket medför att seglet blir tung i toppen och inte blir lika lätthanterligt i hård vind!
    North har tom. gått så långt att dom från 4.2 neråt gett seglen längre bom!!
    Skulle Nik Baker,Vidar Jenssen,Robert Territeu och senaste tilskottet Levi Siver segla på gammalmodiga segel KNAPPAST !! Vi får väl bara vänta till nästa säsong för att se vart utvecklingen bär…..

• voodoo

Medlem
    22 februari, 2000 vid 16:56 som svar på: Försäkringar

Prata med ditt försäkringsbolag !! Annars är Länsförsäkringar väldigt bra och billiga på sin småbåtsförs. observera att det är alltid billigare med en tillägsförs. till din hemförs. Jag bet. ca. 250:-/år som täcker upp till 36000:-

• voodoo

Medlem
    22 februari, 2000 vid 16:44 som svar på: Fathead ??

NORTH SAILS top på waveseglen kallas ”power control head” och dom har gjort den så för att slippa tyngden i toppen på seglet och för att få en stabil tryckpunkt och med snarlik twist i toppen !! Måste bara säga att nya Gaastras segel har väl lika topp som Simmer och Neil Pryde el.har jag fel ? Instämmer annars helt med föregående talare!! NORTH RULES !!

• voodoo

Medlem
    20 februari, 2000 vid 18:52 som svar på: Gaastra segast??

KÖP NORTH !!
    Mkt bättre andrahandsvärde och mycket lättsålt!!
    DESSUTOM kanonsegel!!Gå in på http://www.north-windsurf.com/2000/Magazin/newsletter.htm

• voodoo

Medlem
    20 februari, 2000 vid 18:42 som svar på: Freestyle

Verkar mera jobbigt än att köpa nytt ? Michael höll med !! Uffe törs man ju inte låta slipa i en bräda för det räcker ju att han slipar LITE för mycket!!!!
    Och CLS är väl inte det bästa alternativet ??????????

• voodoo

Medlem
    20 februari, 2000 vid 18:36 som svar på: Freestyle

Brädorna håller ju för Dunkerbeck och han väger väl mellan 90-100 kg ? Och hans brädor är tillverkade likadant, och PROOF testar alltid sitt material innan tillverkning och håller dom på POZO så håller dom nog !!!!!!!!!!

• voodoo

Medlem
    20 februari, 2000 vid 12:19 som svar på: Freestyle

Tack men jag har redan snackat med honom och det passade inte riktigt pga att det var Simmer logga på fören på den som jag var intr. av och jag har en deal med North.

• voodoo

Medlem
    20 februari, 2000 vid 09:21 som svar på: Surfpriser i Tyskland?

Testa priserna hos Wallén(North Sails)Om du handlar mycket eller byter årligen så premierar han verkligen sina trogna kunder med kanonbra pris som troligen slår priserna i Tyskland lätt!!Du når honom på mob. 0705 551629

• voodoo

Medlem
    20 februari, 2000 vid 09:15 som svar på: Laga brädan! Hjälp!

Doctor Ding duger gott till smålagningar finns att köpa där surf säljs !!
    Snabb härdningstid (ca 10 min) härdar i vattnet så ha en med när du seglar !!

• voodoo

Medlem
    12 februari, 2000 vid 08:40 som svar på: Film-clip

Testa på the-daily-dose.com dom har lite filmklipps från dom nyaste rullarna

• voodoo

Medlem
    12 februari, 2000 vid 08:37 som svar på: Bra bom??

Har använt North Sails Freestyle carbon i 2 veckor i Januari på gran Canaria och kan bara säga att det är carbon som gäller! Northbommen är 100% carbon och täcker alla stl. från 4.0-6.8 och den är kanonstyv inte superlätt men garanterat hållbar !!
    Så ta fram den tjocka plånboken för den är INTE billig men den är värd varenda krona!!!!

• voodoo

Medlem
    12 februari, 2000 vid 08:29 som svar på: Ny skön rulle!

Jag har nyss skickat efter 5 rullar från the Daily Doze och jag undrar hur lång tid det tar och hur bet. går till för man lämnade inte visa nr. är det ngn som hört ngt. om följande titlar!
    4-play
    PWA world tour highlights 99
    Josh Stone the Aloha man
    (The Force)
    West OZ power

Sida 123 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications