voodoo
Forumsvar skapade
-
Har inte sagt att simmer mfl gör dåliga segel håller bara inte med om att North är gammalmodiga!!!!NORTH har längre bom & kort mast! VEM? seglade AV seglen på mitten i SA ?? Skulle inte tro det!!Har däremot sett Micke Lygner göra detsamma med Simmer i Apelviken!!!!!!!!
-
Pressade priser man kan ju knappast hitta en 99:ans DROPS i toppskick + boardbag & 2 fenor för 7000:- det kan man kalla pressat pris
nypris ca 13000:- -
TOTALY WRONG !! Om man jämför Neil Pryde tex.(NR 5.0)luff 427 &
NORTH tex.(Style 5.0)luff 430 det enda som gör skillnaden på toppen är att Neil Pryde mfl. har kortare bom som dom istället lagt i toppen vilket medför att seglet blir tung i toppen och inte blir lika lätthanterligt i hård vind!
North har tom. gått så långt att dom från 4.2 neråt gett seglen längre bom!!
Skulle Nik Baker,Vidar Jenssen,Robert Territeu och senaste tilskottet Levi Siver segla på gammalmodiga segel KNAPPAST !! Vi får väl bara vänta till nästa säsong för att se vart utvecklingen bär….. -
Prata med ditt försäkringsbolag !! Annars är Länsförsäkringar väldigt bra och billiga på sin småbåtsförs. observera att det är alltid billigare med en tillägsförs. till din hemförs. Jag bet. ca. 250:-/år som täcker upp till 36000:-
-
NORTH SAILS top på waveseglen kallas ”power control head” och dom har gjort den så för att slippa tyngden i toppen på seglet och för att få en stabil tryckpunkt och med snarlik twist i toppen !! Måste bara säga att nya Gaastras segel har väl lika topp som Simmer och Neil Pryde el.har jag fel ? Instämmer annars helt med föregående talare!! NORTH RULES !!
-
KÖP NORTH !!
Mkt bättre andrahandsvärde och mycket lättsålt!!
DESSUTOM kanonsegel!!Gå in på http://www.north-windsurf.com/2000/Magazin/newsletter.htm -
Testa priserna hos Wallén(North Sails)Om du handlar mycket eller byter årligen så premierar han verkligen sina trogna kunder med kanonbra pris som troligen slår priserna i Tyskland lätt!!Du når honom på mob. 0705 551629
-
Doctor Ding duger gott till smålagningar finns att köpa där surf säljs !!
Snabb härdningstid (ca 10 min) härdar i vattnet så ha en med när du seglar !! -
Har använt North Sails Freestyle carbon i 2 veckor i Januari på gran Canaria och kan bara säga att det är carbon som gäller! Northbommen är 100% carbon och täcker alla stl. från 4.0-6.8 och den är kanonstyv inte superlätt men garanterat hållbar !!
Så ta fram den tjocka plånboken för den är INTE billig men den är värd varenda krona!!!! -
Jag har nyss skickat efter 5 rullar från the Daily Doze och jag undrar hur lång tid det tar och hur bet. går till för man lämnade inte visa nr. är det ngn som hört ngt. om följande titlar!
4-play
PWA world tour highlights 99
Josh Stone the Aloha man
(The Force)
West OZ power