voodoo
Forumsvar skapade
-
man flyttar bara ner bommen och fram med mastfoten när man är ordentligt överrigad, då får man en längre våt yta under brädan vilket gör att du slipper vandra omkring på fenan!
-
när man byter till längre tampar är det viktigt att flytta upp bommen HÖGT, det är det som gör under för seglingen inte tamparna
-
kolla in denna sida där du kan boka billigt direkt online, sedan hämtar du samt betalar bilen direkt i deras reception på flygplatsen, funkade kanonbra

http://www.amigoautos.com/Oficina.aspx?IdZna=05&Zona=05 -
North har ändrat sin mastfot nu till 04 så att inte plastbiten kan lossna utan den sitter skruvad (tror jag?), alltså bode den sitta bättre och är lättare att lossa
-
din masfot ser ju inte komplett ut, ser ut som om det fattas en plastgrej som ska täcka/hindra pinnen att åka ur? Iallafall har North så
-
Inget att vara orolig över Magnus, verkar bara som om Raggarn hade lite tomt i plånboken?
-
Du har glömt det viktigaste..vid höga temperaturskillnader!
-
voodoo
Medlem29 september, 2003 vid 07:29 som svar på: 6.2 — the holy grail to Stockholm windsurfingDu har ju totalt glömt North Sails Duke

Crossover Freestyle/Wave
6.2:an kännns oerhört lätt och underliket underlättar alla duckmanövrar, rekommenderad mastlängd är både 430 och 460 (Luff max 470) (Bomlängd max 190)
http://www.north-windsurf.com/2003/northsails_main.htm -
Ett riktigt stort GRATTIS
-
The placement of the mast track (how far back or forward you attach your rig) is very important in optimizing the wind range of your board. In the past we have all been told to move the mast foot forward while using larger sails. Well those days have come and gone with the introduction of better, more stable sail designs. We like to start with the mastfoot towards the back of the track – this may sound backwards but it really works! By starting aft in the track it does two things: it allows us to get in our back footstrap easier in light wind; and it helps power us up quicker as the mast is standing up straighter. Anther reason for moving the mastfoot back is to get rid of that ”sticky” feeling a board has going through choppy water, effectively giving the board more lift out of the chop. The only reason for moving the mast forward is to keep the nose of the board down when it starts to feel ”flighty” – then only move it forward a little at a time until it feels comfortable.
Remember, a little bit of flightiness = fast!
Mast Forward = Good Upwind Performance
Mast Aft = Good Downwind Performance -
Började träna på grubbyn i torsdags och den är nog lättare än spocken.
Kan beskriva hur JAG gör så kan ngn som KAN den rätta mig om jag gör fel
Faller av riktigt ordentligt och lägger ner seglet mot vattnet som i en 360 fast inte lika lågt och hoppar upp och slänger mig framåt över seglet samtidigt som jag skotar in och sedan trycker emot?
Det känns ju som om det ska vara rätt jag kom runt redan på 2a försöket!
(rasar i vattnet så jag kommer i vattenstartläge)
OBS! tänk på att du kan hamna platt på mage i seglet (du har en krok där) när brädan släpper FÖR mkt
Nu ska den tränas för fulla muggar, defenitivt imorgon och tisdag!
Lycka till! -
Vet inte folk vid det här laget vart det är bäst att åka i Sthlm vid olika vindriktningar?
-
Den ÄR föråldrad
