wakenils
Forumsvar skapade
-
@above_the_law 438697 wrote:
Fick några filmsnuttar på Nils innen på det mm-grunda men är väl tveksam om det är någon idë att lägga upp dom på Länkar/Filmer här på forumet, men kan väl platsa i någon ihopklippt rulle längre fram.
Vi ses på vattnet!blev lite sugen på att göra lite fler hopp över fiskpinnen när jag fick syn på hjälmkameran men kändes som jag haft tillräckligt med grundstötningar så det fick räcka…
strongt o köra i mörkret debkåusf
-
@Krillan82 438623 wrote:
Inte nu till helgen utan nästa helg tycker jag att det vore lämmpligt med ett månadsmöte med HL. Dock ej hemma hos mig tack vare en del ohuffs som Morgan har ställt till med.
Punkterna vi ska dra upp är
. Morgans betydelse för Habolocals.
. Hur många pallar vi ska elda på valborg
. Var man får tag i billigaste capten morgan
. Och vi ska även räkna lite på hur många lite bensin det krävs för att elda upp en kotte.Vi i styrelsen kan väl snacka om plats och tid vid ett lämmpligt tillfälle.
medlemsavgiften som består av en flaska Morgan till mig ska levereras innan den helgen.Väl mött och fullast på stan vinner.
.skulle ni inte bygga en box av pallarna?
och när planerar ni att ta emot göteborgs o varbergsligan? -
@debkåusf 438691 wrote:
Någon som som e crazy nog å hänga på???
när du investerat i de här: http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55276
-
grym dag även om det var lite byigt… grymt gött att vara ute på vattnet dock
var en aning ensamt runt lunch (endast en vindsurfare på studiebesök), trodde nästan ni misströstade ett tag där
-
jag åkte över till den sidan nån gång runt den tiden men såg ingen fotograf
var väldigt byigt så det var rätt jobbigt att ta höjd och dåligt tryck nära piren -
jag siktar på att vara nere 9.30, åker från gbg o har plats i bilen om nån ska med
-
@above_the_law 438032 wrote:
Nils: Vad är det för startavgift till Chalmers Open? Meritkrav? Hört något om startfältet so far?
startavgift 200kr, vilket inkluderar inträde och middag på efterfesten på Respekt.
Meritkrav är väl egentligen att man är sponsrad då anmälningarna som kommit in ser riktigt bra ut i år, riktlinje är väl annars att en 720 ska sitta trots att inrunnet är smalt och hoppet inte är gigantiskt. Det blir större i år än förra året dock -
testade min klämma igår o den funkade utmärkt!
-
jag e peppad på att sticka ut o köra!!
nån som ska med ner från götet? -
Mitt internet har dött. Slå gärna en signal om de blir nåt 0736210936 nils
-
de skulle vara gött, nån som ska ner från götet o vill samåka?
kör du naken imorgon gonzo?
-
Reserapport Beitostolen
http://www.beitostolen.com/Efter att ha spenderat en vecka i Beitostolen tänkte jag sammanfatta det lite kort så här kommer en lagom rörig text…
Orten består av två fjäll, Beitostolen och Raudalen, samma liftkort gäller på båda.
Beitostolen
Ingen kanonort på försäsongen, trots start på högsäsong (mellandagarna) så var endast blå backar öppna, de som var markerade som röda var en kort brant och sedan en transportsträcka…
Parken de hade var ganska kass, iofs en hel del rails men då jag hade en sprillans bräda gick det bort. Ett svart hopp fanns men det var störtlopp som gällde för att komma över det. I övrigt var det nåt blått hopp som omringades av kullar som jag inte vet vad de hade för syfte annat än att sätta en ur balans vid en landning, riktigt isigt oavsett väder också…Det fanns en boardercrossbana, det var dock så flack start att skräpplockarna stakade sig till ledning…
På en av platåerna (nås från Stolheisen) är det på liftkartan utsatt att det ska vara en kitespot, det visade sig att det var små träd o buskar där och inte toppen att kitea… Testade litegranna på två olika vindriktningar men det var sjukt byigt och knappt körbart. Var ca 40cm tung lössnö så det var lite tungkört också…
Det såg lite bättre ut på den höga toppen som nås av Knausheisen (bild5) men där körde jag aldrig (den var bara öppen sista dagarna), verkade inte vara så mycket buskar i vägen där.
Raudalen
Sista dagarna öppnade de röda och svarta backarna i Raudalen, riktigt bra backar men de körde endast en knapplift, som iofs var snabb och det var knappt kö men lite segt att inte få sitta o vila mellan åken.
De har inga snökanoner på den sidan så det var lite fattigt med snö på sina ställen men vi fick en halvdag med opistat puder i branta backar iaf.Det såg även mer lovande ut för kiting i Raudalen (bild2) men då det endast blev två dagar på den sidan blev det ingen kiting där.
Allmänt
Utelivet var inte helt på topp då vi var där, ställen som stängde klockan ett, dyr öl osv… Iofs bra så man e pigg dagen efter men vafan…Något som var spännande var att danskarna hittade dit trots att det ligger en bra bit in i Norge… såklart iklädda instoppade jeans =)
Veckans stavfel bjöd dock en engelsman på då han och hans sällskap tagit sig förbi grinden som släpper in till liften, det var dock redan folk som skulle hoppa på liften så de backade tillbaka till grindarna. Vilket slutade i att när de öppnades nästa gång knuffades han till sidan av grinden och trillade ner för en halvmeters avsats vid sidan av påstigningområdet!Bilder:
1. Enda vettiga hoppet var i pistens utkant
2. Vy från Raudalen, dit man kommer med knappliften – Gyriklanpen
3. 50m från Stolheissen med Ozone Frenzy 9
4. Toppenföre: 40cm tung snö och superbyig vind, kass sikt o lite träd också
5. 20m från Knausheisen, åkte man ner rakt fram där så fanns en trädfri yta
6. Vy från Knausheisen mot Stolheissen – där jag kitade…Sammanfattningsvis kan jag inte rekommendera någon att åka dit…
/Nils -
Kan hålla med om att APO-bindningarna är bra, körde mest pist nu när jag var uppe och kan inte säga att de hade nån nackdel gentemot ett par vanliga bindningar. Jävligt gött att bara skicka i foten när man hoppar ur liften och bara köra iväg!
En polare som ogillat flow gillade dem kan jag tillägga…
För snowkiting är de deluxe… -
Har ni missat dem så lyssna på dessa, allt kanske inte är regelrätt reggae men bra är det, här kommer grupper och några låttips på varje, en del har länkar till smakprov på deras hemsidor…
Groundation – speciellt plattan Hebron Gate
Gentleman – speciellt plattan ”live album – ft. the far east band (2003)” med låtarna Jah ina u life, Runaway, Live it up och Ina diffrent time
Gladiators – låten Stick a bush
Dubadown – bl.a. låtarna Higher och In the name of
Kung Kodum – massa bra, bl.a fubbeck – ladda låtar på Skawars.nu
Livelihood – bla låtarna Öppna Upp och Själastöld, lyssna på myspace
Kultiration – organisk reggae – speciellt låtarna Sparkar och Slag, En timme kvar att leva
Kapten Röd, ladda låtar på Skawars.nu
Tanya Stephens – Its a pity, Boom wuk
Kanzeon – Princess dub
Natasja – dansk som tyvärr gick bort i somras, några sköna låtar dock, Calabria 2006 mm, lyssna på myspacehåll till godo o håll utkik efter nästa MrGillis Reggaepropaganda för mer hits…
-
trodde du hade slutat med neopren gonzo så jag slängde den…
men om du behöver den för att dölja dina genitalier så ska jag leta upp skon igen