Forumsvar skapade

Sida 123 av 131
  • wakenils

Medlem
    1 september, 2007 vid 12:35 som svar på: Lf 2008!

@curry 410656 wrote:

neoprensockar fungerar bra, typ 1.5 mm. Men det är bara att lägga ner, eller åka söderut när det börjar bli handsk- och huvväder. Eller så skaffar du dig ett par Closed toe bindningar, Eller så kan du åka wakeskate. Stroppar är ju aldrig ett alternativ.

finns det closed toe som e lätta att komma i/ur?

Blir det nån mer demo av lf grejerna?

• wakenils

Medlem
    1 september, 2007 vid 12:21 som svar på: våtdräkt/torrdräkt till hösten/vintern?

Jag körde min 3/3 semidry (som inte är torr på något vis längre) med dubbla underställströjor o långkallingar i mars (3/3 grader) och det funkade fint, frös bara om fötterna. Hade skor, handskar och huva.
    Tycker man håller sig varm om kroppen iom selen och att man anstränger ryggen hela tiden

• wakenils

Medlem
    1 september, 2007 vid 10:12 som svar på: Bilder Skrea 070831

Nån som ska ut ikväll?

• wakenils

Medlem
    1 september, 2007 vid 07:48 som svar på: Lf 2008!

Ni som kör bindningar, hur funkar det när det blir lite kallare? Går det att få ner ett par våtdräktssockar i escalade eller går ni tillbaka till stroppar när tårna fryser sönder? Vilka månader funkar det ungefär i så fall?

• wakenils

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 19:48 som svar på: Får man locka med lite…för vindstilla dagar

Ser nice ut men har man inte skärmen ovanför sig o massa sten under känner inte jag mig helt safe…
    Blåser ju jämt nuförtiden och är det stiltje gör man bäst i att vila… det är väl vad du borde göra ibland!?
    Ha de gött
    /Nils

• wakenils

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 16:14 som svar på: Bilder Skrea 070831

Ok, får se om jag stannar kvar i helgen, verkar bli stiltje imorgon men det skulle det ju varit idag också så…

Här är filmen, en hel del dingel o plask men några sköna grepp

• wakenils

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 15:30 som svar på: Bilder Skrea 070831

Synd jag missade dig, blev en lite väl kort session tycker jag nu i efterhand.
    Jag orkar sällan gå mer än 30 meter från spången och har stuga precis vid badstolen. Visste inte att det var choppigast där, men längre norrut kommer man ju till bryggan och lite söder om Ocean är det ju sten. Var är bäst?
    Var riggar ni vid ringsegård?

• wakenils

Medlem
    29 augusti, 2007 vid 14:19 som svar på: Ringsegård 17/8

Ska ni ut idag eller? Tänkte dra ner till Falkenberg nu, Skrea blir ju lite ensamt men om ingen är ute i ringsegård e ju inte det värt de extra kilometrarna…

• wakenils

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 19:07 som svar på: Bilder Apelviken måndag förmiddag.

jaså ni var ute o brände i morse… ser gött ut!!
    blev en bomkörning till rågelund, får väl hålla mig till stabila prognoser och varberg i fortsättningen…

• wakenils

Medlem
    19 augusti, 2007 vid 12:59 som svar på: kortfilm: The Mås Incident (från förregår V-berg)

Mmm, lite mesigt… jag träffade en med draken i fredags, hade inte draken varit sprillans hade jag nog jobbat mer på att fånga den =)

Kul med hjälmkamera dock!!

• wakenils

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 19:01 som svar på: Imorn fredag!

Fan har ni inget o göra på dagarna förutom att surfa?? Jaja, får väl hänga på o skölja bort förkylningen…

• wakenils

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 08:09 som svar på: lättvindsmonster?

@sourra 403926 wrote:

Du kan få bo i vårt källarförråd som en son som man skäms över.

Får ni plats där båda två då?

• wakenils

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 16:32 som svar på: Kite-spots i GBG??

Finns väl 100 lika trådar nu, men en sökning kanske därav bara ger tykna svar så här kommer ett någolunda vettigt…

Askimsviken är kasst och funkar bara på sydväst, annars turbulent o draken trillar ner, längre söderut förbi kungsbacka ligger rågelund och torkelstorp, men mitt tips är att åka ner till björkäng söder om varberg där det är långgrunt, finns mycket plats och vinden är bra på det mesta från syd till nord.
    Spotguider har du på http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp och http://xtrm.se/?p=karta

Fredagen kommer antagligen inte bjuda på vind, iaf enligt windguru (som ofta har rätt riktning och kan pricka in prognoser hyfsat lite längre fram http://windguru.com/int/index.php?sc=47941
    Verifiera alltid morgondagens prognos på dmi http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm

• wakenils

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 06:35 som svar på: Kitepub torsdag

Jag tror jag missar puben, är nere i Falkeneberg o lägger tak och jobbar remote hela veckan…

• wakenils

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 19:26 som svar på: Duger detta?

Jag har kört en raven 12, -05 i strax över ett år nu, det var min första kite och jag har lärt mig på den…
    Antar att Cheriffen kortat depowerlinan för jag har aldrig haft problem med invertering.
    Tycker det är en stabil drake med ett grymt drag o lyft!

Sida 123 av 131
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications