walle
Forumsvar skapade
- 
Så här såg bommen ut, den gick åt ”skogen”
… kanske inte så konstigt om man tänker på kraften som det går åt att knäcka en gren med den kalibern.
Men det kan man nog leva med om kiten klarade sig
    - 
Bomen slet av flera grenar/kvistar och fastade tillslut!
och mirakulöst nog så styrde kiten sakta ned mot marken och landade på den enda öppna ytan i närheten, UTAN en enda skråma

- 
Grenen på bilden är ca 10cm i diameter och av färskaste tall, altså INTE murken…
 - 
Det hela gick inte så bra… när kiten låg i vattnet så tyckte han att leashen var tvinnad och tog av sig den…

vips så fick kiten vind, kom upp i luften och in mot land

bomen fastnade i ett träd:

- 
Om man inte vet vart hålet är så är det enklare att ta ut hela. Använd bara mycket talk, pumpa upp den lite när den väl är inne och dra i ändarna så kommer den att rätta till sig!
 - 
satsa på en kite som är mellan 12 och 16, 14-15 alltså…
kör själv en 12:a men den är bara kul när det blåser runt 10m/s! Har också kört en del 16m2 men ju större desto segare… Försök att prova olika storlekar OCH märken/modeller. - 
använd rikligt med TALK eller baby/kropspuder(samma sak….)
 - 
Är du för lätt för din bräda? om brädan är FÖR bred för din vikt så kan det vara svårt/omöjligt att få skär…
 - 
Ja det är”John rambo” jag pratar om… blev lite skraj nu när jag har tidernas BÄSTE action hjälte i hasorna…
 får nog gå under jorden.   - 
…kanske passar bättre under säljes PUCKO, och då menar jag inte den där gamla raggar drycken!
 - 
…10-12 ÄR stabil vind, jag menade från 10-12 och betydligt mer i byarna.
 - 
det har inte löst ut för mig, jag har åkt i ca 10-12m/s byig vind och det funkade som det skulle!
 - 
Förstår inte riktigt vad du menar… den löser INTE ut om du bara släpper bomen, vad skillnaden är när det är byigt förstår jag inte?