wibban
Forumsvar skapade
-
Kan sälja min Naish Raven 16 kvm -06 i mycket bra skick.
Använd kanske 6-7 gånger.
Både bomm och kite ser ut som nya2000:-
0733-451195
-
@gh0st 485547 wrote:
Jag har den Wibban, misstänkte att det var Wibbans men kollade av så att det inte var er John.
gott nicke. Jag hojtar till när jag kommer ner igen… hämtar den då om det är ok.
Skulle du ner till Portugal förresten? Isf kanske jag ska hämta den innan du drar.
Är du hemma ikväll? -
@patrikol 485101 wrote:
Resan tillbaka till spoten efter downvindaren kommer att gå till historien utan att avslöja allt för mycket men vi som var där vet! 😉
Haha ja den var go den…
Troligtvis enda gången det blir en sådan oxå -
Tack till Krillan och Viktor för en schysst fest. Gör jag gärna om :).
Tack till alla andra oxå för en riktigt schysst helg.
PS! Kan inte se bilderna.
Lägger upp några jag oxå när det väl fungerar igen.Häpp
-
Jag är sugen jag oxå men det kan inte bli mer än 4 dagar för mig iaf…
-
Har du varit där och tjuvtränat idag Nicke?
-
De brukar fråga omdet är en golfbag.
Eftersom det står det på bagen så ljuger ni ju inte iaf. Att det sen är kitegrejer i den är ju en helt annan sak.Det kommer att gå som en dans på Brännö brygga genom pazzkontrolle.
Dra en vals annars 😉 -
Sant!
Allt folk som kommer att vara där omöjliggör nog möjligheten att gå upp oxå.
Avvakta till du kan kita Lundåkra och Kitebeach igen Henrik… eller Habo för den delen. -
Vinden verkar ju infinna sig på sydostkusten i helgen och där är väl inga direkt nybörjarvänliga platser. Men jag skulle väl säga att klarar man att hålla koll på kiten och bodydragga efter brädan så skulle det gå att surfa i Borrby.
Där är dock mycket strömt och svårt att klara av i början då vågorna stoppar upp hela tiden. Man får vara beredd att göra många walks uppvind isf.
Tror inte att någon skulle rekommendera det för nybörjare men det går…
Tips:
* Se till att det är selen som drar upp dig ur vattnet och inte bommen.
* Starta downwind, följ kiten med brädan.
* Släpp ut bommen ordentligt när du skickar ner kiten.
* Hitta balansen och kanta långsamt mer och mer så du inte bromsar bort kraften. Lätt till att man kantar för mycket i början.
* När du kommer iväg och har balansen testa att vinkla tårna på främre foten uppåt så får du en lagom kantning.
* Var avslappnadMisslyckas du få fart eller faller så brukar det bero på antingen:
* För mycket kanting
* För framåtlutad så du får svårt med balansen
* Du har dragit bommen till dig när du ska upp ur vattnetGlöm inte att känna hur det känns när du försöker… det lär man sig mycket på.
Kan det vara något tror du?
-
Låter som en bra ide…
Åk i våtdräkten oxå… med selen på 😉Nej, nu hoppas jag få rejält med kiting i helgen så värsta abstinensen försvinner innan jag drar upp till smålands vindstilla vatten.
Ha de gött i Algarve alla ni som ska dit -
Det är väl alla dina kameragrejer som väger Johan *s*.
Ta den med största objektivet runt halsen så sparar du några kilo till 😉 -
@highflyer 484712 wrote:
När jag flög med dom var vi 4 personer och alla hade med sig mellan 21 och 22 kg och det var lugnt. dom vägde dock aldrig handbagaget så stoppa allt tugnt i där.
Jag rekomenderar att bo nära lagoa de albuferia som är ett utmärkt plattvatten ställe.
snacka med dom som har surfafären ”rui mera eller hans son rui pedro mera” om dom tror att det blir vind på morgonen. Om det inte ska bli det är det perfekt dagstripp till guincho ca 6 mil enkel.
När vi var där blåste det alltid 9a i guincho även om det blåste 3-4 i lagoa de albuferia. I lagunen är det varmt och gött men i guincho måste man ha våtdräckt om man ska ha kul.Stämmer bra. De gånger jag rest med TAP har de aldrig vägt handbagaget. Stoppa i selen och leach o sånt där… ser ut som ett rejält mordvapen i scannern på flygplatsen men inte ett ljud om det.
På hemvägen från Brasilien hade jag 33 kilo i bagen men de satte bara en stor röd lapp ”HEAVY” på den och sedan var det klart. Kan ju iofs skilja sig rejält i Faro och i Lissabon.
Men ta mycket vikt i handbagaget så minskar ni risken.Och ha det så kul… ser fram emot bilderna
