zebulon
Forumsvar skapade
-
Helt OK Hugo, men om 20 andra inlägg lovordar en produkt så ser det ju aningen skumt ut att en konkurrerande importör sågar kiten…
Vet inte exakt hur & var du testat. Men poängen är att alla andra inlägg från åkare som testat andra ’04 kiter (möjligen inte EH iofs) är extremt nöjda!
Tror du har rätt i att KOBRA kräver aningen mer kraft i bommen men i gengäld har den sjukt vertikal-lyft så man kör den aningen annorlunda, och precis som de säger i tråden måste man ge kiten ett par timmar… Kiten har också extremt hög AR och fokuserar just på vertikal-häng!
Nu utvecklar Advance en ny kite (komplement till KOBRA) med en medelhög AR som kommer att vara mer av en wave-rider och betydligt mer lätt på bommen…
/Jonas
-
Ang Guerilla så snacka med Air Born’s teamrider Fredrik Quistgaard? ( http://www.airborn.se/teamriders ) Han har bytt till LEI i år men var tidigare teamrider för PL och den flitigaste förespråkaren för Gorillor jag sett & hört! Han kan nog ge dig väldigt ingående info…
MVH, Jonas
-
Micke!
Jag vet nu inte hur många ggr jag talat om för dig att till just Offroad finns det ett färdigt kit så att du kan köra kiten med bom och faktiskt få depower… Det består av en bom & prelines förstås, men sen två fästpunkter med lintrissor som gör att du styr kiten med både broms och frontlinor samt ger kiten mer buk när du skjuter bommen ifrån dig.
Efersom du köpt kiten begagnad blir ju en ny kolfiberbom + lintrissor nästan lika dyrt som kiten så jag har sagt att om du kan komma över en bom billigt ska jag hjälpa dig, och trissor mm kostar bara 250:-
SÅ, om du skaffar en bom (eller köper en ny av mig) så får du ju hjälp (och det pratade vi om redan för 6 månader sen
)…Slutligen måste jag tillägga att kiten flygs med mest känsla med handtag faktiskt, och det är mest praktiska skäl som göra att folk kör med bom istället!
/Jonas
http://www.airborn.se -
Hör av dig om du vill testa Waves V-Flex brädan! Nu har t.o.m. de ”kräsna Skåningarna” har upptäckt dess fördelar
.Jag har ett par demo hemma och ett gäng åkare som gärna demar/låter dig testa på plats var du nu finns…
Walle–du kan få låna en bräda för test om du é intresserad…
/Jonas
http://www.airborn.sePs. Ett litet videoklipp från spansk TV som visat ett kitereportage med mestadels V-Flex…
-
Härligt att höra Larssa!!! 127:an rockar…………..
Ringer om dina nya stroppar i veckan!
/Jonas
http://www.kitesurfing.se -
Testa Biornos nya 135:a. Den är konkav och dessutom assymetrisk avsmalnande mot toeside. Jvlgt intressant form tycker jag (självklart då jag kränger dessa
)…/Jonas
http://www.kitesurfing.se -
Tja Walle!
Jag har 3D Kite stroppar och pads hemma (och även F-One stroppar) per idag, men är i Båstad och kan inte skicka förrän början av nästa vecka…
Kan då iofs skicka med nån kollega till Bjorno till Linköping…)/Jonas
http://www.kitesurfing.se -
Har sålt >50st Advance Quattro ( http://www.airborn.se/kite ), och inte fått ett enda klagomål. MEN, dessvärre har Advance precis slutat tillverka den
´så den riktigt seriöse köper istället en Offroad 2.4 eller 3.8 fast då är prislappen en helt annan…/Jonas
http://www.kitesurfing.seAlla Quattro är per idag 07-06 slutsålda & inga fler görs… Med den kvaliteten är det lika mycket arbete som en stor kite men tydligen för lite’ pengar. Väldigt synd då en trainer ju är ett perfekt första steg för nyfikna potentiella kitare!
-
Ser ju klart trevligt ut, Björn! Verkar va bra tryck i 17.7:an…

-
Ja, du ser Fredde… Man måste uppenbart ta allt som står här med en nypa salt (och alltid bilda sig sin egen uppfattning)! Nian kommer inom kort och Freddan Q som kört DEN är lyrisk!

-
Gå in på http://www.kitesurfing.se och skicka mig ett mail, så fixar vi det! Ett annat alternativ är http://www.kitesurfskolan.com (Ingo Pfeiffer).
/Jonas
http://www.airborn.se
070-7315299 -
Jämförelsen med årgångsvin är faktiskt inte så dum, Niklas… Med riktigt fina råvaror och enormt jämn kvalitet kan ju vinet sparas länge och blir bara bättre & bättre, medans andra yngre viner måste drickas direkt innan de smakar skit!
Kiten är nu testad och inga som helst problem eller avvikelser…

Vad gäller Singha var jag i Thailand ca 10 gånger förra året, drack Singha och blev inte besviken en enda gång! Kanske det faktum att man intog viss mängd Mekong vid sidan om påverkade resultatet… Nu är det dock inte på Sukhumviten som KOBRA ”blir till”, utan i Hong Kong–med schweizisk kvalitetskontroll (heltidsanställd joddlare i lederhosen!) Så Freddans kite + alla andra går som klockor

/Jonas
-
Menar du Fredrik Hammarlund så var det ju länge sen du testade den….. Har du gått o tryckt på detta tills nu

Får nog ta en titt på den kiten eftersom det är det exemplaret som jag fått fler klagomål på… Testa Fredrik Peterssons 12.8 om du får tillfälle. Vore väldigt schysst att få veta om det var ett segt ex!
/Jonas
-
Härligt att höra Christian! Får bara hoppas att 12.8 uppför sig lika fint enligt din smak

Har nu precis fått hem niorna så det ska bli grymt spännande att se hur de flyger!
Verkar skumt, Hugge! Inte ett klagomål på 17.7 utan de som tyckt den varit tuff att styra har bara kört 12.8!?!?
Seriöst, var det Freddes kite du testade, eller…
/JOnas
http://www.airborn.se -
Är faktiskt lite inne på Arnolds linje om att det é onödigt med pajkastning hit & dit! Kan vi inte nöja oss med att de som vill testa KOBRA får göra det och bilda sig en egen uppfattning… Troligen kräver den en aning mer kraft att svänga en t.ex. North Rhino men med ett grymmare häng. Det är ju precis det konstruktören skriver att det är en ytterst medveten avvägning (50+ protos…). Han vet f-n vad han snackar om, tro mig! Och, alla på Kiteforum.com som prisar den kan väl inte vara pann-ben, eller…
Hoppas att alla som läser Steffos trådar är medvetna om att objektivitet inte är att räkna med. De flesta har egen-intressen precis som Arnie skriver (inkl. jag själv även om jag inte initierat denna tråd).
Rambo–vems kite har du testat? E den så seg som du säger är det troligen nåt fel på den, som jag bör titta närmare på… Förresten, när ska du testa V-Flex 127…

/Jonas
http://www.airborn.se
