zebulon
Forumsvar skapade
-
Låter smått otroligt, fast det är klart; har ju varit en hel del i Indien & Pakistan i jobbet och det är inte för intet som en utmärglad gammal ko har 20x mer ”levnadsvärde” än en människa. Skrämmande…
En annan skrämmande tanke är att vid en snabb överslagsräkning kom vi fram till att på den tid det tog för ett flygplan att korsa indien ökade netto-befolkningen med ca 10.000

/J
-
Vilken härlig överaskning att få se Advance, Diablo till sköna toner. Du kunde väl ha fokuserat lite bättre på reklamen i kiten

/Jonas
http://www.kiteskiing.se -
Ja det är en riktig (och ganska självklar) iaktagelse men dessa riktlinjer gäller för de flesta charterbolag (det skrev jag ju) samt SAS charter (ad hoc & serial charter) samt SnowFlake, och många av kitedestinationerna trafikeras av just charter. På reguljära linjer är flygbolagen generellt mycket ”snällare” då de inte opererar med samma pissiga marginal, så med en aning list ska det gå att fixa till!
/J
-
Det kanske inte framgick tydligt, men golfbaggar ska normalt kosta extra (brukar va’ ett tillägg på ca 500:-), men skidutrustning kostar GRATIS. Det var liksom poängen…
/Jonas
-
Hej Henrik!
Eftersom jag inte fått några kiter ännu har jag bara fått det förklarat för mig i teorin, och det kan du läsa på http://www.airborn.se
Har även hört från testriders vid Medelhavet att det ska va’ något utöver det vanliga, inte minst i lättvind då man kan utnyttja extra-kraften när vinden dör tillfälligt.
Mer info kommer självklart när jag och flera testat härhemma–var så säker
!!! Tills vidare en länk till Advance Kobra PDF blad./Jonas
http://www.kitesurfing.se -
Fy f-n vilken idiot som skrivit…
Känner mig nästan manad att maila ”Rambos hundskit” till BåtNytt…/J
-
F-n det va’ ju halvfyndigt…

/J
-
Absolut!
Bra initiativ!!!
Själv har jag för avsikt att försöka fixa till en session i Kittelfjäll senare i vår (återkommer ang. det).
Mitt stående problem: Ingår barnpassning…

/Jonas
http://www.kiteskiing.se -
Kolla med Daniel Saraste som köpte 150 och vad jag vet är väldigt nöjd med den. Tommy kör på 140 men ville egentligen ha 135. Eventuellt blir hans 140 bräda till salu när han kommer hem… 127 är årets nya modell men ska du köra på Östkusten är det nog någon av de större du ska ha!
/Jonas
-
Ja det var naturligtvis åkningen jag menade trots mitt syftningsfel. Kul! Jag har också hört att det är grymt. En gammal klasskompis till mig från 9:an har gjort en film om Kittel fjäll–kolla in länken
/Jonas
http://www.airborn.se -
Filmens stjärna är Pascal Joubert som åker i La Grave och i Norge (närheten av Finse), mest med Offroad kiter. Tyvärr kraschade Pascal, med sin Diablo, i ett stenrös förra året under sista vinterfotograferingen för säsongen men han är sakta på väg tillbaka… Typ, 38 ben brutna

Jag försöker få hit gänget i vår–vore ju rätt coolt!!! En gammal bekant från min tid som Vilhelmina stationerad!?!?!? (jobbade på Skyways) äger hotellet i Kittelfjäll som ju ska va grymt enligt uppgift.
Vi får se hur det går, men för att hålla mig till ämnet, linorna är grymma. Alla som köpt är EXTREMT nöjda!
/Jonas
http://www.airborn.sePascal Joubert, La Grave:
-
Tja Lars!
Har ni skidor eller bräda att låna ut…
Tänkte ta med kite på nästa Luleå stop, men det blir så otroligt mycket att släpa för bara en halvdags åkning! Vore ju kul om vi kunde få till det.
/Jonas
-
Tja!
Edsviken är dessvärre inte ett bra ställe för skridskokiting. Som du säger, för mycket folk men också för litet och byiga vindar.
Johan, slå mig en skicka ett mail till mig kvällen innan du ska åka så kan jag kolla med SSSK’s skridskoseglare var de håller hus. De kör normalt alla helger och en del vardagar också, alltid på de bästa Stockholmsisarna!!! De har också en egen svarare där de talar om var de åker härnäst, 08-744 99 98
(idag körde de på Görväln, Jakobsberg)/Jonas
http://www.kiteskiing.sePs. Efter sista turen på skrillorna skulle jag kolla högsta fart men hade haft med den på flygning och inte nollställt… Noteringen var 480 knop
-
Delvis rätt!
Det man gjort sen ’03 är att man flyttat linifästningarna och levererar Offroad med just blocksystem som på så sätt påverkar ca 50% av profilen. På 3 minuter kan man byta till traditionella handtag & vice versa. Du har rätt i att Offroadens depower inte är lika effektiv som Frenzy’s eller Advance storasyster Diablo (som nog är kiten som Frenzy ska köras emot). Har en engelsk kund på ATB touren som köpt Diablon av mig (bra pris). Han är imponerad men nästan rädd för för den då den är rätt svårflugen och verkligen kräver sin man. Det är nog den du ska testa…

/ Jonas
-
Ibland sker ting av en anledning

Dags för uppgradering till käringsäkra (orange-fluorocerande), anti-trassel Q-PowerLines…
/Jonas
http://www.kiteskiing.se
