zehlertz
Forumsvar skapade
-
RRD:n har jag kört m ruskigt drag i 4.2, visst e d fladdrig men d går absolut.
Visst, det skulle o ginte vara så skönt att segla den om d e shoppigt ala El- Yaque (läs Vm i shoppigt vatten).Så 4.7 seglar du lätt på den + att du kan haheltsanslöst mkt tryck på bakfoten utan att den släpper. När du seglar rakt fram känns den som en freeridebräda m mkt volym bak men så fort du skall svänga/tricka så e den riktigt skön!
En ruskigt bra bräda (om d e rätt fenbox för dig?)
Ang JP.n har jag hört att 03:an har en lite mer ”oldschool shape”, en bräda som ligger lite paddigare i vattnet.
Men allt e ju en smaksak…för dig tror jag bredden e d viktigaste (samtidigt som du skall kunna segla den m4.7 utan att den fladdrar iväg.
Lycka till!
-
d beror ju lite på vad du har för prylar (mast o bom)
jag planar lika tidigt (om inte tidigare) med mitt 6,2 då jag kör m rdm mast o en billigare men stabil bom än då jag kör med mitt 6,8 o en gammal sunkig mast.Tycler 6.2 är gränsen för vad som känns smidigt…men allt e ju en vanesak o blir du duktig på freestyle med en svinigt lätt 7.0 rigg så får du ju många dagar på vattnet,
Nu säljer jag mitt 6,8 för jag planar så tidigt ändå.
(väger iofs bara 60kg) -
Fan e d inte linslusen rambo man ser m sitt 4,0 till höger på bilden
-
haha…ja den kunde ja ju skickat m =)
men ska jag vara ärlig så hittar jag fan inte fronten till den =)…men kom på att d satt en gammal (original?) stereo i den när jag köpte den…ska se om jag hittar den, kan ta m den ut t f-bäck eller beerlanda nästa gång d blåser om du vill ha den?
-
visst, bra m fler uthyrare, men fan vilka ockerpriser!!!
1500 tar ju andra uthyrare för 1vecka med komplett utrustning!
eller 80kr /h…känns som ni borde kunna göra lite på priset eller skaffa in äldre ”skolbrädor” som ni kan hyra ut billigare för den absolute nybörjaren?
-
d e inte resebolaget som avgör va d kostar …de e flygbolaget som bestämmer priset.
men d flesta har ett specialspris för w-surf prylar.
så länge d inte överskrider 45kg (maxvikt för 1kolli)så ska d inte vara nångra större problem)
800 har jag också hört gbg-GC.när vi skulle åka t margarita hade vi 55 + 85kg surfprylar vilka dom ville ha 38,000kr för…
när dom sen fattade att d gällde w-surf ville dom ha 1200 per skalle. (då var d lufthansa).
samma bolag tog 4500 också till margarita för en kiteutrustning för att den inte räknades som surfgrejerutan som övervikt istället.Flygbolagen har inte så bra koll på d där…så d e bara o hoppas på lite tur vid incheckningen.
-
Ja dom e fan sanslösa!
Har du tur så får du paketet helt, men inställningen hos gubbarna på golvet på DHL e typså här;
1. Ut m skiten såfort som möjligt så vi kan sitta längre på rasten.
2. Kör goset till rätt plats såfort d bara går, (skitsamma om pallen välter, då knör dom den framför sig bara till rätt plats i terminalen.Spelar ingen roll om det lossas betongblock, krukor, Stora 52″ flatscreen eller va d e.
Kasta ut skiten o släng d på en pall.I början blir man ganska förvånad hur respektlöst godset behandlas.
Tyvärr så e nog d flesta transportföretag sådana
Men ett tips; Vaddera VÄL, MKT VÄL, linda in, varv efter varv så bör d klara sig.//xtra-gubbe på dhl
-
NU e tyvärr bussen såld…
har redan ågren…. -
varför kommer d ingen bild m??? *lack*
-
okej…
gelcoatfillern…e d sånt som expanderar som man fyller hålet med och sen hyvlar av jäms m brädan för att sen lägga glasfiber ovanpå?pratade med en duktig kille i beerlanda igår,han hade massa bra tips…tyvärr kommer jag inte ihågnamnen på alla medel han använt…
om du läser detta o har ork…skulle du kunna göra en liten ”inköpslista”.
Själva metoden haja jag…tack för hjälpen föresten!//Z
-
tack för tipset!
…serungefärut som min skada. Surt när man inte kan segla nu när d blåser…fler tips nån?…
-
är inte ens i närheten av att sätta den… men har hört att knepet e att när du landar så ha mkt mkt tryck på framfoten så att du lutardig fram över riggen….som i upwind360 i stropparna…
måste vara som i alla andra trick att vara så centrerad som möjligt över över brädan.
-
Va e d jag hör…dissar du min filmtalang???

Du föresten…sugen på fiskebäck nån mer dag eller?? hahah
-
häng mer framåt i selen så du avlastar bakbenet..för att fortsätta ta höjd/inte falla v så kantsätt brädan litegrann, så försvinner trycket på bakbenet o så även fenan.
o när ud hänger framåt så häng bara fram m kroppen men behåll seglet på samma ställe som tidigare.
OM man kollar på gamla speedseglare så har en del hela huvudet framför riggen. du borde få upp farten mer + att du kan köra kortare fena också utan spinout. -
Lars pedersen gjorde ju en go rulle för några år sedan…kommer inte ihåg hur bra tips d e på vulcans o sånt men där går han igenom alla möjliga nybörjartrick (om d va d du villa he?)
