trimmarn
Forumsvar skapade
-
Vi var 3st på drevan vi körde 5.3 och 5.7 lite byigt men helt ok. Fullt ös mellan kl.11-14. vi körde alla med pirate och höga fenan. Riktigt skön dag iaf.
peder -
Tydligen så har ”rovfågelsmyten” drabbat även samerna. Har ngn hört om glid/skärmflygarna har samma problem? Eller är det just kiten som framkallar sån smärta i en del människor. man blir ju så trött på detta motstånd. such.
-
trimmarn
Medlem10 januari, 2010 vid 07:51 som svar på: behöver inspiration till eget isbräda bygge…Vindsökarn
Riktigt snygg bräda. Har du fräst med handmaskin? Jag minns bilderna du la upp förra vintern på truckarna som du hade byggt då oxo grymt fina vill jag minnas. Kan du inte slänga upp dom igen.
peder -
Bicless bild är på norra drevan vid trångsund. Det finns parkeringar vid kumlabadet i trollbäcken, gårdensbad eller badet vid hagtornsvägen i vendelsö eller skogåsbadet. Nu känns det nästan som en s-v vrids prognos 🙂
-
Jag är lat av naturen och bor vid drevan därför tycker jag det är är BÄST. Ett plus är ju att tjejen kan hänga med och gå hem när hon vill. Sen är det lite nostalgi eftersom jag lärde mig segla där. Vi kommer att vara minst 3 med nya fina Piratebrädor. Kommer kinetic och bicless så blir vi ju många 🙂 Jag kommer att ha med mina snökiter om inte vinden skulle räcka till. Vill ngn testa så kan ni ju pma mig.
pdr -
Jag har kört på södra dreviken sö och mån bra is 5cm snö.
-
Jag gillar Bali. Bra vågor billigt grymt käk. Surfbrädor kan man hyra för ett par tior på stranden. Vespa kostar 25kr/dag soppa en 5a. Jag och tjejen var där 4v 08 och 5v 09. Jag kollade inte efter vindsurfprylar surfade bara. Bra party och shopping om man gillar sånt.
pdr -
Mag;593925 wrote:Var det du som kitade fjätervålen i snövädret? Såg en på skidor och en på bräda där idag.
MagnusNej det var ngn annan. Nu är jag tyvärr hemma igen.
-
Vi var 3 som kitade på dreviken idag. Bra is på hela södra dreviken ca 5cm snö.
-
PatrikS;593843 wrote:Ser onekligen helt fantastiskt ut, nu blir man bra med avis.
Jag antar dock att du inte hunnit testa isbrädan än va?Isbrädan ska jag testa idag på drevan. utgår från kumlabadet i trollbäcken.
Jag kör både bräda och skidor med kiten. Skidor då jag tog bilderna.
Snökite e grymt kul och lätt att lära sig. plus att det funkar uppför och nedför från 4ms.
-
En episk dag på fjället. 30/12. Jag startade från parkeringen vid Nipfjället(idre) på 850m sen halvvindade jag upp till 1000m ca 5-7ms jag körde ca 10 repor upp och ner och fram och tillbaka i 3 timmar. Duktig träningsverk i låren men en fantastisk dag.
Bilderna är tagna från 1000m jag utgick från trädgränsen nere tv i den andra bilden. Körde med en north huskey 8m. -
För mig är det bara kris när det inte blåser 😉
-
Drevan i morgon. Jag kör från kumlabadet. isbräda el kite beroende på vind..
-
Det ser grymt nice ut. Du har ju flyttat till ett riktigt året runt spot.
kör hårt
peder