trimmarn
Forumsvar skapade
-
Skön vågridning där Niklas och riktigt juste flow i bakåtförsöket. Vilken december ångest man får av att se sånt här..
-
Det lär väl krävas en del vind för att få igång ett segel. När man ser Argulander mfl som kör skimbat så verkar det funka i lättare vind oxo. Själv har jag kört med kite och det ger ju en del uppåtdrag så man sjunker ju inte igenom så mycket. Men de vore ju grymmast att få köra med vindsurf riggen. Jag ska spika på en lösning likt den på filmen på ett par gamla lagg så man e redo om snön/isen kommer 🙂
-
Det ser så skönt svängigt ut.
-
Jag e oxo sugen. Avaktar till till i morrn förmiddag med beslut.
pd -
@feg 513602 wrote:
Som slusken säger är det roliga i livet ofta lite riskfyllt.
Efter att ha trasslat till båda fötterna detta år, vid två olika tillfällen, tycker jag att det finns roliga och tråkiga sätt att skada sig.När jag pajja vänsterfoten var jag på Maui, på en skitfin våg och hade kul. Ända till dess att jag fucka upp.
Högerfoten däremot pajja när jag lastade surfbussen!!! 🙂
Jag hoppa över en liten jordhög, halkade med vänsterfoten och satte mig rakt ner på en högerfot som också slant på de hala plattorna.Min slutsatts är alltså att det är viktigt att ha kul när man gör sig illa eftersom det är omöjligt att ha kul när man är skadad. 🙂
/Jocke
Du får ju så mycket mer filmat som skadad 😉
-
Vilken nostalgi NPU segel..
-
Jag tycker inte att det bästa vore att alla kiteare launchar på stenstrand…
-
@GonadMan 512483 wrote:
Syftet med regler/god sed etc. är ju att olyckor skall undvikas.
Vindsurfare och kiteare som ligger och kör halvind fram och tillbaka i en vik måste ju kunna ha enkla regler som alla kan förstå.
Jag tycker det är synd att blanda in juridiskt snack i väjnings diskussionen. Vad gäller då isof i tex askfatshamnen (dalarö) där vi konstant ligger och kör kors och tvärs över farleden/inloppet till hamnen? Är det egentligen ok juridiskt sett?
Få enkla regler som som kan användas på alla spots är väl att föredra så vi alla kan leka tillsammans.
-
Fullt ös i 4.1 och lilla brädan..
-
Det var en bra dag på dalarö idag första dan jag körde med handskar utan att få kramp. 6.0 i en timme+ på vattnet.
I morrn kör vi igen 🙂 -
trimmarn
Medlem22 oktober, 2008 vid 17:09 som svar på: Tog någon ett foto på vågbojen som låg vid Torö?Ja och glöm inte tripp trapp trull-effekten.
-
Jag å Koa var på plats 14 och körde 5.3 i en timme+ rak väst. Förvånansvärt fina axelhöga set..
-
Ahh det kanske blir lika gött som igår fast 4.7 🙂
-
Fantastiska bilder.