trimmarn
Forumsvar skapade
-
Det ser ut som torö på lördag..
-
Jag kör oxo kite och vindsurfar. Har kiteat sen -05 och det har garanterat dubblat antalet dagar på vattnet och för mig är det det som räknas. Det blir en del prylar dock. 12a och 9a kite och bräda + Freestyle och vågis 3,5 3,7 4,1 4,7 5,3 och 6,0a men då e man kittad från 6 m/s +
Vad är roligast?
Svar: Alla dagar på vattnet 😉peder..
-
Jag har prylarna i bilen och håller prognosen så är jag där runt 12.
pd -
Epotex säljer 800gr epoxi i 2 plastflaskor med skruvkork. Enkelt att blanda och inget direkt kladd. Blanda med typ färgburkar suger tycker jag.
-
Ha ha.
Det hade jag redan glömt. Hoppas frugan å barnen hade det skönt på stranden.
pd -
-
Jag upplevde aldrig bali på det viset. Jag har iof inte varit i 42 länder så jag kanske har lite mindre att jämföra med. Med det ligger på min top 5 lista. Toppar surflistan dock.
pdJag hoppas att du hittar ett bra resmål under sommaren.
pd -
Det bästa är väl sista alt på din lista 🙂
Men det funkar ju tyvärr inte för alla.. -
Japp MacTawishen åker med, Och nya kitevågisen.
Jag å frida åker 4-26Juli..
peder.. -
Bali e grymt i augusti. 5-6000 kr för plåten kan nog bli svårt att hitta. Det är ganska fullt under den tiden. Jag åker själv dit 3v i juli så jag har jagat biljetter en del. Det är ju många som åker till Thailand under sommaren och många resor går ju den vägen. Men det är ett grymt soft ställe.
pd. -
En stor fördel med torris är att man fryser mindre på land (de e ju då man fryser mest) och vid ombyte. Dessutom kan man ju ha bilnyckel osv med sig på vattnet. Jag snackade med en kitare med en Gul-torris han bara garvade när jag frös..
pd -
Koa!
Du måste ta en bild med shortsen utanpå neopren. Det skulle jag vilja se 😉
/peder -
Vill du kunna köra kite när du väntar på att få köra vågis och 5.3a eller freestyle och 6.0a? Om du väger 65kg så kan du ju köra allt över 7m/s med en 10-11m2. Skaffar du en 13m2 så kommer du vara duktigt överriggad och ändå inte komma igång med 5.3 och vågis. Jag kör en 12a bow tills jag börjar bli överriggad sen kliver jag på skate 97an och 6.0an..
pd -
Jag var i somabay alldeles i närheten av Safaga (ett par km.) Där ligger http://www.surfmotion.com/# Dom hade nya fanatic/pryde + kitecenter. Riktigt fint ställe. Där kan man w-surfa oberoende av tidvatten vilket kan vara prob i Egypten.
/pd -
trimmarn
Medlem18 september, 2007 vid 08:47 som svar på: Väjningsregler för vindsurfare och kitare i apel?Som vågseglare får man väl leva med att offra en ”läpp” för att lämna företräde för den som är på väg ut. Jag kan inte se ngn logik i att den som är på väg ut och håller rak kurs ska väja för den som rider en våg.
Det är nog enklast och säkrast att hålla sig till vågreglerna om man vill slippa onödiga problem och skador.
pd